Styr om..
söndag 13 februari 2011 - London, England, Storbritannien

..till facebook. Minimerar antalet sociala medier och resdagboken får ev bli för resor, inte vardag. Ses på fb (eller i London:)

I en bubbla
torsdag 27 januari 2011 - London, England, Storbritannien

...känns det som att man är. Upp 5-halv6, morgonbestyr+resa t jobbet, kontoret 7.30-18, hem träna (om tid finns), mer jobb innan sängen 22-24. Hysteriskt alltså; mkt nytt att sätta sig in i samtidigt som man ska leverera. Blir onekligen en lärorik resa det här. Ville nu främst ge er mina

1a veckan!
söndag 16 januari 2011 - London, England, Storbritannien

Så, då är första veckan snart till ända, inte stött på några direkta baksidor med London ännu och har heller inte blivit bortrövad hittills. Det ända jag gjort är att ha kommit på plats ass planned och laddat inför att jobba häcken av mig på Gartner. För er som inte hängde med

Intro
onsdag 12 januari 2011 - London, England, Storbritannien

Hello there! Nu när jag flyttat till London, och har positiv erfarenhet av Resdagboken, tänkte jag försöka skriva lite i den igen i mån av ork o tid. Fokus blir det vanliga men ändå det särskilda, som smaskiga bilder o berättelser om livet innefattande upplevelser kring jobbet, fritid o

Fassan på besök
söndag 26 oktober 2008 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Början av september: Han gjorde en gruppresa till Beijing och fick en kanonresa där. Hemresan senarelades en vecka så han hann klämma in lite Shanghailiv också. Så här såg det ut bland annat. Nästa inlägg handlar om Carros Beijing-trip.

Zai tian Shanghai
söndag 26 oktober 2008 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu var det så länge sen sista och mycket har hänt i vanlig ordning, så det är knappt att man minns/kan hålla reda på vad som hänt… Jag får låta bilderna påminna mig. Hoppas de kan ge även er en bra bild av våra sista månader i stor!staden. Just det, våra sista. Den 9 nov. flyttade

fler bilder
torsdag 28 augusti 2008 - Shanghai, Kina

Även denna gången strulade det lite med bilduppladdningen. Därför är förra inlägget först nu kompletterat med bilder, massa bilder! Så många att alla inte fick plats på inlägget...? därför kan man se ÄNNU fler från vår senaste tid i livet i Fotoalbumet. Löndén-Vilcas bildspel

Semestern är över, tillbax till verkligheten
onsdag 27 augusti 2008 - Shanghai, Kina

Som jag nämnt tidigare är det främst restaurangerna, utelivet och vännerna som, för oss, gör Shanghai så mångfasetterad. Men om man bara skulle sitta rakt upp och ner och inte suga på dessa göttiga karameller så skulle det som gör att stan (och de flesta andra ställen..) den senaste

Firenze
måndag 7 juli 2008 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

En underbar stad med fantastiskt gamla och gemytliga hus. Men byggnaderna är bara en av alla detaljer som hjälper en att drömma sig bort till renässansen storhetstid, höra häst och vagn klappra på de smala kullerstensgatorna och tänka sig småhandlarna och hantverksarbetarna i de pittoreska

Hainan, Midsommar och Inflyttningsfest
tisdag 1 juli 2008 - Shanghai, Kina

Medan jag spelade poker var Carro som sagt på Hainan och solade sig med en kompis. Hainan är en ö i södra Kina, strax söder om Hongkong. Ett populärt resmål för ryssar. Carro och Maria såg inte många ryssar under deras vistelse där men det var ju heller inte syftet med resan. Allt gick

Karriär i London

Karriär i London

10 januari 2011 - 29 mars 2011

Account Executive på Gartner i London.

Tjena Kina!

Tjena Kina!

18 januari 2008 - 9 oktober 2008

Carro ska jobba som produktutvecklare. Anders ska jobba/studera eller något annat vettigt.

Tjena Chile!

Tjena Chile!

12 december 2007 - 12 januari 2008

Rio: kolla stan på tre dagar... Chile: Road trip, varma källor, termalbad, Anderna, playan, träffa lite Vilca-Valdebenitosläkt. Syfte: Lära känna landet lite (400x35 mil).

Flytt till hufvudstaden

Flytt till hufvudstaden

30 oktober 2006 - 21 september 2007

Stadsbyte på obestämd tid pga studier på IHM Business School. Obs: Datumen för "resan" visar skolstart och examensdag. Bortavistelsen sträcker sig över längre tid, med ev några dagar innan och obestämt antal dagar efter.

Transatlantiskt arbete

Transatlantiskt arbete

29 december 2005 - 16 mars 2006

Arbetet: skidguide i Kanada för Langley Travel med en av deras produkter - Ski Across the Rockies - med allt vad det innebär. Resan kan jämföras vid en safari där en liten grupp gäster landar i Calgary, hämtas av mig i van, körs till Vancover med fyra stopp på vägen; Fernie, Golden/Kicking Horse, (ev helikopterskidåkning i Revelstoke), Sun Peaks samt Whistler. Resan sträcker sig över 11 dagar med 9 skiddagar. Varannan tur går från Van-Cal. Gå [link url=http://www.langleytravel.se/pdf/]hit[/link] för mer info och klicka på "Ski Across the Rockies".

Ett annat Sverige

Ett annat Sverige

5 februari 2005 - 13 maj 2005

Björkliden bör upplevas! Så här efter en bit in på säsongen (25/3) vet jag inte vad jag mer kan säga om denna plats i ett, för mig, annat Sverige. Jag tjänar ihop till mitt dagliga bröd genom 75%-igt jobb i sportshopen. Veckorna utgörs alltså av dels 3 lediga dagar, vilket känns riktigt sunt för kropp och själ. Målet med min vistelse här är att uppleva sånt man inte upplever hemma - skidåkning, telis, topptur, skoter, utsikt, fridfullhet, inga avgaser, vit snö, mycket snö (oftast lös), vårvinter och en hel del till.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anders uppdaterar sin resa