älskar världen och dess människor och kulturer!
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
here I am, once again..
fredag 27 februari 2009 - Haninge, Östergötlands län, Sverige

Då var det dags igen.. herregud, vem hade kunnat tro att tiden skulle gå så fort? Först nu, dagen innan avresa, börjar jag känna av resenärverna lite grann. Mitt rum ser ut som ett bombnedslag, kläder och saker överallt. Komma hem med två stora fyllda väskor som ska packas upp och packas

Back where it all started..
tisdag 3 juni 2008 - Brisbane, Queensland, Australien

That's it, that's that.. slut pa det roliga! Hem till verkligheten och trakiga sverige igen. Vanligtvis skulle jag sagt trakiga och kalla sverige, men jag kan nastan sla vad om att det ar varmare dar hemma an det ar i den har delen av australien just nu. Har varit valdigt daligt vader min sista

i pappas fotspar..

har hander det grejer! Eller.. kanske inte sa mycket, men ett var ett tag sedan jag uppdaterade har. Sist jag skrev sa var jag i Airlie Beach och pa vag ner till Town of 1770/ Agnes Water. Var fast i Airlie till 23.55, hoppade pa nattbussen och akte 11h soderut. Maste namnas, sova pa bussar ar INTE

lördag 17 maj 2008 - Airlie Beach, Queensland, Australien

18 dagar kvar.. sedan far ni se mitt sota ansikte igen :) kul for er kanske, trakigt for mig.. Har bokat min biljett nu och det ar bestamt att jag aker hem den 4juni, landar da pa arlanda runt middagstid den 5e. Ar kar i det har landet och hade garna stannat.. for alltid. Men med noll pengar pa

"If you're not wasted for a week, you've wasted a week"
måndag 12 maj 2008 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Tiden gar fort nar man har roligt? Har gar det undan maste jag saga! Lamnade Cairns forra veckan faktikst. Det blev ingenting med det dar fruktjobbet. Sa jag tog ett jobbigt beslut att lamna Cairns, dykningen och alla underbara manniskor jag traffat. Det blev ett nast intill tarfyllt farval under

Back on land
söndag 4 maj 2008 - Cairns, Queensland, Australien

Da var jag tillbaka i fastlandet.. igen.. for tredje gangen. Nu har jag bestamt mig i alla fall, jag ska inte tillbaka till baten. Efter sammanlagt tva veckor pa baten sa kanner jag att jag och baten Kangaroo Explorer ar klara med varandra, for den har gangen. Har haft tva underbara veckor ute till

Love it!
måndag 21 april 2008 - Cairns, Queensland, Australien

Sadar ja, da var man tillbaka pa land igen.. (gungar fortfarande lite) Efter 8 harliga dagar ute till sjoss, sa kom jag tillbaka till Cairns i forrgar kvall. Har haft det hur bra som helst! Alla manniskor pa baten har varit underbara, alla dyk har varit fantastiska (forutom de dyk da jag simmade

"AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH" - Annelie Cau
fredag 11 april 2008 - Cairns, Queensland, Australien

OH MY GOD! helt otroligt.. jag lever! Efter att ha hoppat fran ett 50m hogt torn sa lyckas jag fortfarande vara vid liv. Vet ni vad? Idag hoppade jag BUNGY JUMP! hur haftigt som helst! Tyckte jag da efterat naturligtvis.. Att sta dar uppe och vanta pa att fa hoppa ar bland det laskigaste jag har

Im in love with a thing called diving..
lördag 5 april 2008 - Cairns, Queensland, Australien

OH MY GOD! jag ar kar.. riktigt kar! I dykning! WOW! Fy fan vad roligt! Jag ville bara vara i vattnet hela tiden, men tyvarr tar ju luften slut efter ungefar 40min. This is my story.. Efter att ha haft teori och pooltraning i tva dagar sa var det antligen dags for det stora testet:

In the city where my dreams will come true
måndag 31 mars 2008 - Cairns, Queensland, Australien

Da var jag antligen i varmen igen! Efter att ha spenderat lite mer an en vecka i kalla (eller atminstone kallare) melbourne (ja jag vet jag ar krasen) sa flog jag upp till cairns i torsdags morse. Innan jag lamnade Melbourne sa akte jag pa en tur till oerhort vackra Great Ocean Road. Vilket

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annelie uppdaterar sin resa