Thailand - Anna
tisdag 8 april 2014 - Nong Lu, Kanchanaburi, Thailand

Vi hade redan från början planerat att vi skulle försöka hitta någonstans att volontärarbeta under resan, både för att få känna att vi gjorde lite nytta och för att få större insikt i ett lands kultur och inte minst för att få mer erfarenhet. Jag hade turen att hitta ett Animal

Cairns
tisdag 18 februari 2014 - Cairns, Queensland, Australien

Vi hade först planerat att stanna en dag på Magnetic island som skulle vara väldigt vackert med fina stränder och mycket vilda kängrus och koalor. Men när vi satt på bussen och det ösregnade frågade vi chauffören om vi kunde åka med hela vägen till Cairns direkt istället, vi hade ju

Whitsundays
torsdag 13 februari 2014 - Whitsundays, Queensland, Australien

Vi kom fram till Airlie Beach sent på kvällen eftr att precis lyckats hinna tanka hyrbilen innan macken stängde, de fick sätta på pumparna åt oss.. Vi checkade in på hostellet som var ett riktigt partyställe, luftkonditioneringen lät som en traktor och läckte vatten så vi lät den vara

Melbourne
onsdag 29 januari 2014 - Melbourne, Victoria, Australien

Vår vän Todd mötte oss på flygplatsen i Melbourne. Vi träffade honom första gången i Santa Cruz i Bolivia och han bjöd då in oss att komma och hälsa på och bo hos honom. Han hade en lägenhet i East Brunswick ca 40 min med tram till centrum. Vi fick bo i hans rum med dubbelsäng och i

Tasmanien
torsdag 23 januari 2014 - Hobart, Tasmanien, Australien

Vi anlände till Hobart på eftermiddagen och tog flygbussen in till stan. Den släppte av alla vid deras respektive hotell så vi fick en fin sightseeing eftersom vi skulle av sist. På hostellet träffade vi en kinesisk tjej, Yuan, som frågade om vi ville följa med henne och en kille hon

Nya Zeeland med familjen, del 3
tisdag 14 januari 2014 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

Vi bestämde oss för att inte stanna i Wellington utan ta oss direkt till Turangi som ligger söder om Lake Taupo. Vi ville gå Tongariro Crossing som är en endagshike över en aktiv vulkan som har ett pågående utbrott sedan 2012. Hiken startar på den östra sidan och man parkerar bilen på

Nya Zeeland med familjen, del 2
onsdag 8 januari 2014 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Vi lämnade Te Anau och vackra Milford Sound och åkte vidare norr ut längs västkusten mot Queenstown som är en populär skidort på vintern. Nu var det dock strålande sol och utsikten längs vägen var helt otrolig med blomsterängar, berg med snöklädda toppar, kristallklara, turkosa sjöar

Nya Zeeland med familjen, del 1
onsdag 1 januari 2014 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Vi lämnade vår wwoofing-familj i Taupo för att ta oss ner till Christchurch där vi skulle möta upp mamma och Kerstin. Bussen tog oss via Dessert road, genom höglandet kring Mt Ngahuru som gestaltade Mt Doom i sagan om ringen filmen, ner till Wellington Wellington, Nya Zeelands huvudstad,

Santiago de chile

Från Rio flög vi via Saõ Paolo vidare till Santiago där vi hade en dag innan vi skulle flyga vidare mot Påskön. Vi hade inte hört så mycket om Santiago innan vi kom dit och hade inte så höga förväntningar men det var verkligen en överraskande livlig och trevlig stad. Hostellet,

Rio De Janeiro
tisdag 19 november 2013 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Vi hade fått ett flyg som landade relativt sent på kvällen i Rio och var lite nervösa för ficktjuvar på flygplatsen. Vi fick dock tag i allt vårt bagage utan problem och fick dessutom bra hjälp att hitta rätt buss till hostellet. Jag, Anna, var dock nervös för att gå sista biten till

Annas och Jespers jordenruntresa

Annas och Jespers jordenruntresa

21 augusti 2013 - 16 april 2014

Vårat stora äventyr!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa