Imabari - ett äventyr på cykel
fredag 14 april 2017 - Imabari, Ehime prefektur, Japan

Ännu mer tåg och längre söderut kommer vi. Vi har anlänt till den mindre staden Imabari, för att cykla över 6 öar som sitter ihop med broar och en cykelväg som sammanlagt mäter 70 km. Vi trodde det var en rimlig dagstur, men får reda på när vi anländer att det nog är bäst att vi

Osaka och matlagning
onsdag 12 april 2017 - Osaka, Osaka prefektur, Japan

Vi åker vidare med tåg till Osaka. Ännu en storstad och tyvärr ännu mer regn. Vi vill gärna gå på baseboll, som är något av en nationalsport. Tyvärr gör omständigheterna att vi aldrig får se en basebollmatch. Vi passar på att shoppa i ett av de gigantiska köpcentrena i Osaka och

Kyoto, körsbärsblommor och lemmeltåg
måndag 10 april 2017 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Tågresan till kyoto tog oss tre timmar och det regnade fortfarande när vi kom fram. Vi försöker hålla modet uppe och vill se så mycket som möjligt under våra få dagar. Vi checkar in på vårt rum bestående av två kapsellika sovpoddar. Här är madrasserna tunna men det är ett äventyr

Hakone och onsenbad
lördag 8 april 2017 - Hakone, Kanagawa prefektur, Japan

Hakone är ett naturreservat sydväst om Tokyo, i samma område somdär mount fuji ligger. Här bor vi på ett Ryokan, som är som ett slags guest house, där vi kläs i traditionella japanska kläder och äter trafitionell japansk mat. Här finns även varma källor, både för inomhus- som

Destination Tokyo
onsdag 5 april 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

vi gillar Tokyo! Nu har vi tillbringat två hela dagar i Tokyo och det är inte som något annat vi tidigare upplevt. Människor är verkligen vänliga och hjälpsamma, de har roliga drickaautomater där man kan köpa spännande drycker (varmas som kalla på plastflaska), människor är riktigt

Japan

Japan

2 april 2017 - 16 april 2017

Bröllopsresa till japan

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa