Mongoliet
söndag 20 maj 2018 - Ulaanbaatar, Mongoliet

Vi lämnade Irkutsk med det kinesiska tåget nr 4 igår morse och färdades längsmed Bajkalsjöns södra strand till Ulan Ude. Bajkalsjön är som ett stort hav. Det var jättefint att titta ut genom tågfönstret och se allt det blåa flyta förbi. I Irkutsk regnade det när vi gav oss iväg, men

Bajkalsjön
fredag 18 maj 2018 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Igår hade vi en fri dag i Irkutsk och Sibirien bjöd på riktigt sommarväder. Allt i centrum är inom gångavstånd. Vi promenerade ner till en marknad och strosade runt där bland lokalfolket. De sålde allt. Färsk frukt och grönsaker, fisk, kött, mjölk, kvarg, kryddor, te, kaffe, bröd,

Irkutsk
onsdag 16 maj 2018 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

I morse kl 7.30 rullade tåget in på tågstationen i Irkutsk, slutstationen på den första delen av resan. Nu har vi avverkat 5185 km järnvägsräls. Vårfint, soligt väder mötte oss på perrongen samt en guide som satte oss på en buss som tig oss på en rundtur på en gång. Vi har tur med

Tredje dagen på tågresan
tisdag 15 maj 2018 -

Tredje dagen på tågresan. Tiden går fort. Jag har bara hynnit läsa tre kapitel i boken jag tog med mig. Det är så mycket annat som händer. Man ska laga frukost och lunch och diska och plocka undan. Man ska bädda sängen och sen sitta och titta ut genom fönstret och ropa: "Titta! Vilken fin

Livet på tåget
måndag 14 maj 2018 - Omsk, Omsk, oblast, Ryssland

Vi har precis passerat Omsk. Vi har nu rest 2716 km längs järnvägen. Livet på tåget rullar på lungt tempo. Det finns totalt 10 kupéer i vår vagn med fyra bäddar i varje. Kupén är liten, men vi har lyckats gömma undan vår packning i olika små hörn så det känns ganska rymligt nu. I

Moskva
söndag 13 maj 2018 - Perm, Permskij kraj, Ryssland

Då är vi äntligen på plats. Första dagen spenderade vi i Moskva med sightseeing. Det var en fullspäckad dag med guide och en buss som skjutsade oss omkring. På så sätt fick se mycket av staden. Jag har hört att tunnelbanan i Moskva ska vara väldigt vacker, men tyvärr hann vi inte se

Resan till Moskva
fredag 11 maj 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Äntligen är vi påväg! Att resa till Ryssland och färdas längs den transsibiriska järnvägen har länge varit en dröm. Ända sedan årskurs 7 faltiskt då vi fick en geografiuppgift i skolan att skriva en fiktiv resedagboksskildring. Jag valde att skriva om en resa längs transsibiriska

Hemma igen
lördag 10 juni 2017 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Så var vi hemma igen. Det har varit en fantastisk resa till Malawi. Det känns som vanligt lite overkligt att vi har varit borta ända till Afrika och nu är man hemma igen som om ingenting hade hänt. Tre veckor gick verkligen fort. Det är alltid kul att resa och jag har trivts väldigt bra i

Malawisjön
onsdag 7 juni 2017 - Cape Maclear, Södra regionen, Malawi

Det känns bra att avsluta vår resa med Malawisjön. Det känns som en av höjdpunkterna på resan. Malawisjön är den tredje största sjön i Afrika och nionde största sötvattensjön i världen. Den är upp till 500 meter djup och här lever en mängd fiskarter som jämförts med fiskeutbudet

Mulanje
måndag 5 juni 2017 - Mulanje, Södra regionen, Malawi

Helgen spenderade vi i Mulanhebergen som ligger i Malawis sydöstra hörn som gränsar till Moçambique. Här finns många teodlingar och bergen är populära att vandra i. Vi bodde på en liten lodge vid foten av berget i byn Likhubula. Vi var de enda gästerna. Vi fick en egen guide som vandrade

Transsibiriska järnvägen

Transsibiriska järnvägen

11 maj 2018 - 29 maj 2018

Jag, Vladi, mamma och pappa åker från Moskva till Peking. Den transmongoliska delen av Transsibiriska järnvägen.

Malmström doctors go Africa

Malmström doctors go Africa

19 maj 2017 - 10 juni 2017

Brorsan och jag åker till Malawi för att praktisera på Queen Elisabeth Hospital i Blantyre.

Jorden Runt

Jorden Runt

6 oktober 2015 - 9 november 2015

Mamma och jag ska resa till andra sidan jordklotet till Midgårds land - Nya Zeeland.

En resa till Fjärran Östern

En resa till Fjärran Östern

12 juli 2014 - 22 augusti 2014

En resa till Vietnam, Kambodja, Hong Kong och Taiwan.

Sydamerika

Sydamerika

10 maj 2008 - 21 juni 2008

Pappa och jag gör en resa till Ecuador, Galapagosöarna och Peru.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa