Hemma igen!
fredag 3 november 2017 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Resan från LA till Zürich tog 10 timmar, det var ju natt för oss så man slumrade av och till samtidigt som man plöjde några filmer. I Zürich fick vi vänta ett par timmar innan planet lyfte mot Arlanda. Som tur var var det inte försenat och vi hann med tåget som gick en timme efter vi hade

Idag börjar en lång resa hemåt
fredag 3 november 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vi vaknade upp till regn och man känner att det blivit svalare. Tror att det varit max 20 grader idag. Idag har vi mest gått och väntat på att dan skulle gå. Vi har promenerat lite och ätit på Denny's. Vi åkte tidigt till flygplatsen, här kan man ju roa sig med att titta på planen som

Tillbaka i LA
torsdag 2 november 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Idag tog vi det lugnt och stannade på några bilfirmor på vägen till Los Angeles. Efter att vi hade checkat in på Crowne Plaza LAX åkte vi till Alamo och lämnade tillbaka bilen. Det var nästan så det kom en tår i ögat, det var en riktig drömbil att köra. Den hade bara gått 130 mil när

USS Midway CV-41
onsdag 1 november 2017 - San Diego, Kalifornien, USA

Dagen började med ett pass på gymmet. Galet stort gym, EoS, som har öppet dygnet runt. Som hotellgäst på Howard Johnsson hade vi fri tillgång till gymmet. Sen tog vi oss till buss/tågstationen i Old Town, där köpte vi ett kort för en dag. För 50 SEK kunde vi sen åka hur mycket buss och

Första dagen med bilen!
tisdag 17 oktober 2017 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Idag tog vi oss från LA till Palm Springs i vår svarta pärla, den gick som en dröm! Men trafiken i LA är galen och vägarna här är jättedåliga, det är inte överallt det är ren asfalt utan det ser ut som räfflad cement. Ju längre ut från LA vi kom så blev det mer berg och en kargare

En heldag med upplevelser
måndag 16 oktober 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Dagen började vi med en "Grand tour Los Angeles. Vi fick åka runt i LA och stannade på flera ställen för fotografering och så. Vi stannade först på Venice Beach. På kartan ser det ut som att det ligger några gator bort, typ en promenad på 20 minuter men ALLT är så mycket större här,

Trötta och vimmelkantiga
söndag 15 oktober 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Under lördagen var vi i luften hela dagen! Vi mellanlandade i Frankfurt, därifrån fick vi åka med ett groteskt stort plan. Den tog in passagerare på 2 våningar och vi satt 10 personer på varje rad. Kaptenen pratade om hur många ton bränsle, bagage mm men då slutade jag lyssna för jag

Nu börjar resan!

Ja då var dagen äntligen här! Idag jobbade vi bara halvdag, sen stökade vi runt hemma under eftermiddagen. Sen var det dags att ta tåget till Arlanda, det var hur mycket folk som helst på tåget men det gick ganska smidigt. När vi kom till Arlanda checkade vi in på #bluradissonarlanda

Las Americas Premium Outlet
tisdag 31 oktober 2017 - San Diego, Kalifornien, USA

Idag tog vi bilen till ett par olika bilaffärer och kollade lite. Sen åkte vi till ett outletställe alldeles vid den mexikanska gränsen. Fanns otroligt många butiker och idag hittade vi lite mer kläder, inte särskilt svårt på ett sånt ställe 😊 Det har varit mulet men 20-22 grader. Nu

45 mil i bil
måndag 30 oktober 2017 - San Diego, Kalifornien, USA

Frukosten på hotellet var helt ok, det fanns youghurt, banan, ägg och kaffe. Ja sen fanns det ju allt det som amerikanarna verkar äta, små sockrade bakverk, våfflor som de dränker i sirap, och bröd med 3 cm sylt på. Och kaffet häller de så mycket socker så skeden står för sig själv.

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

Lanzarote Februari 2017

Lanzarote Februari 2017

10 februari 2017 - 17 februari 2017

En vecka på Lanzarote.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anneli uppdaterar sin resa