älskar världen och dess människor och kulturer!
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Ny dagbok
fredag 11 juni 2010 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Hej hopp allihopa! Jag tror de flesta vid det här laget vet vart mitt nästa äventyr bär av. Yes, you said it: Santa Barbara! Den här gången kommer jag dock ej att skriva dagbok på resedagboken.se utan jag kommer istället att blogga från adressen: http://siktamotstjarnorna.wordpress.com Ni

jävligt bra kod!
lördag 1 augusti 2009 - Magaluf, Balearerna, Spanien

jag har faktiskt glömrt bort att jag har resdagbok... eller, okej då.. jag är lat! haha dags för en "liten" uppdatering då. För er som inte förstår så är jag kvar på Mallorca. Barskolan tog slut den 13juni och jag och några vänner flyttade in i en lägenhet ihop. Ett riktigt mysigt

shiftmasters, i love u all!
fredag 12 juni 2009 - Magaluf, Balearerna, Spanien

Herre min guuuuuuuuuud! tre veckor har nu gott och kursen är slut. Ikväll får vi våra diplom och då är det snippsnapp slut.. "för vi har tagit studenten.. för vi har tagit studenten" jag har haft tre fantastiska veckor med fantastiska människor, både i gruppen, lärare och bartenders

so far so very very very good!
måndag 25 maj 2009 - Magaluf, Balearerna, Spanien

Hej här kommer en liten uppdatering från mig dag1. Landade ganska sent, och blev incheckade på hotellet och fick en rundtur på skolan och en presentation av alla lärare. Efteråt blev det utgång och välkomstfest nere på barskolans egna bar Grabbarna Grus Beach Club. Kvällen var riktigt

...sa var sagan slut..
måndag 20 april 2009 - Kuta, Bali, Indonesien

helloooo, long time no see! Insag att mitt senaste inlagg rackte gott och val till nasta artionde, men tankte anda gora en liten uppdatering om vad som hant sedan jag lamnade Malaysia. Forst och framst sa har jag under de senaste tva veckorna spenderat all min tid i indonesien.. just so you know.

"små grodorna, små grodorna.."
fredag 3 april 2009 - Kuta, Bali, Indonesien

varning for kansliga lasar: finns risk att detta blir ett valdigt langt inlagg! Sa for manniskor med trotta ogon.. var vanliga forsok igen i morgon! Ja gud ja, var ska jag borja? Har har det hant grejer de senaste tva veckorna.. var som sagt ett tag sedan jag skrev har. Detta pga att borneo

feeling hot hot HOT!

sitter och vilar kroppen pa ett internetcafe och planerar narmsta veckan lite nogrannare och tankte att jag kunde slanga upp lite bilder och skriva en liten text medans jag gor det. Kom till KL igar kvall efter en forvanadsvart lang resa fran Phi Phi till hit. Hoppade in i duschen sa fort jag

"fuck chicks.. i just wanna dance!!"
lördag 21 mars 2009 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Dags for en snabb uppdatering innan min datortid gar ut. Sist ni horde fran mig sa tog vi nagra rehabdagar pa lugna fina Koh Tao. Har varit riktigt skona dagar.. bara slappa runt och inte gora speciellt mycket egentligen. Men efter 4 dagar pa den on sa kande vi att vi ville rora pa oss lite.

Good fun! and some bad news.. life sometimes just dont smile back at you
fredag 13 mars 2009 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Har ar jag igen! Jag har helt enkelt glomt bort att skriva, sorry.. minns inte ens vad jag skrev sist. Tror jag da hangde pa en riktigt chill beach pa Koh Samui. Nu hanger jag pa en riktigt chill beach pa Koh Tao. Dar i mellan har jag haft det mindre chill pa en strand pa Koh Phangan.. So lets

life smiles back at me
onsdag 4 mars 2009 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

fan vad skont med semester!! ungefar sa kan man sammanfatta mina kanslor just nu :) efter en hemsk resa (har kommit i fund med att jag hatar att flyga..) sa landade vi i bangkok i sondags eftermiddag. Tanken var sedan att stanna i BKK i en dag for att sedan ta nattbuss eller nattag ner.. men vi

It's hard to stay away from the things you love

It's hard to stay away from the things you love

28 november 2014 - 1 december 2015

Efter att ha varit hemma i Sverige i 3år pga studier så riktigt kliar det i fingrarna. Jag tycker det där med att "Pengar inte kan köpa lycka" är skitsnack! Fyfan vad lycklig jag hade varit av att få resa obegränsat. Slippa sitta och vända på mynten och drömma mig bort. Efter ett ganska dåligt sparande + ett körkort senare så har jag bestämt mig för att ta tag i det här. Kosta vad det kosta vill. Jag SKA slänga på mig ryggsäcken en gång till. Tillbaka till älskade Australien och sen X antal månader i grannlandet NZ. Oceanien - hit me with your best shot!

Barndomsdröm

Barndomsdröm

1 augusti 2010 - 1 juni 2011

Sedan jag var liten (eller ja, på högstadiet i alla fall) så har jag velat åka till USA och studera och spela fotboll. Nu ser det dock lite annorlunda ut. Ingen fotboll, men studier helt klart! Nu väntar varma Kalifornien bara runt hörnet av LA. Wish me good luck!

Cocktails and dreams

Cocktails and dreams

23 maj 2009 - 31 augusti 2009

Har bestämt mig för att göra en sak jag tänkte göra för flera år sedan.. Barskolan på Mallorca! Ska bli kul som fan. Förhoppningsvis stannar jag hela sommaren :)

Tidigare resor i mitt liv

Tidigare resor i mitt liv

17 juli 1987 - 31 december 2007

mina tidigare resemål

Enjoying life -part 2

Enjoying life -part 2

28 februari 2009 - 26 april 2009

Efter 5 månader i Australien så har man ju fått känna på det ljuva backpackinglivet, och planerna är nu i full gång för nästa resa. Denna gång blir det Asien som står med vidöppen famn och bara väntar på mig! Tankarna från början var en till långresa.. minst 4-5 månader. Och jag flyttade till Oslo i augusti för att slita ihop pengar. Sliter gör jag.. pengarna rullar dock inte in som jag hade tänkt mig. Dock ska jag fortfarande ut och resa, men inte lika länge tyvärr. Har fått stryka några länder och minimerat längden på resan. Både pga pengar och pga lite planer för sommaren som har dykt upp. Hur som helst.. kommer att flyga till Thailand i slutet av februari för att sedan röra mig ner mot Malysia, Singapore Indonesien och till sist flyga hem från HongKong. 2½månad.. less is more! Here I come! :D

Let the adventure begin

Let the adventure begin

2 januari 2008 - 8 juni 2008

Snart så drar jag på min drömresa. Eller aa, det är ju klart.. jag har miljoner drömresor. Men nu drar jag snart iväg på åtminstone en av dem, AUSTRALIEN. Wow, det vattnas i munnen när jag tänker på det. Äntligen ska jag åka till detta magnifika land. Med tanke på att jag bestämde mig för att åka för bara någon månad sedan så har jag då inte allt för mycket pengar sparade, så det kommer nog bli en hel del jobbande där nere. Men vad gör det? När man får göra det i fucking Australien! Brisbane blir starten, där kommer jag och min resekamrat Kricko stanna i minst 4v för lite språklektioner och partaj m.m. Trivs vi bra i staden så stannar vi nog där ett tag, annars drar vi vidare till Byron Bay för att sedan vandra The Gold Coast upp mot Cairns. Kanske blir det en tripp till Sydney också (där mami har en gammal barndomskompis). Vi har egentligen inte riktigt planerat något, förutom att vi ska lära oss att surfa! WOHO! Sen tar vi dagen som den kommer. Hur länge vi blir borta? Det beror på väder, vind, pengar och hemlängtan! OZ.. do you fucking hear it? OZ! See ya!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annelie uppdaterar sin resa