Förlossningen
tisdag 23 maj 2017 - Blantyre, Södra regionen, Malawi

Nu har vi påbörjat praktiken på Queen Elizabeth Central Hospital i Blantyre. Det är ett stort sjukhuskomplex i centrala stan. Det består av många små byggnader och kliniker. Det är grönt och fint runtomkring med gräsmattor, blombuskar, kaktusar och palmer. Vi har varit på förlossningen

Äntligen framme!
söndag 21 maj 2017 - Blantyre, Södra regionen, Malawi

Nu är vi äntligen på plats i Malawi. Det var en lång resa hit, runt 20 timmar tog det totalt. Blantyres flygplats är ganska liten och utanför stod en taxichaufför och väntade på oss med en skylt "Anna and Eriq". Vår lodge ligger lite utanför Blantyre, i en stadsdel som heter Limbe. Det

Ikväll är det dags
fredag 19 maj 2017 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

I kväll bär det av till Afrika. Resan kommer pågå hela natten med mellanlandning i Addis Abeba. Inte förän på lördag eftermiddag landar vi i Blantyre, Malawi, där vi ska spendera nästkommande 2 veckor. Brorsan och jag ska praktisera på Queen Elizabeth Central Hospital i Blantyre på

Singapore
måndag 9 november 2015 - Singapore, Singapore

På onsdag morgon åker vi shuttlebuss från hostellet till flygplatsen. Resan till Singapore tar ungefär 9 timmar. Vi åker över Australiens ökenlandskap och passerar Ayers rock som syns som en liten prick där nere. Vi landar i Singapore på kvällen och tar en taxi till YMCA. Här är det

Sydney
tisdag 3 november 2015 - Sydney, New South Wales, Australien

Flygresan från Christchurch till Sydney tar ca 3 timmar och eftersom vi åker västerut tjänar vi två timmar. Vi landar i Sydney strax efter kl 16 lokal tid, tar en shuttlebuss in till stan och vårt hotell som ligger precis i Gamla stan i området som kallas The Rocks. Mycket trafik. Påminner

Christchurch
lördag 31 oktober 2015 - Sydney, New South Wales, Australien

Frukost på närbeläget cafe', sedan promenad till Turistbyrån. Vad ska vi göra denna enda dag i Christchurch? Vi åker till Sydney imorgon. Någon av de olika sightseeingturerna som erbjuds eller guidad stadsvandring? Dagkort på spårvagnen blir det. Vi hoppar på första bästa spårvagn och

Glacier country
onsdag 28 oktober 2015 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Vi har nu tagit oss till Christchurch vilket är vår sista anhalt här på NZ. Vi har haft en fantastisk resa både på Nord- och Sydön. Vi har haft sagolik tur med vädret också. Det har inte regnat en enda dag förutom de två sista, men det har faktiskt varit till vår fördel (speciellt i

Milford Sound
lördag 24 oktober 2015 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Från Dunedin tog vi oss till Queenstown med buss. Färden dit var jättevacker med gröna kullar fulla med tusentals får och spring lambs. De är så söta att man inte kan se sig mätt på dem. Ju längre man kom mot Queenstown desto mer höglänt blev det och man omgavs av höga bergstoppar, en

Dunedin
torsdag 22 oktober 2015 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Befinner oss nu i Dunedin. Vi flög hit ifrån Wellington för att spara tid. Det finns så mycket vi vill se här, men vi kommer inte att hinna med allt. Dunedin är en mysig stad vid havet med hus som klättrar upp för kullarna. Här finns också en peninsula med mycket fågelliv. Idag åkte vi

Matamata, Rotorua och Wellington
söndag 18 oktober 2015 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Nu har vi förflyttat oss till Wellington. Här blåser det supermycket och jag har dragit på mig en förkylning med feber och hosta, men vi har roligt i alla fall. Från Auckland åkte vi buss till Matamata (en liten stad på 6000 invånare som egentligen är känd för hästuppfödning, men på

Malmström doctors go Africa

Malmström doctors go Africa

19 maj 2017 - 10 juni 2017

Brorsan och jag åker till Malawi för att praktisera på Queen Elisabeth Hospital i Blantyre.

Jorden Runt

Jorden Runt

6 oktober 2015 - 9 november 2015

Mamma och jag ska resa till andra sidan jordklotet till Midgårds land - Nya Zeeland.

En resa till Fjärran Östern

En resa till Fjärran Östern

12 juli 2014 - 22 augusti 2014

En resa till Vietnam, Kambodja, Hong Kong och Taiwan.

Sydamerika

Sydamerika

10 maj 2008 - 21 juni 2008

Pappa och jag gör en resa till Ecuador, Galapagosöarna och Peru.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa