Resan avklarad
tisdag 2 januari 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Vilken supermega lång resa... 27 h tog det men nu äntligen har vi kommit fram till hotellet och Johannesburg, vi bor i stadsdelen Sandton city, vilket verkar ok efter första anblicken. Johannesburg är ju en gigantisk stad och vi har inte tänkt att upptäcka den så mycket. Tyvärr blev Jonas

hemresan och de sista bilderna upplagda
fredag 8 februari 2008 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

ja, nu har vi varit hemma några dagar och semesterkänslan finns kvar långt inne i hjärtat.. Thailand var ett fantastiskt ställe och det blir en ny resa om 2 år. Hemresan gick bra, om än lite lång. tog 26 timmar hem inkl väntetiderna. Men barnen klagade aldrig. de var dock jätte jätte

Sista dagen i paradiset
onsdag 30 januari 2008 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

hej hopp pa er allihopa. Nu borjar resan narma sig sitt slut. igar var vi pa en spannande tur med elefanter i djungeln. Mattias blev nog forstackt nar han upptackte att han minsann skulle rida pa elefantens huvud istallet for pa sadeln som vi andra. hehe,, hans bak guppade fram och tillbaka framfor

Nytt stalle igen
lördag 26 januari 2008 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Jaha, idag tog vi da taxi fran Phuket till Khao lak, bilvag pa ca 1 h 20 min. Rena berg och dal banevagar, man var helt snurrig efter resan. Vet inte Thailandare att det GAR att gora en vag rak..... Varsta fina stallet ar vi pa. Var bungalow ar nara havet (hoppas tsunamis haller sig langt borta)

Nya bilder
torsdag 24 januari 2008 - Phuket, Phuket, Thailand

Halloj ville bara meddela att det finns nagra nya bilder i albumet. Kolla in den pa matti... Idag bytte vi hotell , och vilket hotell vi hamnade pa.. varsta lyxet. 3 pooler b.la.. barnen var i extas i poolen,.. hehe Kram kram

Storstadsliv
onsdag 23 januari 2008 - Phuket, Phuket, Thailand

hejsan hejsan allihopa. Nu var det nagra dagar sedan och vi har hamnat i Phuket. Eller pooghet.. som thailandarna sager. Vi ar inte speciellt fortjusta i denna stad. Mycket puls, en massa manniskor overallt, och vi far nastan panik. Trafiken ar hemsk har. Herregud alltsa, att de inte dor flera

Phi phi ar saaa fint
söndag 20 januari 2008 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Nu har vi hamnat i Phi Phi ilands. Det ar sa fint har att man bara baxnar. Vi har en villa som vetter mot havet och utsikten ar hanforande. Vi kom hit igar efter en timmes batresa fran Koh Lanta. Solen lyser igen och det ar faktiskt riktigt varmr. Jag och Mattias borjar se ut som pepparkakor.

Svensk sommar
fredag 18 januari 2008 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Ja, idag och igar har det varit molningt och lite regnigt. Kanns som svensk sommar. Fast temperaturen ar ju runt 28 grader sa fryser gor man ju inte. Igar Torsdag sa var vi pa battur och besokte nagra snorkelstallen. Forsta stallet var ganska bra, man sag mycket fisk och Hampus och Felicia kollade

Livet leker
onsdag 16 januari 2008 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Det var nagra dagar sen nu som vi skrev och jag tankte borja med att beratta om den sista dagen i Krabi. Vi gick till den ostra sidan om Relay beach och skulle hitta ett apotek. mina myggbett pa benen hade utvecklats till nagot som narmast kan likas av bolder. Fy sjutton alltsa. Hade inte sovit pa

Fantastiskt
söndag 13 januari 2008 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Da har vi landat i krabi och darifran tagit oss till relay beach. Det ar sa fint har. Fantastisk strand och underbart bungalowomrade bor vi i. Enda trista grejjen pa stranden ar alla langtrailbatar som tranger sig pa en plats pa stranden, o andra sidan kan man ju leva med det .. hehe Jag har blivit

Sydafrika 2018

Sydafrika 2018

1 januari 2018 - 1 februari 2018

En månad i Sydafrika med golf, nöje, kultur och sol

Januari i Thailand

Januari i Thailand

10 januari 2008 - 2 februari 2008

Första gången på resande fot med bara ryggsäckar. Få se om barnen gillar att hatta runt. De är ju så vana vid charter..

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anne uppdaterar sin resa