måndag 17 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Melbourne ❤️❤️❤️

Vid vägs ände,,,
måndag 17 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Så är vi då på väg hem ,,, nöjda , fyllda av upplevelser , inte helt reströtta men glada att få komma hem till familjen i första hand !Vi är i Melbourne , staden att vara i !Här finns allt en storstad skall ha i en vänlig o cool atmosfär , Här trivs vi !Denna gång har vi varit på

Ayers rock

Ayers rock!!

Nu är målet nått ,,Alice springs ,150 mil från havet åt alla håll , Australiens mittpunkt .Skönt att lämna tillbaks hyrbilen , Arne har själv suttit vid ratten ca700 mil under resan , höger o vänster trafik , inte en skråma! De’e’ bra chaufför de’!Har besökt Royal Flying doctors

lördag 8 december 2018 - Coober Pedy, South Australia, Australien

foton fr öken och kängurusjukhuset och den lilla bebisen som mist sin mamma o brutit svansen oxå.

Outback
lördag 8 december 2018 - Coober Pedy, South Australia, Australien

Nu till nästa lilla äventyr , påväg mot Australiens mitt  Alice springs och klippan i öknen Ayers rock.Ca 150 mil att köra , vi körde de första 30 milen igår, från Port Augusta till Glendambo ute i outback. 39 grader varmt, emus o känguru längs vägenDe flesta kängurus är tyvärr

Outback

torsdag 6 december 2018 - Port Augusta, South Australia, Australien

Nu är de varmt
torsdag 6 december 2018 - Port Augusta, South Australia, Australien

Passerat upp från kusten till Barossa Valley , en av de största vindistrikten i Australien .Igår tog vi lite ” vatten över huvudet” ,, hyrde cyklar o tänkte ta oss runt på vinprovningar o goda tilltugg ! Det blev 42 km på risiga gamla hojar och solen pumpade på , termometern visa 36

måndag 3 december 2018 - Robe, South Australia, Australien

de12 apostlarna bla

Anne och Arne Reser

Anne och Arne Reser

5 oktober 2018 - 19 december 2018

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anne-Christine uppdaterar sin resa