Hemåt igen.
onsdag 24 oktober 2012 - Singapore, Singapore

Sent inatt, onsdag, åker vi hemåt Sverige igen. Vi hörs senare. Tjingeling.

hemåt igen.
onsdag 24 oktober 2012 - Singapore, Singapore

Sent inatt, onsdag, åker vi hem mot Sverige igen. Vi hörs när vi e hemma. Tjingeling.

Lite praktiskt och matigt i SING igen.
söndag 21 oktober 2012 - Singapore, Singapore

Vi var först vid frukosten kl 7. Men det blev en sista orgie i am pancakes, färsk frukt, nygräddade croissanter, rostat bröd med bla kaya (denna fantastiska kokosnötskräm :)), guavajuice, färskmalet kaffe och en väldig massa mer. Som vi njöt... En taxi till flyget och sen genom check in,

Bofasta invånare och lördagsåktur.
lördag 20 oktober 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Jag hade förväntat mig mer djur här. Varför jag gjort det vet jag inte. På hotellområdet har vi sett både vanlig grå och glasögonmakaker. Och öns största vilda ödla, Andaman Bay varan, ca 1 m lång. Små decimetersgeckos finns överallt men man ser de mest vid kvällstända lampor.

Till Birgitta.
lördag 20 oktober 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Mor Birgitta! Kolla din vanliga mail och svara om vi skaffa eller inte! Kram Anna

Bara bada.
fredag 19 oktober 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Fredagen blev det bara bad. I havet. I poolen. Alldeles alldeles uuuunderbart :)) Tjingeling.

Torsdagen blev en utflyktsdag.
torsdag 18 oktober 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Vi åt frukost vid 8 far att vara klara att fiska upp hyrbilen i receptionen vid 9. Hyrbilen var en ren och fräsch Ford nånting, storoch rymlig. Man kan hyra var som helst men ska vara noga med att bilen är registrerad. Annars är den nämligen inte försäkrad. Petter prutade och fick bilen +

Väder och temperatur
onsdag 17 oktober 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Vi hade ju en del funderingar angående vädret här innan vi reste. Det är ju mittemellan monsunperioderna på de flesta ställen här. Antingen startar eller slutar monsunerna i oktober. Hittills har vi i SING haft några timmars regn en dag när vi ändå gick under tak. Här på Langkawi har

Icke kronologiska reseberättelser
tisdag 16 oktober 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Vill bara förtydliga att jag inte uppdaterar i kronologisk ordning. Ha överseende men njut ändå av våra livstecken :) Tjingeling.

Bo för små och stora.
tisdag 16 oktober 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Efter första eftermiddagen här på Langkawi var vi rätt möra och bara däckade. Halv 2 på natten vaknade jag av: Aj! Ooo! Nej! Mamma! Vi tände lampan och hittade myror. MASSOR av myror. I SÄNGEN! Tydligen tyckte de också att det var en skön säng för de ville iaf inte ha oss där. Jag

Singapore och Malaysia, okt 2012

Singapore och Malaysia, okt 2012

11 oktober 2012 - 25 oktober 2012

Resan till Singapore och Malaysia blir i oktober 2012. 2 vuxna och 2 barn, 3 resp 6 år gamla, ska resa till goda vänner i Singapore samt hitta nåt trevligt badställe att slappa på.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa