Ett härligt dygn i Blekinge
måndag 23 juli 2018 - Backaryd, Blekinge län, Sverige

Efter härligt häng med bad och kräftor hos Petra & Håkan på deras mysiga ställe i Blekinge styr vi nu hemåt Sumpan för tvätt och ompackning.

Så blev det ett par sköna dagar i Danmark
söndag 22 juli 2018 - Bagsværd, Region Hovedstaden, Danmark

Efter en långkörning från Hannover landar vi hos Tina med familj och äntligen god hemlagad mat. Något man längtar efter när man varit på språng ett tag. Övriga danska släktingar var också där, Carl-Erik & Anne-Marie och Mia & Jesper med barnen. Så mysigt! På lördagen har vi

Stora Bältbron passerad
fredag 20 juli 2018 - Nyborg, Region Syddanmark, Danmark

Nu närmar vi oss dagens slutstation - Bagsværd 😊

Övernattning i Hannover
fredag 20 juli 2018 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Framåt kvällen igår, efter nött några timmar på autobahn, landade vi i Hannover. Efter installation på hotellet blev det pizza på en italienare.Efter en magisk hotellfrukost drar vi nu vidare mot Danmark!

Magiskt landskap i Pitztal och Kaunertal
torsdag 19 juli 2018 - St. Leonhard im Pitztal, Tyrolen, Österrike

Igår eftermiddag landade vi den lilla byn S Leonhard några kilometer den Pitztal glaciär. På kvällen tog vi bilen till Gepatschstausse, en stor damm som samlar upp glaciärvatten från bäckar och vattenfall. Tanken var att käka där på Gepatschhaus, 1928 möh, men dessvärre tog dom inte

Mot alperna
onsdag 18 juli 2018 - Brennero, Trentino-Alto Adige, Italien

Resa norrut och hemåt påbörjad. Första stoppet blir i Sölden. Vyerna här är som vykort var du än kollar.I går kväll hamnade vi på en lokal pizzeria i Sirmione med lokalbefolkningen och ett lokalt band som var riktigt skönt.

Gardasjön en favorit i repris
tisdag 17 juli 2018 - Sirmione, Lombardiet, Italien

För ganska precis två år sedan var vi här. Lika vackert är det nu. På vägen hit fick vi tråkiga nyheter och vetskapen om hur skört livet kan vara. Det är viktigt att komma ihåg att leva här och nu och inte tänka så mycket på framtiden. En av våra stora förebilder Kjell Enhager

Ändrade planer
måndag 16 juli 2018 - Koper, Slovenien

På grund av en överbokning på hotellet i Porec, lämnar vi istället Kroatien och styr kosan mot ett favoritställe - Garda och Sirmione.

Sista kvällen i Pula
söndag 15 juli 2018 - Pula, Istrien, Kroatien

Middag i solnedgång och skrålet av Kroater som tutar efter silvret i fotbolls-VM. Kan tänka mig att det festas ännu mer i centrala Pula, vid ”Colloseum” där matchen visades på stor bild. Vi såg när de höll på att sätta upp det när vi var där i förrgår. Amfiteatern i Pula eller

Så landade vi i Kroatien
fredag 13 juli 2018 - Pula, Istrien, Kroatien

Igår landade vi där vi ska tillbringa kommande fyra dagar. Lägenheten är bra, men wi-fi skit som Calle uttrycker det. En vända vid poolen och dopp i Adriatiska han vi med innan vi drog iväg och handlade lite mat och frukost.Igår fin kväll på balkongen med plump och egen lagad middag -

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa