Hemma igen
söndag 3 mars 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Så var det dags, vår sista frukost i Nya Zeeland. När magen fått sitt var det dags att fylla väskorna med packning. Vi tog en kort shoppingpromenad i centrum och sedan begav vi oss mot flygplatsen och hyrbilsåterlämningen. Drygt 25h senare möts vi av ett regnigt Göteborg när vi kliver av

Solnedgång
fredag 1 mars 2019 - Auckland, Nya Zeeland

Först en sak som vi glömde igår. Vid frukosten fick Annelie en magisk kaffekopp, lite synd bara att dess enda kraft var att flytta kaffe från insidan av koppen till det omgivande fatet.Efter dagens frukost (utan magiska koppar) begav vi oss mot museet för att kika på Maorihistoria. På vägen

Vinprovning
torsdag 28 februari 2019 - Auckland, Nya Zeeland

Vi startade dagen med en full frukostbuffé på hotellet. Äntligen fanns det riktiga pålägg till frukostmackorna. Vi blev upphämtade från hotellet av dagens guide för en tur först mot västsidan, sedan till vingårdarna i nordväst. Första stoppet var dock en utsiktsplats vid Arataki

Hobbiton
onsdag 27 februari 2019 - Auckland, Nya Zeeland

Vi gick upp i ottan, eller ja, Annelie somnade aldrig ens. Det kan ha varit så att hon var lite uppspelt inför besöket i The Shire (Hobbiton). Vi möttes av nattportieren, hen var inte så pratglad utan gick mest runt och strök sig mot saker och försökte smita in i vårt rum. Hen hade dock

Waitomo glow worm caves
tisdag 26 februari 2019 - Matamata, Waikato, Nya Zeeland

Vi startade dagen med en positiv känsla tack vare den extremt trevliga damen i receptionen. Sedan rullade det bara på... En smidig biltur genom inspirerande landskap. Waitomo glow worm caves - en häftig grottvandring och efterföljande båttur i beckmörker där taket var täckt av lysmaskar,

Kajak
måndag 25 februari 2019 - Taupo, Waikato, Nya Zeeland

Vi vaknade till en vy ur The Truman Show, med en molnvägg ovanför havet. En smärre kris när arrangören för dagens kanotutflykt ringde och ställde in dagens havskajaktur, tydligen ville de inte ta ut oss i 3m höga vågor... Det löste sig dock fint med en ombokning till en flodpaddling

Art Deco
söndag 24 februari 2019 - Napier, Hawke's Bay, Nya Zeeland

På nytt en tidig morgon med en god frukost följt av avfärd i den nya bilen. Vi hade dryga 30 mil att avverka idag så vi tog ett par kortare pauser - en apricot short cake och en caramel cheesecake senare så var vi framme i Napier. Landskapet utanför bilrutan har ännu en gång bytt skepnad,

Anlänt till Wellington
lördag 23 februari 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

En tidig morgon som inleddes med långbackning av inparkerad bil. Efter det var dags att säga farväl till bilen och kliva på färjan till fots. De dryga tre timmarna på färjan åkte vi i premium loungen - lugnt och skönt, god frukost och dryck och tid för vila. Bilmodellen vi skulle hämta

Bucket list - Simma med vilda delfiner - check
fredag 22 februari 2019 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

På väg till frukosten möttes vi av en vacker soluppgång över havet. Incheckning, uppdelning i grupper och upprop i högtalarsystemet - Annelies tur att återigen ikläda sig hjältarnas dräkt, även känd som våtdräkt. En infofilm, massor av delfiner blandat med förmananden om att inte

Sovmorgon och säl-spotting
torsdag 21 februari 2019 - Kaikoura, Canterbury, Nya Zeeland

Äntligen sovmorgon! Så småningom kravlade vi oss ur den sköna sängen och tog oss till ett närliggande café för en lång och mysig frukost. När frukosten var klar var det dags att bege sig ut på spaning efter sälar vid Point Kean. En sicksackande promenad över ändlösa torra vidder

Nya Zeeland

Nya Zeeland

11 februari 2019 - 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annelie uppdaterar sin resa