2:a månaden
fredag 15 mars 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Nu har det gått några veckor och vi har hunnit med lite olika spännande saker och utflykter! Vi har upplevt värmebölja, vinprovning, bergbestigning, flera olika stränder, födelsedag och mycket annat skoj! Dessutom har vi vardagen som bara i sig är ett litet äventyr…Värmeböljan

Skola varvat med utflykter
onsdag 20 februari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Dags att skriva lite igen nu när vi har varit på några utflykter.Vi lyckades pricka in en sval dag att åka till Cleland nationalpark där det utlovades djurmatning, och det stämde. Vi började dock med att få komma nära en Koala (som jag tror hette Eve), henne fick man klappa lite.

Vardagen skall ta form
onsdag 6 februari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Nu har vi bott i Adelaide knappt två veckor. Skolan har börjat för barnen och Olle har börjat på sitt jobb. Hur har då den första tiden varit? Jo, den har haft sina ups and downs kan man säga.Glenelg Primary School är en ganska stor men väldigt trevlig skola.  En stor skolgård med

Äntligen framme!
måndag 28 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Efter en gropig och studsig flygresa så kom vi då äntligen fram till Adelaide igår. Efter en värmebölja här då det varit över 46 grader varmt var det nu enbart svala 17 grader på morgonen. Skönt tyckte vi!Arvid och Emilia var oerhört sjyssta som hämtade upp oss på flygplatsen i

Sista dagarna på Bali
lördag 26 januari 2019 - Bali, Indonesien

Hej!Då vädret varit minst sagt ostadigt på Bali de senaste dagarna har det varit svårt att göra något annat än att hålla sig nära hotellet.Vi hann dock med en sväng in till Nusa Dua där vi tittade på fenomenet Waterblow. Vattnet har gröpt ur stora fåror i berget där det blir

Snorkling och Utflykt
söndag 20 januari 2019 -

Nu har barnen fått snorkla på riktigt! Efter en båttur på hela 1 minut kom vi ut på revet som ligger precis utanför hotellet. Efter några rädda och mycket tveksamma minutrar kom lyckligvis både Anna och Johan på det sköna med att ligga och guppa lite och titta på fiskar och koraller.

Första snorklingen
onsdag 16 januari 2019 - Bali, Indonesien

Tidsrytmen börjar så smått infinna sig. Efter en lång frukost gick vi ut på strandpromenaden där Anna fick sina hårflätor, vilket innebär att hon inte behöver kamma sig! Till glädje för både Anna och föräldrar... Johan och Olle gick och letade snäckor på stranden under tiden. Sedan

Adelaide

Adelaide

27 januari 2019 - 1 mars 2020

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annelie uppdaterar sin resa