Wifi
söndag 8 september 2019 - Peking, Kina

Hej alla vänner som väntar på uppdateringar. På Transsibiriska och i  Mongoliet fanns inget Wifi och här i Kina är det svajigt. Dessutom så hinner jag inte ,det är för mycket att göra och för många att umgås med .Det kommer bilder på Facebook när jag kommer hem, här är det

Sista rapporten
måndag 14 juli 2014 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Jaha, även denna resa tog slut. Sista veckan tillbringade jag och 27 andra, plus 4 besättningsmän, på Madona, en 22 meters fiskebåt från 1956 som senare blivit ombyggd till kryssningsfartyg. Charmig skuta med små hytter, stort soldäck och goda drinkar. Vi åkte runt till 6 olika hamnar,

Andra "perioden"
lördag 5 juli 2014 - Split, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Jaha, då var resan avslutad för en stor del av gänget, vi är ca. 8 personer kvar som ska ut på en veckas kryssning, resten har vi just vinkat av och de är på väg till flygplatsen. Det känns tomt, men vi kommer att få påfyllning av ett nytt gäng som börjar sin resa med att kryssa. När

Rapport om ett sjukhus i Vitryssland
fredag 27 juni 2014 - Sofia, Sofia City Province, Bulgarien

Hej! Här kommer äntligen en kort rapport från öst. Ni far lasa fortsattningen utan åäö. Resan ar fantastiskt kul, men otroligt hektisk. Datorer och internetcafeer ar det ont om, till nasta resa ska jag inforskaffa en padda sa att jag kan skriva pa bussen och sedan skicka inlaggen nar jag

En sammanfattning av kommande äventyr!
fredag 6 juni 2014 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Så här beskriver Rosa bussarna själva resan: Vecka 1 Vi startar vår resa i Stockholm och därifrån tar vi oss med båt till Lettlands huvudstad Riga. Riga är en stad som har allt och brukar i folkmun kallas för lilla Paris. I Riga väntar oss arkitektur i världsklass, ett sprudlande

Konstiga saker...
söndag 6 december 2009 - Nouakchott, Mauretanien

Alla som har varit i Nouakchott räcker upp en hand! Ingen? Okej, då kan jag upplysa om att det är huvudstaden i Mauretanien, ett av världens mest glesbefolkade länder. 3,5 miljoner inv. på en yta fyra gånger större än sveriges. Men gott om sand finns det! Vi är i den västra utkanten av

Modem...
måndag 30 november 2009 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Idag blir det inget långt inlägg, det här internetstället har modem - i en huvudstad! Dessutom sitter inte tangenterna som de ska så man får chansa. Bilder försökte jag lägga upp härom dagen men efter en och en halv timmes jobb kom det ett meddelande på franska och så kom jag inte

Det sa pang!
tisdag 24 november 2009 - Bamako, Bamako District, Mali

Vi ar vilse i den kolsvarta natten i Mali. Efter gransen fran Burkina Faso skulle det vara ca 5 mil till vårt natthärbärge och vi skulle hinna fram innan mörkret kom. Vår inhyrda guide, en afrikan som har varit tolk/guide åt bussarna tidigare och som borde hitta, visade vänster i den forra

Det sa pang!
tisdag 24 november 2009 - Bamako, Bamako District, Mali

Damm!
söndag 15 november 2009 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Kvicksilvret narmar sig 40-gradersstrecket, den röda sanden som tränger in överallt smetar sig fast pa våra, av solkräm och gårdagens myggolja, klibbiga kroppar. Svetten som rinner skapar vackra ränder på armar och ben och det knastrar mellan tänderna. Några av oss spelar plump med en

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Adam uppdaterar sin resa