Ebb och flod
onsdag 21 februari 2018 - Mackay, Queensland, Australien

Natten blev rätt lugn efter ett strömavbrott och ett billarm som gick igång i stormen. Morgonen kom med sol, tack o lov, så vi ut på stranden för att ba.....var f-n är vattnet??! En ebb som överraskade! Vi gick en bra bit ut där det fanns lite vatten och satte oss på sanddynen där.

Min första tropiska storm!
tisdag 20 februari 2018 - Mackay, Queensland, Australien

Jag vaknade rätt tidigt och gick ner till poolen för ett dopp. Satte mig och lyssnade på min bok och fåglarnas skrän. Plötsligt dök ett gäng damer upp med en instruktör och skulle ha vattengympa. Ville jag vara med? Såklart! Kul och skönt att röra på sig!! Vi hade önskat att komma

Sol och bad!
måndag 19 februari 2018 - Mackay, Queensland, Australien

Flög till Mackay, via Brisbane, och fick backa klockan en timme. Taxin tog oss genom ett rätt öde Mackay, låga hus som i Detroit tyckte Ann. Hotellet låg 2min från havet, med trevlig restaurang bredvid en liten pool och rummet var stort, trevligt med balkong!! Vi gick direkt till stranden

Mellanlandning i Sydney
söndag 18 februari 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Söndagen blev i korta drag, frukost på ett fint 50-talsinspirerat café, tåg tillbaka till Sydney för lite shopping på Pitt Street. Vi åt en god lunch; shelled crabburger, jättegott! På kvällen åkte vi buss till flygplatsen och sedan shuttle till vårt hotell i närheten. Vilade och

Blue Mountains

The Village hade också gratis frukost, trångt i köket när flera ville göra sin frukost samtidigt. Gott att få något i magen eftersom vi nu skulle åka tåg i två timmar. Väldigt bekväma dubbeldäckarvagnar med AC förstås. Tåget tog oss rätt in i landet till en nationalpark som har

Coogee beach!
torsdag 15 februari 2018 - Coogee, New South Wales, Australien

Ann hade handlat frukost till idag och kaffe finns ju alltid på hotellrummen så mär vi var mätta drog vi vidare. Kan rekommendera Dixons Estate, snyggt och centralt i Chinatown! Vi tog en buss till Coogee där vi skulle bo en natt på ett hostel. Väldigt mysigt och mindre än Bondi.

Bondi Beach!
onsdag 14 februari 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Frukosten idag blev en rejäl äggomelett och kaffe på the Garden, ett mycket bra och modernt kafé. Smoothies och färsk frukt mm. Sedan var det äntligen dags för strand och salta bad! Tog buss till Bondi Beach, den berömda. Jo det var stort och mycket strand men inte fullproppat. Insmord med

Australien nästa!
tisdag 13 februari 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Tidig måndagsmorgon! Ubern kom som beställt och flyget till Sydney gick i tid. Framme lokal tid 9 så det blev frukost på Mc D!Äntligen massa sol! Taxi in till Chinatown där vårt hotell låg. Vi gav oss ut direkt och målet var Operahuset. Gick till Darling harbour, lunchade i hamnen med

Auckland
måndag 12 februari 2018 - Auckland, Nya Zeeland

Ville få med bilder till förra inlägget men... försöker igen!

Snart dags för nästa avfärd!
måndag 12 februari 2018 - Auckland, Nya Zeeland

Tiden går fort när man har roligt! Måndag morgon och vi packade ihop oss, lämnade bilen och tog färjan tillbaka till Auckland kl 10. Idag lyste faktiskt solen mellan molnen!Vi slängde In en tvätt hos Sanna och sedan åkte vi till fiskmarknaden för att köpa tonfisk, som jag snöat in

Anna och Ann till NZ

Anna och Ann till NZ

6 februari 2018 - 6 mars 2018

Äntligen är det dags, ryggsäcken packad och resfebern på topp!! Vi åker först till Auckland och hälsar på en barndomskompis till mig. När vi ändå är åt det hållet reser vi lite i Australien också innan en avslutande vecka på Nya Zeeland igen! Ute ett halvår?? Näe bara en månad tyvärr så det blir att ligga i, men klagar inte!!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa