Snart tillbaka!
onsdag 8 december 2010 - Ansan, Gyeonggi, Sydkorea

Då var det bara 11 dagar kvar innan jag är hemma i Sverige igen! Känns sjukt att jag snart varit här i 4 månader!! Det ska dock bli rätt nice att komma hem igen. Jag hade min sista koreanska för invandrare session idag med min mentor och jag fick en bok om koreansk arkitektur som

Tillbaka i Korea
tisdag 30 november 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Då var man tillbaka i Korea igen! Resa till Japan var riktigt lyckad! Jag är verkligen förvånad över hur smidigt allt flutit på! Taxin hämtade mig, Oscar och Natalia vid 7.30 i fredags och körde oss till Incheon flygplats utanför seoul. Här trodde jag först inte vi skulle bli

lugna puckar...
tisdag 23 november 2010 - Ansan, Gyeonggi, Sydkorea

Hej hej! Nu har nordkoreanerna vart i farten igen. Det som har hänt är att dom besköt en ö som ligger precis på gränsen mellan nord och Sydkorea. Den ligger i ett mycket känsligt område och det har länge varit omtvistat vilket av länderna ön tillhör. Det var i detta område som en

Hallo!
måndag 22 november 2010 - Ansan, Gyeonggi, Sydkorea

Då var det måndag igen.. I fredags åkte jag och Oscar till Oido (En stad på västkusten ca 30min härifrån) på "Membership training" med min Taekwondo klubb. Det gick i stora drag ut på att vi åkte dit, käkade en massa musslor å andra skaldjur och festade resten av natten. Fint

Big in Japan!
måndag 15 november 2010 - Ansan, Gyeonggi, Sydkorea

Hallo! Nu har jag levt 10 dagar av lyx och glamour på den 4 stjärniga guest houset som skolan äger. Jag å Therese bodde där under dom 10 dagarna som hon var här. Vi har vart inne i Seoul en massa gånger å Therese har shoppat en massa. Vi han med ett besök till gränsen också. Tyvärr var

Klar!
lördag 30 oktober 2010 - Ansan, Gyeonggi, Sydkorea

Hej hej! Nu är jag äntligen klar med alla fem mid-term tentorna! Jag tror det gick bra så får hålla tummarna för det! Skrev sista igår förmiddag å efter det åkte jag och min koreanska kompis Gon till en stadsdel som heter Bukchon i Seoul. Här finns flera gamla traditionella koreanska

2/5!
torsdag 21 oktober 2010 - Ansan, Gyeonggi, Sydkorea

Hallå! För att få lite Sverige känsla sitter jag å lyssnar på "Hej Monica"! Fanstisk klassiker! ;-) Nu har jag gjort 2 av 5 mid term exams. Tentade Koreanskan idag. Den gick oväntat bra faktiskt! Får hoppas att resultatet är ok oxå... Tentade Sustainable building igår å det kändes helt

안녕!
lördag 9 oktober 2010 - Ansan, Gyeonggi, Sydkorea

Då var det helg igen! Känns dock som jag haft helg hela veckan! Vi har haft oktober festival på skolan tisdag- torsdag vilket har varit hur coolt som helst. Skolan satte upp massa öltält, matställen, scener med live musik m.m. å pröjsade för att få hit några av Koreas mest kända

Framtiden!
måndag 4 oktober 2010 - Ansan, Gyeonggi, Sydkorea

Kolla länkarn! hur nice som helst!! xD http://www.youtube.com/watch?v=8EhptvTfyZ4 http://www.dn.se/motor/tester/bilar/peugeot/en-glimt-av-framtiden-1.1176526

hej!
söndag 3 oktober 2010 - Ansan, Gyeonggi, Sydkorea

Upptäckte att jag inte uppdaterat på ett tag så jag får passa på nu! Jag kan också meddela att jag redan har varit bort 1/3 del av tiden!! Helt sjukt va tiden går fort. Livet här nere har blivit lite mer vardag å lite mindre semester :P Plugget är igång för full fart å håller oss

Prag

4 november 2010 - 15 november 2010

Studera i Seoul, Sydkorea

Studera i Seoul, Sydkorea

24 augusti 2010 - 20 december 2010

Här kommer jag lägga upp lite bilder och historier från min och Oscars resa till Seoul i Sydkorea där vi kommer plugga på Hanyang University under höstterminen 2010. Lämna gärna lite inlägg när ni ändå är här!! (och nej jag kommer inte skaffa Facebook så det är inte värt att nämna ;-))

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Andreas uppdaterar sin resa