Sista dagen på Zanzibar
lördag 22 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Gårdagens besök i Stonetown var spännande men ingen vacker syn. Smutsigt och dåligt underhåll. Vi beslöt redan på kvällen att vi skulle ta det lugnt vår sista dag på zanzibar. Vi hoppades på sol. Morgonen startade med att Anders och Albin gick upp tidigt under strålande sol för att

Zanzibar baddag
torsdag 20 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Tillägskommentar till igårPersonal till hotellet hade en information om kokospalmer. . Allt från myten kring dess användning (giftemål och hälsa) och allt vad den faktiskt används till idag. Alla delar tags till vara. Utöver det vanliga kring matlagning mm tillverkas rep av fibren inne i

Första dagen på zanzibar
tisdag 18 juli 2017 - Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Tillbaka till igår morse. Vi glömde nämna en trevlig upplevelse.  Innan vi lämnade Lushuto så besökte jag nunnornas auditorium sal. Där var 120 barn sjungande och klappande. Det var riktigt häftigt att se deras glädje och gemensamma rörelser. Idag vaknade Anders tidigt och gick ut på

Dag två på trekking
söndag 16 juli 2017 - MamboViewPoint Eco Lodge, Mambo, Tanga, Tanzania

Efter en mycket kall natt med mycket kläder på oss, jag i  vandrarbyxor, t-shorts, långärmad sporttröja, tjocktröja och  vindjacka med huva, vaknar vi upp i vårt enkla rum vid 7-tiden till klar himmel. Härligt-nu får vi se den fantastiska utsikten över berg, stäpp och sjöar. Efter en

Dag 1 lushuto st eugenes lodge
fredag 14 juli 2017 - Lushoto, Tanga, Tanzania

Vi vaknar denna fredag till sång kl 06:30. Är det nunnorna eller alla barn från montessoriskolan som sjunger? Vi är lite för trötta att kolla läget. Men mysigt är det. Efter en enkel frukost med god omelett är det dags att ge sig ut på trekking med vår guide Key. Han är mycket duktig

besök masaiby på väg till ngorongoro

Efter 5 timmars skumpande i vår safaribil stannar vi till i en masaiby. Vi möts av kvinnor och män i de karaktäristiskt färgstarka draperingarna sjungande och dansade. De verkar ha det ganska så kul. Vi får vara med en liten stund för att dansa och hoppa. Byn består av en familj på 120

Sista dagen i serengeti
måndag 10 juli 2017 - Serengeti, Mara, Tanzania

Startade frukost idag vid kl 6:30. Såg en vacker soluppgång borta vid bergen. Inför avfärd kl 7 var både vi och vår guide överens om att det var lejonjakt som gällde. Vi körde till område med snår och buskar. Vi körde och vi körde. Inget napp. Efter tre timmars letande ser vi ett

mbalageti i serengeti Tanzania
söndag 9 juli 2017 - Serengeti, Mara, Tanzania

Samtidigt med intagandet av en fantastiskt god lunch på vår nya lodge fick vi njuta av en underbar utsikt över savanennen där vi roades av  zebror,  gaseller och babianer. Imponerande att de kan lyckas med så goda råvaror så långt,långt från civilisationen samtidigt med alla vilda djur

Safari lake manyara
lördag 8 juli 2017 - Lake Manyara nationalpark, Manyara, Tanzania

Vår första dag i Tanzania började med väckning kl 7. Frukost intogs på terassen på hotellet. Inte riktigt som vår frukost. Mest sött och rostat bröd. Ostomeletten var god. Vår guide hämtade oss vid halvtiotiden för avfärd mot lake manyara (lm)om via Moshi city och Arusha. Så mycket

5A Lindvall i Tanzania 2017

5A Lindvall i Tanzania 2017

7 juli 2017 - 23 juli 2017

Hela familjen Lindvall åker till Tanzania:-) Börjar med safari: - Lake Manyara - Serengeti - Ngorongoro Därefter upp i Usambarabergen på egen hand för vandring och besök på en skola. Slutligen en veckas avkoppling på Zanzibar.

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anki uppdaterar sin resa