Nu har vi redan börjat planera vår nästa semester!:) Ses ute i världen om lite mindre än ett år! /Alexandra och Lars
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Hinner med ett inlagg i alla fall!
torsdag 25 augusti 2011 - Ayia Napa, Cypern

Jaha da har vi varit har redan i 4 dagar. Har lyckats brant mig for 3:e gangen i mitt liv! Helt otroligt.. nar man bara har en vecka pa sig att steka ;p Hur som sa bor vi jatte fint och ater gott. Inte ett moln pa himlen och 35 grader varje dag. Stranderna ar fina och vattnet ar jatte klart!

Bilder
lördag 12 mars 2011 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Här har ni ett gäng bilder till! Enjoy! :)

Hemma igen i -5
söndag 6 mars 2011 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Jahapp då var vi hemma igen. Men först kanske jag ska berätta lite om vad vi gjorde igår?? Vi gick upp runt nio på morgonen och åkte ned till poolen för att sola sista timmen innan vi skulle göra det som ni får se sedan när ni träffar mig eller när bilder kommit upp :) Hur som helst

Bangkok
fredag 4 mars 2011 - Bangkok, Thailand

Idag klev vi upp klockan atta pa morgonen for att gora oss klara for resa upp till Bangkok. Resan borjade vid 10:30 fran piren, bat till Chumporn och sedan buss till bangkok i 7,5 timmar. Det var riktigt trogt men det funkade. Vi hade hellre velat flyga men biljetterna var pa tok for dyra sa det

Koh Samui
söndag 27 februari 2011 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Nu har vi varit har pa Koh Samui i en natt. Ar verkligen superturistigt har. Jo i och for sig sa far vi skylla oss sjalva lite granna da vi bor i Chaweng som ar turiststallet pa den har On. Men paret vi umgas med, Sabina och Johan bor har ocksa sa det ar ju roligare da. Hur som helst sa hade vi

Fullmoon Party Koh Phangan
söndag 20 februari 2011 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Var ett tag sedan vi skrev nagot nu. Har inte suttit vid datorn nagonting sa det har bara inte blivit av. Koh Tao som vi var till efter Railay var en jatte mysig O! Vi kommer nog att aka tillbaka dit efter Re:earth festivalen pa Koh Samui tillsammans med Sabina och Johan (ett par vi lart kanna

Koh Tao + Bilder
måndag 14 februari 2011 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Ja nu har vi suttit länge för att ladda upp bilder här. Det är fruktansvärt segt att ladda upp på resdagboken. Vi laddade upp på Facebook för några dagar sedan och det var mycket enklare. Just nu sitter jag och skriver via mobilen. Skriver igen när jag sitter vid en dator. Är segt och

Koh Samui och apbett!!
lördag 12 februari 2011 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Igar lag vi hela dagen och solade pa Railay. Supermysig dag hade vi. Ni kan se lite bilder nu pa Facebook som vi laddade upp igar. Gick inte att ladda upp har pa resdagboken sa det var ju trist. Far gora det sedan. Nar vi skulle ga hem sa sag vi en tam liten apa sitta fast i ett koppel. Den var i

Railay
torsdag 10 februari 2011 - Railay Beach, Krabi, Thailand

Efter sju natter pa Phi Phi sa har vi nu igen rort oss vidare till Railay som ligger pa fastlandet. Valdigt speciellt stalle men mysigt, morkt och dunkelt. Vi bor pa ett helt okej stalle som har det man behover. Igar skulle vi ha akt pa en snorklingtripp runt Phi Phi Don(den O man bor pa). Tanten

Phi Phi Island
måndag 7 februari 2011 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Happ nu har vi varit har pa phi phi i 4 natter. Har tre kvar innan vi ska till Railay i tva natter. Vi akte bat fran Koh Muuk vid nio tiden och mellandanade pa Koh Lanta vid hamnen. En timme senare satte vi oss pa nasta bat som gick hit. Hamnade i varldens folkmyller. Boenden var fullproppade och

En kortis till medelhavet!

En kortis till medelhavet!

22 augusti 2011 - 29 augusti 2011

Ja då begeer vi oss till Cypern för att få sola och bada lite. Har ju inte skett en endaste gång här hemma i Sverige denna sommaren så vi tar en smiter en vända :)

Siam

Siam

21 januari 2011 - 6 mars 2011

Nu åker vi en på en mysig exotisk tripp igen! Och nu är det dags att bocka av det populäraste resmålet i Sydostasien!

En del av sydostasien!

En del av sydostasien!

30 augusti 2009 - 4 oktober 2009

Jag o Lars åker ned till Sydostasien i 5 veckor. Vi landar först en natt i Hong Kong och dagen efter bär det av till Bali i Indonesien. Några dagar i Kuta och sedan en natts mellanlandning i Kl och därefter till Perhentian på Malaysias östkust i ca 10 nätter. Efter det bär det av till KL igen (1 natt) sedan tillbaka till Bali och ev. Gili Islands.

Ställen jag varit på i mitt liv

Ställen jag varit på i mitt liv

1 januari 1985 - 1 januari 2006

Ställen jag varit på med familjen innan jag började resa själv. Barbados var jag i någon vecka med min mamma, Spanien med mamma och pappa och Kuala Lumpur i lite mer än ett dygn i mellanlandning.

En tripp till Irland och England

En tripp till Irland och England

3 oktober 2006 - 10 oktober 2006

Det blir en tripp först ned till England och sedan flyger vi över Irland och jag hoppas på att få flyga över något terränghinder till häst och se lite kiltar! Ha ha!

Bali och massa surf!

Bali och massa surf!

10 januari 2006 - 2 mars 2006

Jag och Erik (ekke här på resdagboken) ska till Bali i 7 veckor för att surfa. Ska bli jätte härligt! Så jag hoppas att jag ska få mig en tur på brädan också någon gång utan att ramla!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Alexandra uppdaterar sin resa