Jonas är i Sydney med oss!
söndag 22 januari 2017 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Hej Sydney, det var två veckor sedan sist och här är vi igen och vi har redan hunnit se så mycket mer sedan sist! Och sist men inte minst, min bror är här! Jag och Heidi checkade in på Captain Cook igår efter mycket svett, och ett par pauser på vägen med 30kg extra att bära. Duschen och

USCH
fredag 20 januari 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Vad händer med världen?Idag promenerade jag ett par hundrameter från något fruktansvärt. Det tråkiga är att fruktansvärda saker händer i vår värld varje dag nuförtiden. Därför förstår säkert vissa inte att jag och mina vänner kunde mist våra liv idag. Det där kanske var att

Melbourne på fem dagar
torsdag 19 januari 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Fem dagar har gått och vi har sett "hela" Melbourne och träffat alla härliga personer vi  en gång mötte för fyra-fem månader sedan.I måndags lämnade vi inte Fairfield för vi var lite för trötta efter söndagens galej så vi spenderade timmar i vårt gästrum tillsammans med ett

Sagt hejdå till Persie och hej Melbourne
söndag 15 januari 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

15 januari är här! Vi har avslutat Great Ocean Road vilket var en fantastisk väg att köra! I förrgår åkte vi förbi en ostfabrik så vi hamnade spontant på en ostprovning. Vi sov strax utanför Warrnambool där vi även såg på bio (Allied med Brad Pitt) Igår var första dagen på denna

+ till magiska vattenfall - till japaner
torsdag 12 januari 2017 - Port Campbell, Victoria, Australien

Igår åkte vi till Apollo Bay där vi hamnade på Great Ocean Road Brewery och unnade oss en ölprovning. Det härligaste med att resa runt med bil såhär är att vi knappt har några planer utan gör exakt det som faller oss in för stunden, vilket jag i alla fall älskar! Den där

Dags för great ocean road
tisdag 10 januari 2017 - Lorne, Victoria, Australien

Imorse körde vi till Torquay, en riktig surfstad som några av de största surftävlingarna brukar vara i. Tog en promenad längs stranden och påväg upp till ett utsiktstorn kom en dam småspringandes och frågade om vi var påväg för att försöka se hajen. Vi förstod givetvis ingenting till

Att en sjö kan göra en så glad
måndag 9 januari 2017 - Sale, Victoria, Australien

Godmorgon!Vi har hamnat i Sale sedan igårkväll, runt en fantastisk liten sjö och den här campingplatsen kommer absolut hamna bland de bästa, trots att det bara är en snabb liten avfart som ligger intill vägen. Vi kom hit runt klockan 18 igårkväll efter ha passerat Lakes Entrance på

Stannat i varje by vi passerat
lördag 7 januari 2017 - Genoa, Victoria, Australien

Idag hamnade vi i Moruya på en loppis/marknad där jag ville köpa hem en hel servis, men det går inte då man är en backpacker med maxat bagage allaredan. Vi fick bara gå runt och mysa och tycka att allt var fint utan att köpa. Efter detta åkte vi till Narooma där vi blev stoppade av

Snabbvisit i Sydney
fredag 6 januari 2017 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Vi lämnade Port Macquarie tidigt i förrgår morse och tog en paus i staden Newcastle där vi stannade för lunch och en promenad längs havet och den obligatoriska "dagens glass" inhandlades. Sedan körde vi mot Sydney där vi äntligen fick träffa vår kära vän Alper. Vi hade inte tänkt

En enda lång resdag
tisdag 3 januari 2017 - Port Macquarie, New South Wales, Australien

Äntligen framme i Port Macquarie! Om jag ska säga att det varit jobbigt att köra någon gång så är det idag. Ojojoj! Det tog för det första bara två timmar för oss att lämna festivalområdet. Bilarna gick i snigelfart, men jag får väl åtminstone vara glad att vi har automat istället

AUSTRALIEN

AUSTRALIEN

8 maj 2016 - 28 februari 2017

En resa på obestämd framtid som börjar på Bali, fortsätter i Australien och där ska vi se allt och lite till och vem vet vilka länder vi tar på vägen hem!?

BALI

BALI

1 oktober 2015 - 29 oktober 2015

THAILAND

THAILAND

3 oktober 2013 - 20 november 2013

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa