lördag 14 november 2015 - Breña, Lima Region, Peru

I onsdags var det äntligen dags för resans störta höjdpunkt, Machu Picchu! Eftersom våran tripp dit var lite annorlunda (cykling, linbana och vandring) tog vi på dagen D bussen upp till Machu Picchu redan på morgonen. Vi hade inträde till Machu Picchu mountain så vi bestämde oss för att

lördag 14 november 2015 - Breña, Lima Region, Peru

Take a walk on the wild side
tisdag 10 november 2015 - Breña, Lima Region, Peru

Dag två! Direkt efter frukost drog vi iväg till en av de ställena jag sett mest fram emot, ziplinen (dvs linbanan)! Den startade på 250 meters högt när vi susade iväg från första station. Den var uppdelad i sex etapper och nära fyra km lång. Det var minst lika roligt som jag hade väntat

Hej hej hallå dagboken!
måndag 9 november 2015 - Cusco, Urubamba, Peru

Sen vi kom till Lima har allt flutit på bättre! Första dagen tog vi det ganska lugnt och strosade runt lite i Miraflores som den delen av Lima vi bodde i heter. Det är ett av dom bättre och mer välmående delarna i staden. Andra dagen hade vi bokat in oss på en choklad workshop! Vi fick

Nu är jag här..!
fredag 6 november 2015 - Breña, Lima Region, Peru

Nu var det dags igen för att ut och se sig om! Nya resbuddy's och ny världsdel. Vi började våran resa kl sex på torsdags morgonen med tåg till Gbg och tåget var i tid! Så SJ av alla gav oss en bra start på dagen. Men efter att vi anlänt med buss till Landvetter började allt gå utför.

Svosch bara!
onsdag 7 december 2011 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Det går som sagt så himla fort nu! Det ska bli skönt att komma hem men samtidigt när man väl kom in i backpackinglivet så rullar allt på och det känns som man skulle kunna fortsätta ett bra tag. Tills pengarna tar slut vill säga, haha! Laos är ett mysigt litet land, små städer och

Andra advent?
söndag 4 december 2011 - Vang Vieng, Laos

Så det är redan andra advent. Hur gick det till? Bara lite mer än två veckor kvar på resan nu, det har gått så himla fort! Nu har vi iaf rest igenom hela Vietnam. Vi har sytt upp kläder, badat en gång och sett Halong bay! I Hanoi skilde vi på oss så Sofia som åker hem redan den 13:de

Peru

Peru

5 november 2015 - 21 november 2015

Asien och Nya Zeeland

Asien och Nya Zeeland

9 oktober 2011 - 20 december 2011

Resan började på Landvetter i Göteborg. Mellanlandade sedan i Frankfurt och Abu Dhabi innan har kom fram till Bangkok, Thailand. Kommer sedan fortsätta ner till Kuala Lumpur, Malaysia och flyga därifrån till Christchurch, Nya Zeeland. Där stannar vi en månad innan vi flyger till Vietnam. Efter det får vi se vart vi tar vägen.

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linda uppdaterar sin resa