Dagsutflykt till Como
måndag 18 juli 2011 - Milano, Lombardiet, Italien

Tjabbare! Jag har haft annu ett besok den har helgen! Min barndomskompis Johanna och hennes pojkvan Miran ar ute pa tagluff och skulle stanna till har i Milano, de fick naturligtvis hanga hos mig! :) Jag motte upp dem vid en metrostation pa lordagmorgonen, de tog varsin valbehovlig dusch och sen

Fullt upp
tisdag 28 juni 2011 - Milano, Lombardiet, Italien

Tjenare, tjenare! Jag har haft annu en bra helg har i Milano! Mamma kom hit i fredags och akte hem i mandags morse. Och sa har det antligen blivit riktigt varmt..! Jaa, jag tycker att det ar skitskont att det har blivit varmt for det har liksom varit en manad med regn och gratt vader sa det ar pa

Ute pa landet
måndag 20 juni 2011 - Piacenza, Emilia-Romagna, Italien

Hej, hej, hej! Har haft en san himlas fin helg! Kristina var hos mig fran torsdag fram till i morse! Vi gjorde massa grejer, bla. sa kakade va pa en restaurang efter att ha dissat en "buffé" och en restaurang vars pizzor bara var slices, joggat och hangt i parken nara min laghenhet, druckit en

Trakigt vader, men glada miner
tisdag 7 juni 2011 - Milano, Lombardiet, Italien

Usch det regnar fortfarande har, det har det gjort sen jag kom hit. Eller det regnar ju inte hela tiden, men nast intill..Fast om bara nagra dagar aker jag en svang till Sverige och gamla Nypan for att Virre tar studenten! Det kommer att blir grrymt att traffa massa kart folk igen! Sa det ar glada

torsdag 2 juni 2011 - Milano, Lombardiet, Italien

Ja, men precis som resan sa heter det har inlagget "Ojala no sea una pija!". Det ar spanska och betyder ungefar "Om Gud vill blir jag ingen snobb". Hahah, kanske ska forklara orsaken till namnet ocksa. Hmm..nar jag bodde i Spanien och berattade for folk att jag skulle aka hit till Milano sa sa alla

En hel vecka
måndag 8 november 2010 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Det har gått en hel vecka sen jag flyttade! Känns dock som att jag har bott här betydligt längre än så, har kommit in i lite rutiner och så. Eller ja, inte för att dagarna har speciellt mycket inbokade grejer, det är bara lite jobbgrejer som kommer upp. Mer än så är det inte. Så det

Flytt och grejer
onsdag 3 november 2010 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Jaha, då bor jag inte längre med Hanna. Jag flyttade i måndags efter att ha fått dela rum (och säng) med Hanna under helgen. Mitt nya ställe ligger väl ganska centralt, eller okej, den ligger nästan precis mitt i stan. På La Rambla. ;) Jag bor med två stycken andra, en brud som heter

Nasty Monday
tisdag 19 oktober 2010 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Jaa ni, jag vet ärligt talat inte vad jag ska skriva. Det känns inte som att det har hänt något speciellt som är värt att berätta, skriver kanske mest för att ni ska se att vi lever. Fast..det kanske ändå syns på Facebook haha. Okej, lite har väl hänt. Jag letar ju lägenhet och jag

Hur ar det i Sverige?
måndag 11 oktober 2010 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Hur har ni det dar hemma egentligen? Eller kanske, vart i varlden befinner ni er? det kanns som att man bara pratar massa om sig sjalv och att man latt glommer bort att fraga! Sa det vill vi veta, tack! For oss rullar det pa i ett fasansfullt tempo. Helgen var riktigt bra, fast jag har inte

Todos contra "los democratos suecos"
onsdag 6 oktober 2010 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Den här veckan är vi banne mig på g, Hanna y yo (ja, i spanskan är det mycket viktigt att nämna sig själv sist!)! Nä, men vi snackar på så mycket som möjligt och känner oss himlans nöjda! ;) Kanske beror det på att vi kommit in i språket mer, kanske beror det på att vi hade en braaa

29 maj 2011 - 1 september 2011

Kommer att jobba för ett företag med marketing och översättning.

Barcelona

Barcelona

19 september 2010 - 29 maj 2011

Åker till Barcelona och pluggar spanska i sex veckor och sen får vi se vad jag hittar på! :) Edit: blev kvar ett tag. jobbade med att dela ut flyers för en klubb som heter "city hall". tyvärr blev det inga inlägg för jag orkade inte skriva/glömde bort hähä

Au pair

Au pair

12 september 2009 - 1 september 2010

Kommer under ett års tid att arbeta som Au pair i Schweiz hos en fransktalande familj.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa