Minnesanteckningar
fredag 28 oktober 2016 - Puerto del Carmen, Kanarieöarna, Spanien

Fredag-       Landade-       Åt lunch på hotellet (dyrt och inte gott)-       Promenerade till Lidl-       Pilates + CX WorxLördagen-       låg vid poolen-       crosstraining och cx worx?-       hyrde cyklar och moppeSöndagen-       cyklade till

Lek, shopping och the best sushi of all times
söndag 3 april 2016 - Rohnert Park, Kalifornien, USA

Morgonens löptur blir runt downtown Petaluma. En söt liten stad med många små fristående, annorlunda butiker. T ex en gitarraffär som specialiserat sig på vänsterhänta. Vi sätter kurs mot Rohnert park - Där finns en liten nöjespark som har batting cages som vi bespetsat oss på.

Armstrong woods och Bodega Bay
lördag 2 april 2016 - Petaluma, Kalifornien, USA

Vi får tips om att morgonjogga i Schollenberger Park vilket vi förstås gör. Sedan är det utflyktsdags till Armstrong woods där det finns enormt höga (och stora) Redwoodträd. Resan dit går genom härliga soldränkta bondelandskap på små krokiga vägar. Därifrån färdas vi mot och längs

Velocity wakeboard park i Sacramento
torsdag 31 mars 2016 - Sacramento, Kalifornien, USA

En av Claras riktigt stora höjdpunkter med resan var att få premiäråka wakeboard i en kabelpark i Kalifornien. Sedan månader tillbaka har vi googlat, mailat och planerat resrutten för att passa in säsongsöppningsdagen av den största parken i staten. När vi anländer till Sacramento visar

We did it!
onsdag 30 mars 2016 - Yosemite West, Kalifornien, USA

Trötta och ömma i fötterna men vid gott mod och med magarna fulla av riklig matsäck kom vi sju timmar och 10 min senare tillbaka vid Camp 4 i dalgången av nationalparken Yosemite. Vi har vandrat ”the upper Yosemite fall”. En tur som startar som nämnt i dalgången och går upp till

Annandagsshopping och avfärd
tisdag 29 mars 2016 - Livermore, Kalifornien, USA

Annandag påsk Dagen startar med en skön löprunda i Shadow Cliffs Recreation Area. En fin park med en liten sjö. Vårsolen skiner och vi njuter av att känna grus under fötterna. När vi återvänder till huset på Mirador Drive har vår härliga värdinna Bibbi har laddat upp med en rejäl

Påskparad och ut till förorten
söndag 27 mars 2016 - San Francisco, Kalifornien, USA

Påskdagen Efter morgongym och morgonbad tar vi en taxi till Fort Mason där man på Farmers’ market anordnat en påskäggsjakt bland stånden. Till skillnad hemifrån så är det små plastägg i normal hönsäggsstorlek som gömts och det gäller för barnen att hitta flera. Inuti finns godis,

Påskpromenad med sjölejon, parkbesök och pizza
lördag 26 mars 2016 - San Francisco, Kalifornien, USA

Påskafton Efter att Clara och Morgan badat i hotellbassängen medan Anna och Frank morgongymmade promenerar vi till Farmers’ market vid Ferry Building för frukost och lite underhållning. Klar och lite kylig men väldigt vacker morgon med en liten orkester som spelar medan vi intar frukosten

Långfredagsvandring
fredag 25 mars 2016 - San Francisco, Kalifornien, USA

Skärtorsdagen Efter lång flygresa (12,5 tim via Köpenhamn) landar vi på SFO och tar t-bana/Bart till hotellet som ligger i the SoMa-district. Frank och Clara går ut på stan och köper hämtmat medan Anna och Morgan tar ett dopp i inomhuspoolen. Vi har fått rum på våning 32 med riktigt

10 i topp
söndag 18 januari 2015 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

En vecka senare, i ett grådaskigt, glashalt söndagsväder, konstaterar vi att det nästan känns overkligt att vi varit i NZ. Under en av våra sista middagar utanför Wellington sammanställde vi denna gemensamma topplista över våra upplevelser i NZ (alla i familjen röstade

Marockanskt sportlov

Marockanskt sportlov

24 februari 2018 - 4 mars 2018

Magsjuka, stooora vågor, saltvatten och långa, långa stränder är några av de upplevelser vi får i Taghazout utanför Agadir under sportlovsveckan.

Gettin' to Greece

Gettin' to Greece

11 maj 2017 - 18 maj 2017

Feta, oliver, vitmålade stenhus omgivna av djupblått Medelhav. Kreta är en härlig plats för sol, bad, träning, mat, umgänge och turistande.

Livfulla lovdagar på Lanzarote

Livfulla lovdagar på Lanzarote

28 oktober 2016 - 4 november 2016

Efterlängtad höstlovsresa till en av Kanarieöarna vi inte besökt tidigare. En solig, skön paus ifrån mörka, korta senhöstdagar hemma.

Easter travel to the West

Easter travel to the West

24 mars 2016 - 5 april 2016

Stadsliv, besök hos släktingar, nationalparkshajk, wakeboarding, shopping och annat turistande står på programmet när vi far västerut till Sunny California över påsklovet.

På Nya (äventyr i) Zealand

På Nya (äventyr i) Zealand

12 december 2014 - 10 januari 2015

Någon gång måste man ju se och uppleva Nya Zealand och nu har nu kommit! 12 timmars tidsskillnad och jul och nyår på andra sidan jordklotet!

Go GranCan

Go GranCan

28 oktober 2013 - 5 november 2013

Så var det dags att vägra höstrusket igen. Vi lämnar regnrusket och stormarna för en veckas familjehäng på den största av Kanarieöarna. Förra gången vi besökte GC:s västkust hade Frank ryggskott så det blir nog en rörligare resa för honom den här gången - speciellt som vi har tre tennisracketar i resväskan :-)

Venetiansk vårweekend

Venetiansk vårweekend

13 april 2013 - 17 april 2013

En romantisk långweekend i ett vårvarmt och ljuvligt Venedig - just the two of us :-)

Egyptiska eskapader

Egyptiska eskapader

12 november 2012 - 19 november 2012

Vi duckar för höstrusk, snöblandat slask och beckmörker en stund och drar till nordafrikanska solen.

Kan(ada) kan vi…

Kan(ada) kan vi…

3 juli 2012 - 21 juli 2012

Vi drar västerut för att uppleva världens till ytan näst största land. Vi reser från landsbygd till stor stad till JÄTTESTOR stad.

200-årsfirarresa!

200-årsfirarresa!

10 september 2011 - 18 september 2011

Pappa 70, Mamma 70, Tomas 50 och Clara 10 firades rejält på Algarvekusten i Portugal en solig septembervecka.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när The uppdaterar sin resa