Hej jag hetar Anna och är en äventyrslysten och restokig tjej. Pluggat till Utvecklingsingenjör i Halmstad, men nu är den ljuva studietiden förbi. Jag flyttade till Oslo och bodde där i 3 år. Nu bor jag i Stockholm sen 2012. På fritiden tittar jag i kartböcker och drömmer mig bort samt tränar, umgås med sambo och kompisar. Framtida drömresor: *Puderåkning i Whistler *Surfa på Hawaii *Backpacking genom Sydamerika (Colombia, Peru, Brasilien etc.) *Mer Afrika (Rwanda, Zimbawe, Etiopien, Botswana, Sydafrika) *Japan, Kina, Nepal *Jorden runt med 10 stopp Listan e lång, allt får inte plats...
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Man vet att man är i Kanada när...
måndag 31 december 2012 - Whistler, British Columbia, Kanada

...dem spelar Bryan Adams och Celin Dion i liften :) Vi vaknade utvilade och snösugna. Kvitterade ut våra 4-dagars liftkort till Whislter Blackcomb. Tog gondolen upp på Blackcomb och insåg snabbt att här var det liftkö. Vi hade varit totalt förskonade från detta fenomen tidigare och

-31C
tisdag 25 december 2012 - Jasper, Alberta, Kanada

Jasper bjöd på riklig kyla so to speak (-26C). Men det stoppade inte oss från åkning. Marmot Basin som liftsystemet heter, ca 30 min ifrån Jasper, var lite mindre än Lake Louise men ändå trevligt. Vi testade i princip alla backar men höll oss så högt uppe som möjligt eftersom det var

Paradise is open
lördag 22 december 2012 - Banff, Alberta, Kanada

Skiddag nr 2 spenderades i det något större och mer utmanade liftsystemet Lake Louise där världscupen i alpint körs i början på december. Vädret var lite bättre men fortfarande ingen sol. Efter att ha utforskat liftsystemet tog vi den tidiga bussen hem och åkte upp till Upper Hot Springs

No sunshine in Sunshine
torsdag 20 december 2012 - Banff, Alberta, Kanada

Vi vaknade vid fem och gav oss ut till en Diner för att äta frukost vid sju-snåret. Jag hade inte med mina skidor eftersom jag skulle köpa nya. Så vi gick till en skidshop som jag hade kollat upp i förväg. Där stod dem: K2 MissBehaved. Jag fick ta dem på en test drive för $50, perfa.

Stockholm-Banff
tisdag 18 december 2012 - Banff, Alberta, Kanada

Så flyget skulle gå kl 6 på morgonen från Arlanda. Vi bestämde oss därför för att stanna uppe hela natten för att komma in i fas med den nya tidzon vi snart skulle åka till. Packade och fixade, tryckte in allt i bilen och åkte norrut till flygplatsen. Checkade in specialbagage och bad

Reseprogram
onsdag 5 december 2012 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

13 dagar kvar till utresa och man är ju fett sugen nu när det brutalsnöar utanför fönstret i Stockholm. Packlista är skriven, GoPro-kamera är inhandlad, resedokumentationen hemskickad, Kanadensiska dollar är växlade, pjäxor skickade på justering, skidkläder och ryggplatta är nyköpta.

Resumé
lördag 18 augusti 2012 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Sammanfattning av resan: Vi tog Carro & Calles Volkswagen från Helsingborg ner mot kontinenten, via det platta grannlandet Danmark, över broar och hav till der Deutchland. Där började das Autobahn och vi körde enda till den pittoreska sydtyska byn Rottweil. Efter febrilt letande efter

Miami & NYC
fredag 16 december 2011 - New York, USA

Det var inte helt lätt att hitta i Miami enbart med hjälp av en pappkarta men med bra teamwork hittade vi fram till Miami Beach och Ocean Drive samt the Penguin Hotel. Det blev en snabbvisit och vi hann bara med en strandpromenad samt lite sightsing på shoppingstråket och att tvätta (som

Nercabbat längst bästkusten
lördag 10 december 2011 - Key West, Florida, USA

Vi körde alltså mot Tampa ner till Sarasota på västkusten och stannade på Lido Key och tog en skön promenad längs stranden. När vi skulle köra där ifrån åkte vi av en slump förbi det hotell som jag, mamma och pappa bodde på för 10 år sedan. Där såg vi även en tvättäkta

Disney och outlet
torsdag 8 december 2011 - Orlando, Florida, USA

Vi lämnade ett kallt och regnigt Cleveland och landade i ett något varmare Orlando. Tog en taxi till vårt hotell på International Drive och gav oss sedan ut på tur. Vi tog en Trolly till ett outlet där det fanns allt från Burton till Lacoste och allt var sjukt billigt. Oj hoppsan, så hade

Honeymoon in Asia

Honeymoon in Asia

16 november 2013 - 6 december 2013

Direktflyg till Bangkok för att sedan resa runt i Sydostasien. Stopp på vägen blir antagligen Hongkong, Macau, Filippinerna, Similan Islands. Som vanligt bokar vi allt själva. 3 veckor blir vi borta. Härligt att ha och se fram emot!

Cannes tur & retur

Cannes tur & retur

22 juli 2012 - 30 juli 2012

Roadtrip från Helsingborg till Côte d'Azur och närmare bestämt Cannes. Vi kör tillsammans med Rosentofts på autobahn via Schweiz för ett stopp, sedan mot Milano för ett stopp. Sen längs Italienska och Franska kusten till Cannes. Därifrån hoppas vi på utflykter till Monaco, St Tropez, Nice m.fl. Hur vi kommer hem är en annan fråga... allt kan hända! Bara vi har sol, bad och vin så löser sig nog det mesta :)

PuderParadise

PuderParadise

18 december 2012 - 5 januari 2013

2 veckor Skidsafari i Kanada, pudrets hemland. Flyger till Calgary, sen åkning i Banff, Jasper och Whistler. Därefter lite lyx, sightsing, shopping, nyårsfirande och hockey i Vancouver. Allt detta till äran av min kära sambo som fyller 18+12.

USA på kärt återseende

USA på kärt återseende

2 december 2011 - 17 december 2011

På vägen hem från Costa Rica stannar jag i USA 2 veckor. Min kära sambo möter upp på Newark och vi ska utforska östkusten tillsammans. En sväng till Florida och Miami om vädret tillåter, kanske Everglads och någon amusement park. Sen en tur till Cleveland Ohio för att träffa min exchange-familj som jag inte sett på 10 år. Vi avslutar med pärlan New York, shopping, NHL, sightsing och lite mer shopping. Sen bär det hem till Oslo för att packa ihop våra liv och flytta till Stockholm där nya livsäventyr väntar...

1 månad Costa Rica

1 månad Costa Rica

1 november 2011 - 2 december 2011

Ett land med kust i både öst och väst kan aldrig bli fel. Att man dessutom kan dyka, rafta, djungeltrekka, surfa och softa på stranden gör inte saken sämre. Låter som ett ultimat land att spendera en månad i! Dessvärre har min reskompis fått jobb i Bangkok så om någon annan ska dit så hojta till, vill gärna ha sällskap. Har inga detaljerade planer men utgår från min trogna vän Lonley Planet.

Surf i Marocko

Surf i Marocko

15 oktober 2011 - 29 oktober 2011

Nu eller aldrig! Jag har länge drömt om att lära mig att vågsurfa och som 27-åring är det nu dags. Därför kickar jag igång höstens reseperiod med 2 veckors surfcamp med LaPoint i Taghazout i Marocko. Detta blir spännande och säker väldigt fysiskt krävande...

Singapore mm 2010

Singapore mm 2010

24 mars 2010 - 10 april 2010

Äntligen en ny resa att längta till! Stoffe och jag ska hälsa på min kusinen i Singapore, åka lite t-bana, shoppa och käka laksa. Därefter antagligen Bali, Lombok, Gili, KL och Tioman men det får vi se då.

Island

Island

2 juni 2008 - 20 juni 2008

Tre veckor på Island med jobb som Truppgymnastiktränare samt en del friluftsliv i bedårande natur.

New York med mamma

New York med mamma

5 november 2008 - 11 november 2008

Äntligen ska jag och mamma till The Big Apple. Vi ska på en långweekend hinna klämma in turistig sightsing, kanske ett musikalbesök och en massa SHOPPING! Ska bli jättekul och det håller mig motiverad hela hösten. New York here we come!

Examensprojekt i Afrika

Examensprojekt i Afrika

11 september 2007 - 11 november 2007

Jag och min klasskompis Petra ska till Afrika och göra examensprojekt. Vi kommer befinna oss runt Viktoriasjön och försöka hinna med så mycke äventyr vi kan. Om vi får någon fritid vill säga... Ska bli skönt att komma iväg igen och uppleva lite nya äventyr.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa