Fiskeintresserad pappa som gärna reser bort från vardagen och stressen så snart ekonomin tillåter
hemstad Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Bilder säger mer....
onsdag 23 maj 2007 - New York, USA

...än tusen ord. Blev en riktigt fin dag i parken. Bland ekorrar och baseballfantaster (korpserien?) strosade vi omkring och laddade inför hemresan. En häftig kontrast: samtidigt som vi såg helikoptrar hovra över skyskraporna i city såg vi en större rovfågel på breda vingar övan träden i

WTC, Urban och tunnelbana
måndag 21 maj 2007 - New York, USA

Pa hemvandardagen skiner solen fran klarbla himmel....harligt att vi sparat Central Park tills nu! Iofs blev det en fin dag igar ocksa med glass och fruktsallad i Washington Park efter besok vid Ground Zero. Staden och parkerna kanns rent, frasht och uteliggarfritt. Nastan hemskt att komma hem till

Cafe 28
söndag 20 maj 2007 - New York, USA

Hi....!!! Rapport fran gardagen: Uppvaknande: 05:05, som varje morgon...Zzzzzz.... Frukost: Bagel med massiva mangder creme cheese Destination: SoHo, Times Square Shopping: top fr Zara, mascara, badbrallor till Loke samt div. Hello Kitty saker... Besvikelse: A's drom-fiske-affar Capitol Fishing

Framme
lördag 19 maj 2007 - New York, USA

Det var en finfin flygning over snokladda berg i Norge och spannande landskap i Labradorhalvon Shoppingen pa Woodbury outlet var kanon!!Levisbyxor for 210 spann ar ju inte fy skam.....Ater bagels med cream cheese till frukost och sover som stockar pa det popkonstiga Gershwin. Idag blir det shopping

Bokat och klart
tisdag 13 februari 2007 - Norrköping, Östergötlands län, Sverige

Ok.......nu var det bokat och klart!!!Efter diverse överväganden fick det bli ett poppigt hostel beläget Midtown Manhattan: Gershwin Hotel. Kostar typ dubbelt så många "bucks" som YMCA men då kan vi förhoppningsvis också njuta av själva boendet (tack för presentkortet vi fick i

Letar billigt/bra boende
måndag 5 februari 2007 - Norrköping, Östergötlands län, Sverige

Å ena sidan är det ju bra att det finns mycket skrivet om resmålet...å andra sidan inte!!!Det finns liksom för mycket "tyck och tänk" för att man ska kunna bilda sig en uppfattning. I nuläget lutar det åt ett billigt boende på ett YMCA.....kanske inte någon klassiskt romantiskt

Om djuphavsfisket
måndag 28 november 2005 - Port Louis, Port Louis District, Mauritius

Hej hallå! Lovade ju att återkomma om fisket......Som sagt...första fisketuren var grym!!!Jag och Affe hade turen att hamna mitt i en fiskebonanza med Dorados som fullkomligen köade efter våra beten. Båtmatroserna på vår gameboat lotsade råkade få se ett drivgarn i vilket en gigantisk

Sista ordet
onsdag 23 november 2005 - Port Louis, Port Louis District, Mauritius

Halla dar! Loke och jag smet ivag en svang till Spar medan de andra packar infor tidig avfard i morgon bitti (06:00).Avslutade med grym snorkling i morse se'n har det faktiskt regnat (bra hemvandarvader). Tjejerna tog en sista tur med var privatchauffor till Quatre Borne for lite shopping sa klart.

Just another day in Paradrise
tisdag 22 november 2005 - Port Louis, Port Louis District, Mauritius

Hej halla, efter en laaang tids franvaro...So sorry, men man har sa fullt upp med att ligga a lapa sol pa beachen hela dagarna, sa...;-)...Har hunnit med en hel del sen sist: besokt Casela Nature Park (valdigt fint och 3vligt, medtag garna lite picnic. Dock ej smidigt m. barnvagn!), besokt Quatre

God mat = lite shopping
torsdag 17 november 2005 - Port Louis, Port Louis District, Mauritius

Hej hej halla dagboken! Antligen har aven jag (Cattie) tagit mig tid att knappra ned ett par rader...Onodigt att tillagga ar det fortf. VARMT och valdigt skont...I gar var A medde andra tuffingarna i ganget pa snorkel-delfin-utflykt med glass-bottom boat. Hade visst varit valdans 3vligt, fast inte

Du, jag, Loke, Ylva-Li & hela världen

Du, jag, Loke, Ylva-Li & hela världen

16 juni 2010 - 23 juni 2010

Familjeresa bortom alla måsten och höga ambitioner. Y-L flyger för första gången och får s.a.s pröva sina vingar. Billigt, enkelt med flyg från Norrköping och lgh via en kollega på jobbet!

Du, jag, Loke och hela världen 2

Du, jag, Loke och hela världen 2

23 oktober 2007 - 5 november 2007

VI HAR STÄLLT IN RESAN OCH VÄNTAR IN YTTERLIGARE EN RESENÄR...VÅR LOKE SKA FÅ ETT SYSKON OCH VI MÅSTE FLYTTA!!! Bröllopsresa del 2 (med barn). Så skönt att fly Sverige när vädret är dystert och kylan sätter in. Självfallet ska Catties födelsedag firas också (Malaysia är rätta stället att fira födelsedagar på)! Strandlivet innebär mycket avkoppling för oss vuxna och givetvis spännande upptäkter för vår lilla Loke! Avslutar med shopping i vår favvostad Kuala Lumpur!

Shopping-/Bröllopsweekend

Shopping-/Bröllopsweekend

17 maj 2007 - 21 maj 2007

En något försenad bröllopsweekend som sätter oss på prov....vi ska ju resa utan vår Lokebus som får stanna hemma....

Du, jag, Loke & hela världen

Du, jag, Loke & hela världen

9 november 2005 - 27 november 2005

Vår pojke, Loke, får för första gången i sitt liv upptäcka världen utanför Sverige tillsammans med oss nyblivna föräldrar. Med på resan har han också mormor,morfar samt morbror med flickvän.

Du & jag och hela v?lden

Du & jag och hela v?lden

25 augusti 2003 - 20 november 2003

Ett snabbt stopp p?Malaysias ?tkust och se'n far vi vidare till Kiwiland d? vi bl.a hyr ett hus p?nord?. Pa hemvagen stannar vi aterigen till i Sinapore och Malaysia + att vi tar en svang till Thailand ocksa! L?na g?na *MASSOR* av kommentarer s?blir vi glada! =) F? "hemliga" saker n? vi p? Cattie: [email protected] Andreas: [email protected]

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Andreas uppdaterar sin resa