Sverige igen... regn och 16 grader varmt!!!!
torsdag 21 juli 2011 - Lidingö, Stockholms län, Sverige

Jaha, då var man hemma i Svedala igen. Vilket jädrans väder vi blir bemötta av. Regn och 16 grader varmt kl 7 på morgonen. Vi är faktiskt vana med över 23 grader varmt, för det var lägsta temperaturen på natten.... Ja ja, underbart är kort. Efter 26 timmars resande så känns det

Sverige igen... regn och 16 grader varmt!!!!
torsdag 21 juli 2011 - Lidingö, Stockholms län, Sverige

En heldag i Uluwatu på stranden Padang
måndag 18 juli 2011 - Jalan Uluwatu, Bali, Indonesien

Uluwatu var fint men stranden Padang var helt fantastisk. För att ta sig ner till stranden fick man gå genom en smal skreva i berget. De hade gjort trappor, men det var så smalt att man inte skulle kunna möta någon, framför allt inte med en surfbräda i famnen. Så när vi väl kommit igenom

Sista hotllet för den här resan
söndag 17 juli 2011 - Bali, Indonesien

Åh vad härligt jag har sovit inatt! Schysst säng och svala lakan. Uppe till frukost ca 10.00. Riktigt bra frukost. Tillbaka till rummet för att packa ihop oss för sista gången. Vi checkade ut kl 12.00 och tog oss till Seaview för att lämna väskorna. Kl 14.00 skulle vårt rum bli klart. Vi

Så är vi tillaka på Bali igen
fredag 15 juli 2011 - Bali, Indonesien

Egentligen behöver vi inte vara här förrän i morgon. Men för säkerhetens skull bokade vi en "fast boat" till Bali redan till idag. Efter en frukost som kanske inte varit den bästa så var det dags att dra till hamnen. Denna gång blev det med hästtransport för bagaget och mig och

Nu har vi bytt upp oss....

Till ett boende med air-condition! Vet ni hur skönt det är. Tyvärr vart inte första natten som vi tänkt oss. AC = underbart. Längre från minareten... underbart men lik förbannat vaknade vi mitt i natten av en ödla eller groda. Förmodligen en ödla eller något annat skumt djur. Det låter

Han klarade det!

Då har han ytterligare ett certifikat. Nu är det bara körkortet som saknas, men där har han ännu inte åldern inne. Freddan har alltså tagit dykcertifikat. Så nu har han både jägarexamen och dykcert. Bravo! Annars lunkar dagarna på. Vi har ibland svårt att komma ihåg vilken dag det

Gili Trawangan - Ett paradis!

Hallå där! Nu har vi hittat världen igen :o) Vi kom till Gili Trawangan i förrgår med båten från Lombok. Båtresan tog ca 20 minuter med en public-boat och kostade ca 10 kr per skalle. Plus att vi betalade hela 5 kr per väska för att de bar ombord våra väskor. Jag tyckte absolut att det

Från Lombok till Gilli

Då har vi landat på Lombok och sovit en natt. Allt är toppen fortfarande. Schysst hotell men lyhört! Tyvärr är japaneserna bättre rustade än vi. De har både ögonskydd och hörselproppar... och en klockjävel som börjar ringa kl 06.15!! ALLA hör ... utom japanerna. Jag och Freddan fick

Nu drar vi!
lördag 2 juli 2011 - Seminyak, Bali, Indonesien

Nu är det dags att fara vidare mot nya äventyr. Ikväll flyger vi till Lombok där vi vet var vi ska bo i två nätter. Sedan väntar Gilli-öarna och 12 nätter där vi idag inte vet var vi ska bo någonstans. Spännande helt enkelt! Här har varit bra om än inte den bästa servicen... Jocke

Bali - igen

Bali - igen

25 juni 2011 - 20 juli 2011

Då var det till att göra något vi aldrig gjort tidigare. Återkomma till samma resmål igen! Men vi blev inte klara med Bali förra gången. Denna gång ska vi både bo i regnskogen och ta oss till Gilli-island för snorkling innan vi surfar och solar på Kuta-beach. Ska bli härligt med sol och värme!!

Bali

Bali

25 april 2010 - 10 maj 2010

För första gången åker vi till Indonesien. Där väntar sol, värme och surfing. Inte helt fel!

Äventyret i Afrika

Äventyret i Afrika

13 oktober 2009 - 31 oktober 2009

En resa från Botswana via Zambia till Sydafrika. Tältsafari i Botswana, ett äventyr i det vildaste och mest ursprungliga Afrika. På kvällen ska vi slå oss ner vid lägerelden och njuta av den vällagade maten. Sedan drar vi oss upp mot Zambia och Viktoriafallen. Efter det åker vi till Sydafrika. I Sydafrika har vi valt t guldkornen längs the Garden Route. Vi avslutar med en vecka på hotell i Kapstaden. En drömresa helt enkelt!

USA

USA

16 april 2007 - 10 maj 2007

Drömresan med familjen. Stockholm, London, Miami, Orlando, Tampa, Clearwater, Fort Myers, Saratoga, Everglades, Key West, Miami beach, London, Stockholm.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anneli uppdaterar sin resa