Jag är en resglad kvinna
hemstad Centralgatan, Alvesta, Kronobergs län, Sverige
Senast aktiv - från Alvesta N, Kronobergs län, Sverige
Härlig resa
måndag 30 januari 2017 - Thailand

Vi reste med Qatar Airways från Arlanda till Doha där vi fick byta plan och sen åka vidare till Kuala Lumpor. Allt gick bra och när vi hade fått vårt bagage tog vi oss till den terminal där Air Asia flyger från. När vi kommit dit och hade checkat in passade vi på att äta en god lunch

Härlig vecka på Ibiza
fredag 7 oktober 2016 - Alvesta N, Kronobergs län, Sverige

Vi flög från Arlanda till Ibiza morgonen 23 september med Fritidsresor. Allt gick perfekt och vi fick ett fint rum med utsikt mot havet och poolen. Hotellet vi hade valt heter Hotel Club Bahamas Ibiza - Playa d'en Bossa. Vi hade fint väder hela veckan. Maten och vinet på hotellet var mycket

Härliga dagar med barn och barnbarn
tisdag 17 maj 2016 - Alvesta N, Kronobergs län, Sverige

Vi körde bil upp till Stockholm. Matts släppte av mig på Östermalm och parkerade sen bilen i Ropsten. Jag hämtade vårt lilla barnbarn på hans förskola. Han blev jätteglad när han såg mig. Vi fick massor av soliga härliga dagar tillsammans med honom i Stockholm. Föräldrarna var först

söndag 24 april 2016 - Alicante, Valencia, Spanien

Vi bokade en resa med Ryanair från Köpenhamn till Alicante och reste 24 april tillsammans med min syster och svåger. Resan gick helt enligt plan och vi kom fram till vårt hotell Melia som ligger mellan hamnen och stranden i Alicante kl 16.00. När vi checkat in gick vi ner till stranden och

Härliga dagar i Skåne
fredag 8 april 2016 - Alvesta N, Kronobergs län, Sverige

Vi bokade en övernattning på Smygehus i Smygehuk. På vägen fikade vi i Brantevik vid Sveriges minsta bibliotek. Sen reste vi till Sandhammaren och hade en härlig promenad vid havet i strålande sol. Lunch intogs i Kåseberga. Sen reste vi vidare till Smygehuk. Där hade vi en härlig em och

Resdagbok Koh Kho Khao och Surin
lördag 5 mars 2016 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

160303 Resdagbok Koh Kho Khao och Surin Vi åkte från Småland till Stockholm 3 mars. När vi kom fram gick vi och hämtade vårt yngsta barnbarn på hans förskola. Sen lekte vi med honom ända tills det var dags att åka till Thailand på eftermiddagen 5 mars. Vi reste med Thai Airways från

tisdag 19 januari 2016 - Alvesta N, Kronobergs län, Sverige

Vi reste med Fritidsresor från Arlanda till Phuket. Första veckan bodde vi på The Sands som ligger på Nang Thong stranden. Vi hade härligt väder hela veckan. Varje morgon joggade vi på stranden och sen simmade jag tills Matts joggat färdigt. Vi åt många härliga middagar precis vid havet

Vårt första besök i Fujairah i Förenade Arabemiraten
onsdag 25 november 2015 - Alvesta N, Kronobergs län, Sverige

Vi längtade efter att få bada i Indiska Oceanen så vi bokade en resa med Apollo till Fujairah. Resan startade på Arlanda. Vi flög till Dubai 25 november. När vi kom fram blev vi hämtade med bil av hotellet Blu Radisson Resort. Chauffören körde konstant i 130 km hela vägen från Dubai till

Gran Canaria

Vi har varit på Gran Canaria två gånger tidigare och då sagt att vi skulle vilja bo i Puerto de Mogan. Vi hittade inte någon lämplig resa dit utan tog en resa till Puerto Rico med utsikt över Playa Amadores som enligt en bekant skulle vara den finaste stranden på Kanarieöarna. Hotellet vi

Strålande sol i London
torsdag 24 september 2015 - London, England, Storbritannien

Vi reste med Snälltåget för första gången från Alvesta 23 september. Det är ett mycket gammalt tåg och vi åkte i en gammaldags kupé. Det gick perfekt och är ett mycket prisvärt alternativ. På kvällen firade vi sonens 35 års dag i Stockholm. Dagen efter åkte vi med hans sambo och

Äntligen tillbaka på Koh LIpe

Äntligen tillbaka på Koh LIpe

30 januari 2017 - 17 februari 2017

Vi var på Koh Lipe 2013 och har längtat tillbaka ända sedan dess. Nu kom vi äntligen tillbaka till ön och det var lika fantastiskt som vi önskade.

En höstvecka på Ibiza

En höstvecka på Ibiza

23 september 2016 - 7 oktober 2016

Vi var på Formentera för några år sedan och ville nu gärna se hur det är på Ibiza.

Stockholm och Jongieux

Stockholm och Jongieux

3 maj 2016 - 16 maj 2016

Härliga dagar med barn och barnbarn i Stockholm och Jongieux.

Ursäkta alla mejlen!

Ursäkta alla mejlen!

1 maj 2016 - 2 maj 2016

Hej på er! Det blev fel när jag skulle publicera min text så det gick ut 11 mejl till er. Jag ber om ursäkt och önskar er en härlig 1 maj. Bästa hälsningar Ann-Sofie

24 april 2016 - 29 april 2016

Vi längtade tillbaka till Alicante som vi tidigare besökt 2011.

Mysiga Österlen

Mysiga Österlen

7 april 2016 - 9 april 2016

Vi bokade en övernattning på Sveriges sydligaste udde.

Ännu en fin resa till Thailand

Ännu en fin resa till Thailand

3 mars 2016 - 21 mars 2016

Vi längtade efter att återigen få jogga i sand i stället för snö och bokade en ny resa till Thailand.

19 januari 2016 - 4 februari 2016

Kombinationsresa till Thailand Khao Lak plus Kata Noi

Indiska Oceanen

Indiska Oceanen

25 november 2015 - 2 december 2015

Vi gillar Indiska Oceanen och bestämde oss för att testa resmålet Fujairah i Förenade Arabemiraten.

Playa Amadores

Playa Amadores

14 oktober 2015 - 21 oktober 2015

Vi längtade efter sol och bad och bokade en resa till Gran Canaria.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ann-Sofie uppdaterar sin resa