Sista dagarna
måndag 5 mars 2018 - Auckland, Nya Zeeland

Söndagen tackade vi för oss efter en trevlig frukost med ett par från Florida, på MC. Dom hade bara 10 dagar på NZ! 😳Vi åkte via Thames, där vi fikade och hittade en liten strand på kustvägen som var jättefin! Badade och njöt av solen. Väl tillbaka hos Sanna och Mats, gick vi ut på

Bed and Breakfast
fredag 2 mars 2018 - Whangamata, Waikato, Nya Zeeland

Molnigt som vanligt när vi åkte mot Whangamata. Vackra och kurviga vägar! En stadsgata med affärer och matställen, precis som överallt där vi varit. Inte mycket folk. Vi shoppade lite presenter, kollade in stranden där vinden låg på och vågorna dundrade. Mäktigt men badsugen blir man ju

Hot pool
torsdag 1 mars 2018 - Tauranga, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Frukost och packa bilen igen. Idag åkte vi till Tauranga och Mount Maunganui. Mycket backiga och kurviga vägar. Väldigt fina vyer! 😃Vid foten av berget Maunganui låg ett termalbad med havsvattenpooler, varma och sköna. Där njöt vi ett tag.Vi hade inte bokat boende fast det löste sig.

Den bästa födelsedagen!
onsdag 28 februari 2018 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Idag fick jag både sång och presenter, tack fina vänner!!Stora planer för dagen. Kl 9 var vi på ett ställe där man åker upp på ett berg och sedan kan man åka mountainbike eller luge ner. Det är en rodel som var lätt att styra och anpassa farten på. Olika banor fanns det och vi åkte

Två dagar med Sanna
måndag 26 februari 2018 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Måndagen blev en resdag. Tåg till flyget som tog oss till Auckland igen. Vi flög 13.00 och det tog 3 timmar men vi landade 19.00 lokal tid. Konstigt det där med tid🤔Hyrbil som vi ska ha hela sista veckan tog oss hem till Sanna och Mats. Tisdagen startade vi kl 8.30 mot Cambridge och

Mot storstaden!
lördag 24 februari 2018 - Brisbane, Queensland, Australien

Lördag morgon; laddat med ostar, öl, kex, jordgubbar och sötpotatischips tog vi Tilttåget till Brisbane! Tog fem timmar men det var ok. Mycket översvämningar på vägar och i markerna vi passerade. Brisbane imponerade direkt, vi gick från stationen för att hitta vårat hotell. Gamla

Rom i Bundaberg
fredag 23 februari 2018 - Bundaberg, Queensland, Australien

Ett härligt dopp i havet startade dagen! Frukost på vår uteplats. Sedan åkte vi mot Bundaberg. Jag fick tips av min kompis Sanna att skaffa appen Maps.me och den är toppen när man inte har uppkoppling. Ger körinstruktioner och tips på vad som finns i närheten att se eller äta. I

Mot Tannum Sands med bil
torsdag 22 februari 2018 - Tannum Sands, Queensland, Australien

Dags att lämna Mackay! Vi hyrde bil på flygplatsen som ska lämnas i Bundaberg på torsdag. Ann, min hjälte, började köra och vi rullade snart fram på A1 utan problem.Efter 2,5 timme var vi hungriga och körde av till Marlborough. Där hittade vi ett coolt hotell med bar i aussi

Ebb och flod
onsdag 21 februari 2018 - Mackay, Queensland, Australien

Natten blev rätt lugn efter ett strömavbrott och ett billarm som gick igång i stormen. Morgonen kom med sol, tack o lov, så vi ut på stranden för att ba.....var f-n är vattnet??! En ebb som överraskade! Vi gick en bra bit ut där det fanns lite vatten och satte oss på sanddynen där.

Min första tropiska storm!
tisdag 20 februari 2018 - Mackay, Queensland, Australien

Jag vaknade rätt tidigt och gick ner till poolen för ett dopp. Satte mig och lyssnade på min bok och fåglarnas skrän. Plötsligt dök ett gäng damer upp med en instruktör och skulle ha vattengympa. Ville jag vara med? Såklart! Kul och skönt att röra på sig!! Vi hade önskat att komma

Anna och Ann till NZ

Anna och Ann till NZ

6 februari 2018 - 6 mars 2018

Äntligen är det dags, ryggsäcken packad och resfebern på topp!! Vi åker först till Auckland och hälsar på en barndomskompis till mig. När vi ändå är åt det hållet reser vi lite i Australien också innan en avslutande vecka på Nya Zeeland igen! Ute ett halvår?? Näe bara en månad tyvärr så det blir att ligga i, men klagar inte!!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa