Hejdå världens bästa resa!
fredag 1 juni 2018 - Hanoi, Vietnam

Vi är nu på Hanois flygplats. Regnet smattrar på rutorna. Det är första gången sen vi lämnade Ho Chi Minh. Kanske gråter himlen för att vi ska åka. Jag vill tro det. Vi bär helsvart för att det är skönt att resa i. Men det är också en liten spegelbild på hur vi känner oss. Lite

Dag 116/117
torsdag 31 maj 2018 - Hanoi, Vietnam

Rubriken skrammer mig lite... Imorgon aker vi alltsa hem?! hem till Sverige. vi ar sa redo att lamna Vietnam, men att lamna livet och komma hem till lugn trafik, bryggkaffe och svenskar nar man har pratat svengelska i 4 manader, det kanns lite markligt. det har varit sa konstit de senaste dagarna.

Vietnam i fickformat
måndag 28 maj 2018 - Hanoi, Vietnam

Efter den trakiga stamningen i forra inlagget som tyvarr speglade till en stor del det som vi har fatt uppleva i landet tankte jag med det har sammanfatta Vietnam. Vi ar nu pa var sista destination, pa vart sista hostel. I huvudstaden i Hanoi. Men sist ni fick en ordentlig uppdatering var fran Hoi

Kan en kvinna bara få vara?
onsdag 23 maj 2018 - Sa Pả, tp. Lào Cai, Lao Cai, Vietnam

Nu är vi mer än halvvägs in på tiden här i Vietnam. Och jag har så blandade känslor för det här landet. När vi först kom till Ho Chi Minh hade vi två vietnamesiska tjejer (från Hanoi) som roomisar som var helt underbara. Samma dag är det en tjej som ser att vi är vilsna och hjälper

Dag 100
tisdag 15 maj 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Idag är det 100 dagar sedan vi kramade våra nära och kära hemifrån. Hejdå sa vi. Vi ses snart. Om jag trodde att det skulle vara sant? Ja. Jag hade aldrig trott att dagarna skulle gå så långsamt, om än så fort. Men jag antar att det blir så när varje dag får bli ett eget kapitel, som

Time to leave Thailand
lördag 5 maj 2018 - Bangkok, Thailand

Framme i Thailands huvudstad. Efter en resdag pa tolv timmar och en matforgiftning (...) sa ar vi lagom trotta. Om bara nagon dag flyger vi harifran och lamnar fantastisk veckor bakom oss. Och sen sist vi hordes har vi gjort foljande:gVi lamnade Koh Samui for Koh Phangan. Pa Samui forovrigt besokte

tre lander senare
onsdag 25 april 2018 - Krabi, Thailand

Hej igen! Det har varit ett tag sen nu och faktum ar att det ar forsta gangen sedan resans borjan som jag sitter vid en dator. Med ett tangentbord!!! Dock utan prickar med jag tror ni klarar er. Sa vad har vi gjort de senaste veckorna? Pa 14 dagar har vi inte mindre varit i tre lander.

Ubud
onsdag 11 april 2018 - Bali, Indonesien

Efter vi hade vinkat hejdå till drömhuset tog vi en taxi inåtlands. Mot Ubud. Ubud räknas som den kulturella "huvudstaden" på Bali.Hostelet som vi bodde på låg lite i utkanten vilket vi förstod var bra då vi slapp turistkvarteren. Bara på vår gata fanns tio tempel och lika många span

Ödet förde oss samman
tisdag 10 april 2018 - Canggu, Bali, Indonesien

I början på mars kom ett meddelande på facebook:"Tjena!! Har förstått att vi alla kommer infinna oss på Bali i april! Lust att bo tillsammans i någon trevlig villa?" Det var klart att vi skulle haka på. Från en soffa i Australien hittade vi huset. "Affordable Luxury" var titeln. Våra

Och så kom vi över havet
onsdag 4 april 2018 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Är nu på Bali igen. Men innan ni får se bilder här ifrån så ska ni få höra om vårt första stopp i sydostasien: gili trawangan.Vi kom från Australien till Bali den 30 mars. Jag tror vi har rekord i kortast tid man kan spendera på ett hostel. Klockan var elva på kvällen när vi kom fram

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Angelica uppdaterar sin resa