Jul i varme och osregn!
tisdag 29 december 2009 - Melbourne, Victoria, Australien

Jul i varme, sol & sommar, hur gor man det igentligen? Man har ett klassiskt svenskt medeljulbord! Sa vad behover man for ett julbord, och hur hittar man sakerna i australien? Ikea! Ikea ar alla hemlangtande svenskars paradis, dar man kan finna klassiker som pepparkakor, glogg, sill, knackebrod,

Melbourne Stories - Strawberry Fields Festival 27-29/11 2009
tisdag 8 december 2009 - Melbourne, Victoria, Australien

Med tanke pa var dalig uppdatering av denna dagbok bestamde vi att det kommer bli lite mer berattande om enstaka handelser i efterhand. For tillfallet! Fredag den 27e, jag har kommit hem fran arbetet och vi packar in oss i Twang's jeep. Twang heter igentligen Marc och ar agaren av vart

Noosa Everglades -> Noosa -> Hervey Bay
måndag 26 oktober 2009 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Vi är lata, ni vet det, vi vet det. Men här kommer iaf en ordentlig uppdatering! Efter -den sista måltiden- i Noosa så var det upp tidigt på morgonen och panikpacka som vi alltid gör. Har fortfarande inte packat väskan kvällen innan vi ska åka någon gång. Vi blir dock bättre och

Båtfärd och porterhouse!
lördag 17 oktober 2009 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Skepp o hoj! Igår var vi på en liten solnedgångstur på floden, en fin flod med massa härliga sandrev som båten kan fastna på! Åkte runt i 2.5h, drack pils och tittade på solnedgången, mycket trevligt! Efter det så kände vi att det var dags att äta på restaurant, det var ett tag sen.

More Noosa!
onsdag 14 oktober 2009 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Hejsvej! Nu har angesten lagt sig och man far vall finna sig i att heja pa vara kara frander nasta sommar. Brukar ju va lite roligt det med. For ovrigt ar vi kvar i Noosa, bor 200m fran sunshine beach som ar enorm och folkdom, vi fortsatter overaskas av att det ar sa mycket plats! Vagorna har ar

Piss.
söndag 11 oktober 2009 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Vi hatar danmark.

Sista natten i surfers!
fredag 9 oktober 2009 - Gold Coast, Queensland, Australien

Hejhopp! Kan ni tanka er, vi har lyckats med en liten plan! Ikvall ar blir det sista kvallen i surfers, ett trevligt stalle men festen holl inte riktigt vad den lovade. Alla sa att man aker till surfers for max en vecka sen orkar man inte mer, vi har varit pa en nattklubb, i 10min. Sen gick vi.

Surf's up!
lördag 3 oktober 2009 - Gold Coast, Queensland, Australien

Efter lang vantan ar det nu antligen dags for annu ett inlagg i dagboken! Nu har vi efter tva lugna veckor tagit oss vidare fran Byron Bay. Senaste tiden har vi varit runder en valdig massa pa vara nya brador. Skejtat upp till fyren langst ut pa Cape Byron, tagit en lang runda upp norr i bukten

Fruktansvart produktiva!
torsdag 17 september 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Varme! Idag kom antligen solen till sydney! Vi var uppe 07 imorse och kopte frukost, kellogs, mjolk & apelsinjuice! Vi slangde i oss allting, packade en day-pack och gick ut pa uppdrag, dags att ordna saker! Vi har nu fixat medicarekort ifall vi skulle bli akut sjuka/skadade(glada foraldrar?), tax

Dykning!
måndag 18 september 2006 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Vi har varit pa koh tao i tre dagar nu och har avklarat dykcertet, bara de tva sista dyken kvar imorrgon sen har vi Open Water Cert :D Det ar en underbar liten o med 5000 invanare dar allting handlar om dykning, det finns i princip inte en anda turist har som inte dyker :D Lagger upp lite bilder

Australia Underground

Australia Underground

13 september 2009 - 13 september 2010

Två galna klubbkids utforskar australien. Från små mörka minimalklubbar i obskyra källarlokaler till månskensbelysta psyfestivaler i öknen. Here we go!

ThaiTime!

ThaiTime!

12 september 2006 - 14 november 2006

Ey, jag o hans drar till thai i 2 månader, börjar i bangkok och sedan mot ko tao, ko pha ngnan, inget mer bestämt!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Peter uppdaterar sin resa