Nu borjar den langa resan norrut!
onsdag 11 november 2009 - Kumasi, Ashantiregionen, Ghana

Kvallens Champagne och efterfoljande festmaltid, till ara av dagens firande av Bengt 60 ar, far min mage att kurra. Jag ligger pa rygg och tittar upp pa stjärnorna vars isblåa ljus silas genom palmbladen. Langt ut till havs flammar en eld pa en oljeplattform och i min fantasi blir den till en

Novembersol
lördag 7 november 2009 - Accra, Större Accra, Ghana

Hej alla! Fullmånen sken och fick vågskummet att se ut som vispad grädde när vi sprang genom den vita sanden mot den hägrande atlanten. Det 25-gradiga vattnet omslöt våra dammiga kroppar när vi slängde oss ut i de stora vågorna och smaken av salt sköljdes bort av den iskalla ölen när

Snart..!
fredag 30 oktober 2009 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Hej på er! Det här blir väl sista gången jag kan använda å/ä/ö på ett tag så jag får väl passa på att skriva lite innan jag åker - vilket jag gör om ca 4 timmar. Nu ska jag bara åka och tvätta och tanka bilen (bytte nyss till vinterdäck), handla lite, bädda, vattna blommor, äta

Hemma igen!
fredag 25 april 2008 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Hej! Här kommer det sista (?) inlägget för den här resan. Resan hem gick bra, jag har varit hemma i 2 dygn och har hunnit smälta en del intryck och njutit av blodpudding, kranvatten, min säng, vårsolen och grovt bröd med annat pålägg än marmelad/smör. Och tystnaden! Efter att ha levt

Bilder
måndag 21 april 2008 - Breña, Lima Region, Peru

Hej igen! Jag har lyckats lagga upp nagra bilder forresten men det ar latt att bli frustrerad nar man trycker pa fel knapp (spanska ar inte min starka sida) och allt man har gjort forsvinner... Jag kommer att lagga upp fler bilder nar jag kommer hem istallet. Nu ska jag forsoka fa dit nagra

Brunt och gratt!
måndag 21 april 2008 - Breña, Lima Region, Peru

Hej! Nu ar det dags for sista rapporten innan det ar dags att fara hem. Vi har kommit till Lima och sista biten var ganska farglos. Oknen var brun-beige och over allt lag dimman fran havet som ett gratt tacke. Det speglar stamningen som rader nu nar resan borjar narma sig sitt slut. Vi hade

Upp och ner!
måndag 14 april 2008 - Cusco, Urubamba, Peru

Hallojsan! Det har blir en kort rapport, klockan ar 22.35 har och vi har just kommit tillbaka fran Inkaleden och Machu Picchu. Alla 33 som startade kom i mal utan storre blessyrer. Nagon drabbades av hojdsjuka och nagra blev daliga i magen men sjalv har jag klarat mig helt utan skador, inte ens

Sista landet!
måndag 7 april 2008 - Puno, Puno, Peru

Hej igen mina trogna lasare! Kul att se att det ar sa manga som laser och skriver tillbaka - tack! Tyvarr bär det emot att sitta instangd pa internet-caféer alltfor ofta. I La Paz klarade vi av cyklingen utan storre incidenter, tva stycken vurpade och fick en del blamarken och skrubbsar men det

Kallare...
tisdag 1 april 2008 - La Paz, Bolivia

Halloj! Sa har vi lamnat oknen och tagit oss upp pa hogre hojder. Vi tillbringade tre dagar i den "lilla" gruvstaden Potosi med ca 120 000 invanare, det ar varldens hogst belagna stad och ligger ungefar 4 050 - 4 300 meter over havet, snacka om hoghojdstraning. Jag marker mest av hojden da man ska

Öken!

Buenas dias! Forst vill jag saga att det har med att ladda upp bilder tar lang tid med datorerna som finns har (hittills) sa det blir tyvarr inte sa manga. Det gar att skriva med åäö men det tar ocksa for lang tid sa det far ni klara er utan. Nu är vi i öknen "där det aldrig regnar" och har

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Adam uppdaterar sin resa