Hemfärd
måndag 23 juli 2018 - Nikkaluokta, Norrbottens län, Sverige

Vaknar 5:30. Dags att komma upp för att gå sista biten,5,6 km ned till nikkaloukta. En härligt solig och lugn morgon. Vi ser både snötäckta sydtoppen och stenklädda nordtoppen. Nordtoppen ser högre ut men så ska det ju inte vara. Sydtoppen ska vara 70 cm högre. 2097,5 m. Vi går ganska

Keb fjällstation-laddjuvari
måndag 23 juli 2018 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Så var det dags att lämna keb och börja traska hem efter frukostbuffén kring halvtiotiden. Det var rejält blåsigt och toppen var täckt av moln. Kändes inte som någon bra topptursdag för de som valde det. Det var däremot skönt för oss som traskade tillbaka, inte alls lika varmt och

Toppbestigning Kebnekaise
lördag 21 juli 2018 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Klockan ringer 5:30. Vi kände oss pigga och målmedvetna trots ingen toppensömn. All topp-packning var förberedd kvällen innan med varsin stav till Alva och mig. Anders körde med dubbla pga knäproblem. Kläder för alla väder måste ju med. En massa snickers, mat och minst 2liter vatten per

Dagen efter toppturen
söndag 22 juli 2018 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Sov i tält till kl 8;30. Vilken bautaträningsvärk i låren. Trodde man var tränad. Denna dag blev en återhämtningensdag med besök nere vid elsasbro för bad och bokläsning. Jag blev sugen att ta en dryga timmes promenad senare på dagen  medan Anders vilade knän och Alva tog det lugnt.

Vilodag med småturer
fredag 20 juli 2018 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Efter en god nattsömn och en härlig frukostbuffé begav vi oss till Elsas bro för attt bada. Se bild kallt och härligt. Sedan gick vi vidare västerut längsmed forsen. Vackert med ett ganska stort och virvlande vattenfall. Lunchen intog vi nära vår tältplats, lax med pasta i påse. Sedan

Vandring 15 km

Härlig morgon. Ett uppfriskande morgondopp i kalla sjön. Packade ihop lugnt då frukost först kl 10 när enoks restaurang öppnade. Vi tänkte baguette men tredje generationen Enok är duktiga säljare och  med stort leende kom orden det är riktigt synd om ni inte tar den goda renhamburgaren

Vandring nikkaloukta till laddujavri
onsdag 18 juli 2018 - Nikkaluokta, Norrbottens län, Sverige

Vi tog flyget från Sturup 9 och mellanlandade i Sthlm. Igen frukost på flyger. Så hann precis besöka favoritstället joe& the juice och köpa en matsäck till nästa flyg mot Kiruna. Flytuten var skumpiga pga stigande varmluft. Väl framme i Kiruna åt vi medhavd matsäck. Mmh gott med

Sista dagen på Zanzibar
lördag 22 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Gårdagens besök i Stonetown var spännande men ingen vacker syn. Smutsigt och dåligt underhåll. Vi beslöt redan på kvällen att vi skulle ta det lugnt vår sista dag på zanzibar. Vi hoppades på sol. Morgonen startade med att Anders och Albin gick upp tidigt under strålande sol för att

Zanzibar baddag
torsdag 20 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Tillägskommentar till igårPersonal till hotellet hade en information om kokospalmer. . Allt från myten kring dess användning (giftemål och hälsa) och allt vad den faktiskt används till idag. Alla delar tags till vara. Utöver det vanliga kring matlagning mm tillverkas rep av fibren inne i

Första dagen på zanzibar
tisdag 18 juli 2017 - Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Tillbaka till igår morse. Vi glömde nämna en trevlig upplevelse.  Innan vi lämnade Lushuto så besökte jag nunnornas auditorium sal. Där var 120 barn sjungande och klappande. Det var riktigt häftigt att se deras glädje och gemensamma rörelser. Idag vaknade Anders tidigt och gick ut på

Lindvalls Kebnekaisetur

Lindvalls Kebnekaisetur

18 juli 2018 - 25 juli 2018

Nikkaloukta-Kebnekaise

5A Lindvall i Tanzania 2017

5A Lindvall i Tanzania 2017

7 juli 2017 - 23 juli 2017

Hela familjen Lindvall åker till Tanzania:-) Börjar med safari: - Lake Manyara - Serengeti - Ngorongoro Därefter upp i Usambarabergen på egen hand för vandring och besök på en skola. Slutligen en veckas avkoppling på Zanzibar.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anki uppdaterar sin resa