100 timmar
måndag 19 februari 2018 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Det är något speciellt när man byter plats varje dag. Dagarna känns så oändligt mycket längre samtidigt som de flyter ihop till en enda massa. Den lilla byn som pryder foten av Nya Zeelands södra glaciärer är i mitt huvud det samma som stränderna vi låg på för tre dagar sedan. Den

Guys, it’s time for a walk
lördag 17 februari 2018 - Nya Zeeland

Bussföretaget vi åker med heter Kiwi Experience. Förutom att de skjutsar runt oss i landet så är chaufförerna guider också och tar oss till platser som jag tror vi inte hade kommit till ensamma. En dag på bussen börjar oftast tidigt på morgonen och efter en timme eller två är det

Wellington
torsdag 15 februari 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Vissa ställen känner man sig bara hemma i, utan att egentligen veta varför. När jag och Filippa anlände till Wellington för två dagar sen, var vi snabba på luren och förlänga vår vistelse från en till tre nätter. Det var kärlek vid första ögonkastet. Wellington ligger längst söder

River Valley
tisdag 13 februari 2018 - Rangitikei District, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Om jag skulle beskriva Nya Zeeland med ett ord skulle det vara kontraster. Under 15 minuters bilväg kan landskapet ha förändras från regnskog till tallplaneringar till bergskedjor och gröna kullar med vita lamm. Också kontraster i hur våra dagar ser ut. Som Taupo, en liten stad med två

Spöregn och varma källor
måndag 12 februari 2018 - Taupo, Waikato, Nya Zeeland

Nu har vi precis vaknat och ska packa ihop oss. Vi tvättade igår men var för snåla för att torktumla så vår våningsäng har också agerat tvättställ inatt. Igår var en underbar dag. Jag och filippa och en svensk som heter lovisa skulle gå till varma källorna som finns här. Egentligen

Mauri
lördag 10 februari 2018 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Allt känns mycket bättre nu. För gårdagen var helt fantastisk. Som jag nämnde åkte vi till till Tamaki Mauri Village som är som en forntida mauri-by. Upplevelsen började redan med bussresan dit med vår busschaufför som var helt underbar. Och vi fick komma dit och togs emot av en

Upp och ner
fredag 9 februari 2018 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

9/2-18Okej ska inte ljuga. Det är väldigt krävande att vara här. Framför allt när jetlagen inte släppt och Kiwi Experiences som vi reser med har tappat bort vår bokning, vi är påväg men för alla delstopp så står vi på stand by så det tar väldigt mycket energi, dessutom på vissa,

Touchdown New Zeeland!
torsdag 8 februari 2018 - Auckland, Nya Zeeland

När jag skriver denna text sitter jag och Filippa på vår första buss i Nya Zeeland. Vi kom fram till Auckland igår morse och båda blev helt tagna av staden. Så himla häftig! Vi fick båda San Fransisco-känsla av staden, inte för någon av oss har varit där men ändå. Backar och små hus

Snart avfärd
måndag 29 januari 2018 - Lidingö, Stockholms län, Sverige

Idag är det måndag, det vill säga det början på veckan där vi åker. Efter en lång höst känns det så lyxigt och galet att vi äntligen kommer få åka iväg. Jag hoppas hinna uppdatera så mycket som möjligt, i alla fall med bilder, så ni där hemma kan få smaka en bit på kakan

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

2 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand, Kambodja och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Angelica uppdaterar sin resa