Paris, Arlanda, Kälarne
torsdag 26 maj 2016 - Bräcke N, Jämtlands län, Sverige

Blev en lång flygresa inatt när jag inte lyckades sova nåt. Var fortfarande försenade 30 min när vi landade i Paris så det blev lite bråttom att springa mellan planen. Kommer dock med som planerat. Landar på Arlanda vid 12.30. Ösregn och +9 grader. :( Upptäcker att väskorna är kvar i

Hemresa
onsdag 25 maj 2016 - Houston, Texas, USA

Ja då var resan över för denna gång. Lämnar bilen åter vid halv 11 tiden och tar sen buss till flygplatsen. Där äter vi lunch och får sen vänta. Det är drygt +30 grader och soligt. Så härligt. Av okänd anledning blir vi försenade 30 min så planet lyfter inte förrän 16.40. Så

Houston, Texas
tisdag 24 maj 2016 - Houston, Texas, USA

Sista dagen med gänget. Efter frukost åker vi till Gallerian som är ett stort shoppingcenter. Blir lite shoppat. Sen åker vi ut till ett mindre shoppingcenter och äter lunch på en thairestaurang. Åker sen åter till hotellet där vi äter medhavd middag och tar en drink och firar en mycket

Houston, Texas
måndag 23 maj 2016 - Houston, Texas, USA

Ja då var vi åter i Houston igen. Blev lite shopping på väg ner hit. Här kommer vi nu att bo tills vi flyger härifrån på onsdag. På kvällen tar vi taxi till downtown. Hamnar mitt i ett kontorsdistrikt och hittar nästan inget att äta. :( Kollar också upp tunnlarna som vi läst så

Southfork Ranch, Dallas
söndag 22 maj 2016 - Buffalo, USA

Är man i Dallas så måste man givetvis besöka Southfork Ranch. Så gjorde också vi. ;) Väcker gamla ungdomsminnen till liv igen och återupplever serien som man följde slaviskt. Faktiskt riktigt kul. Därefter lämnar vi Dallas och drar oss ner mot Houston igen. Hemresan börjar närma sig.

Fort Worth, Dallas
lördag 21 maj 2016 - Fort Worth, Texas, USA

Återigen en strålande vacker dag. Runt +28 grader. ;) Tar det lugnt på fm och solar och badar i poolen. Så skönt. På em tar vi taxi in till Stockyards för shopping, lyssna på musik, äta god mat och dryck och titta på cowboys och longhorns. Bara må gott med andra ord. Åker åter till

Fort Worth, Dallas
fredag 20 maj 2016 - Fort Worth, Texas, USA

Idag är det äntligen soligt och riktigt varmt igen. Lämnar Arlington och åker till Fort Worth, vilket blir en resa på ca 3 mil. ;) Där åker vi direkt till Stockyard som är en riktig westernstad mitt i Fort Worth. Ser cowboys driva longhorns efter gatan. Shoppar lite och äter gott. Åker

Arlington, Dallas
torsdag 19 maj 2016 - Arlington, Texas, USA

Vaknar till regnigt väder igen. :( Efter frukost åker vi in till Dallas city och går på JFK Memorial museum. Det är ett museum och en minnesplats där John F Kennedy blev skjuten den 22 november 1963. Mycket intressant och lärorikt. När vi kommer ut från museet har det klarnat upp och är

Arlington, Dallas
onsdag 18 maj 2016 - Arlington, Texas, USA

Lämnar Austin efter frukost och åker mot Dallas vilket blir en resa på ca 22 mil. Mulet i Austin när vi åker, men blir bättre under dagen. Tar god tid på oss och åker mindre vägar dit. Väldigt vackert. Landar i Arlington, Dallas vid 18.30 tiden då vi checkar in på hotellet. Senare på

Austin
tisdag 17 maj 2016 - 599 Congress Ave, Austin, Texas, USA

Vaknar till mulet väder. Efter frukost går Gunbritt, Gunnar o jag ut på sightseeing. Anders fortfarande inte riktigt kry så han stannar och sover. Vi går ca 5 km runt centrum. När vi kommer hem har det klarnat upp och det är riktigt soligt och varmt. Sen tar jag ett bad i poolen innan vi

USA 2016. Texas

USA 2016. Texas

10 maj 2016 - 26 maj 2016

En två veckors rundtur i Texas med bil. I sällskap med Gunbritt och Gunnar

USA 2013. Buffalo-Los Angeles

USA 2013. Buffalo-Los Angeles

16 augusti 2013 - 8 september 2013

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Gunilla uppdaterar sin resa