Dag 3 - Canyoning
torsdag 14 februari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Uppstigning i ottan följdes av dagens stora äventyr - canyoning. Iklädda våtdräkter, hjälm, flytväst och rejäla kängor började äventyret med en hyfsat tung uppförspromenad i ett tempo som fick oss att börja fundera på vad vi gett oss in på.Det blev inte så mycket lättare, men den

Dag 2 River Rafting
onsdag 13 februari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Vi fick gå upp tidigare än vad vi brukade för att hinna med att äta frukost, innan det var dags att ta sig till mötespunkten för dagens aktivitet, River Rafting. Det var en kort busstur från där vi skulle samlas till stället vi skulle få våra wet suit och sätta oss på nästa buss för

Första dagen
tisdag 12 februari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Vi vaknade tidigt och åt frukost som serverades i baren på vårt boende. Inte den bästa frukosten men den dög, förutom kaffet som dessutom inte ville stanna i koppen. Snabbkaffet smakade inte så där jättegott så det blev en trip till Starbucks för riktigt gott kaffe. När vi satt på

Ankomst
måndag 11 februari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Efter 38 timmars resa (från dörr till dörr) anlände vi till vårt slutdestination Queenstown. Vi slogs direkt av hur vackert det var här. Härliga dofter från skog och vatten. ​​​​​​Efter vi hade checkat in på boendet som vi ska vistas på de kommande 5 nätterna, bytte vi

Snart når vi målet
måndag 11 februari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Lördagen den 9 februari 2019 startade min och Tomas resa mot Nya Zeeland. Vi började med att ta tåget till Stockholm på eftermiddagen. Vårt flyg till första mellanlandningen gick 21.45 på kvällen. En 6 timmars resa till Doha Internationell airport. Efter cirka 2 timmars väntan och diverse

Nya Zeeland

Nya Zeeland

11 februari 2019 - 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annelie uppdaterar sin resa