hemstad Sundsvall
Senast aktiv - från Sundsvall
Hemresa i morgon😔
söndag 11 mars 2018 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Har inte haft möjlighet att skriva så mycket i resedagboken då vi oftast haft så dåligt internet att det inte gått, och nu är vi redan framme vid hemresa☹️En snabbgenomgång är att vi åkte genom Great ocean road, badade i stora vågor, stannade vid de 12 apostlarna, gick i regnskogen

Lämnar Phillip Island, tar sikte mot Great ocean road
fredag 2 mars 2018 - Phillip Island, Victoria, Australien

Nu har vi spenderat 3 dagar här. De har bjudit på regn, blåst, sol, minigolf, amazi’n things, bad, stooora vågor, broms, bad i pool, pingviner, skratt, bråk, lek, fantastiska morgon löp rundor och mycket mer. Haft det sååå bra här och det var roligt att få se världens minsta pingviner

Uppdatering 21/2-26/2
onsdag 28 februari 2018 - Whitsunday Islands, Queensland, Australien

Vi åkte från seachange beachfront appartments (det hittills bästa hotellet) den 21/2 med sikte mot Port Douglas. På vägen dit stannade vi på Hartleys crocodile adventure. Där fick vi se krokodiler, ödlor, spindlar, fåglar, kaoler och kanske det bästa av allt (iallafall enligt Alva) fick

Blåsigt
onsdag 28 februari 2018 - Phillip Island, Victoria, Australien

Framme i Philip island. Här ska vi förhoppningsvis bada i havet och titta på pingviner😊Det är riktigt blåsigt och inte alls så varmt, bara 17 grader här i dag, Burr 😬Gjorde ett försök till bad i havet i eftermiddag men det blåste och började regna så vi gav upp. Men i morgon ska

Fas 2
tisdag 27 februari 2018 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Nu är vi i Melbourne! Vi bor på ett jättefint lägenhetshotell i Dockland med utsikt över hamnen. I går var vi ute och käkade på en restaurang ett stenkast från där vi bor, ca 800kr för oss alla 6, helt ok ändå😊I dag har vi varit på ett köpcenter här i närheten, barnen har köpt

Snorkla
tisdag 20 februari 2018 - Stora barriärrevet, Queensland, Australien

I dag har vi snorklat vid barriär revet. Vi åkte med ocean spirit till Michaelmas cay. God mat, trevlig besättning och fin båt. Solen brände från en klarblå himmel, men fantastiskt vackert. Vi fick låna snorkel simfötter och stingsuits. Milo gjorde succé i sin, alla runt om kommenterade

Bad, bad och bad
måndag 19 februari 2018 - Trinity Beach, Queensland, Australien

Vi badar och badar!I går var vi och kollade in Cairns och åt god sorbe på ett café. Men det var alldeles för varmt att gå omkring så vi åkte snabbt hem och badade i poolen. I dag åkte vi igen till Cairns men denna gång för att bada i deras konstgjorda lilla ”sjö”. Mycket uppskattad

Seachange
lördag 17 februari 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Så var vi äntligen framme efter en lång, lång, lååång resa. Värmen slog välkomnande emot oss med sina 36 grader när vi klev ut från flygplatsen.Inte lyckats få så många timmar sömn när man ska sova på flyg och hårda soffor på Changi AirPort. Alla barn har skött sig över

Gate F58
torsdag 15 februari 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Väntar på att få borda planet. Ätit god frukost men förmodligen dyraste vi ätit. Laddat med godis, paddor, spel och pyssel för den långa flygresan. Spännande men oxå nervöst hur det kommer att gå att sitta så länge på flyget. Vi ses i Australien😊

På väg
onsdag 14 februari 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Åkt tåg från Sundsvall till Arlanda, gick bra. Ska sova på rest and fly i natt för att ta flyget mot Singapore och sedan Cairns i morgon 09.10. Trötta barn och trött mamma, men inte mer än ett par ihop brytningar senare ligger jag och Milo i sängen. Liam, Alva, Eddie och Johan sitter kvar

Hela familjen till Australien

Hela familjen till Australien

14 februari 2018 - 12 mars 2018

Jag och min man åker med våra fyra barn (4-13 år) till Australien. Vi landar i Cairns på morgonen den 17/2, har hyrt bil som ska ta oss ner till Arlie beach. Massa stop och båtturer på vägen och sedan åka från Proserpine 26/2 till Melbourne. Stanna i Melbourne i 2 dagar och sedan väntar en ny hyrbil som så småningom tar oss till Adelaide för hemfärd 12/3.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa