Jag heter Patrik och jag älskar att resa runt i världen och se mig omkring, uppleva nya kulturer och njuta av livet. Har de senaste åren öppnat upp ögonen mer för Sverige och vad vi har att erbjuda. Beger mig mycket ut på vandringslederna, har varit på Kebnekaise. Skärgårdar, lantlig idyll och charmen som vi bjuds på runt om i vårt vackra land. I övrigt så brukar det alltid bli åtminstone en resa utomlands varje år. Variation förgyller
hemstad Härnösand, Västernorrlands län, Sverige
Senast aktiv - från Härnösand, Västernorrlands län, Sverige
Semester i Sverige
onsdag 21 februari 2018 - Sverige

Fick frågan vart jag hittade stugan i Stockholm och här längst upp i resultatet av stugor är den: https://sverigestugor.eu/sverige/stockholm/stugor hoppas det går bra!:) Nästa stugan blir Småland för mig, har hittat flera fina stugor att välja mellan. Ser verkligen fram emot sommaren i

Nu är det igång, det blir Sverige!
onsdag 14 februari 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Till att börja med har jag bokat en otroligt charmig stuga i Stockholms skärgård från en privatperson på https://sverigestugor.eu, vistelsen blir två veckor i mitten på juni. Nu har jag inte riktigt bestämt mig ifall jag ska hyra nästa stuga på en gång eller om jag ska vänta och göra

Bratislava - Slovakiens huvudstad
lördag 20 mars 2010 - Bratislava, Slovakien

Igår gjorde vi en dagsutflykt från Wien till Bratislava i Slovakien med tåg. Resan tog ca 1 timme då det endast är 6 mil mellan städerna. Första mötet med staden var smutsig, sönderslagna soptunnor, uppbrytna fönster, gammla risiga bussar och alkisar. Men när man kom ifrån tågstationen

Michelin Stjärna och Aufgus
lördag 13 mars 2010 - Zell am See, Österrike

Måste berätta om gårdagen, det var en riktigt trevlig dag. Vi jobbade bort det västa och sen vid 2-3 tiden så åkte vi till Alpenterme i badgastein - det är ett stort badhus/spa. Där vi relaxade vi hela dagen i varma naturkällor. Bland annat så var vi på flera aufgust, det innebär att

Lite om österrike
lördag 16 maj 2009 - Salzburg, Österrike

Jag är lurad! Schnell betyder inte snäll... Jag har provat på att arbeta med husbygge den här veckan, bland annat har jag varit med och gjort källarn tillsammans med en som heter fritsell, man ha fått och släpat runt på 190kg´s stålformar till gjutningen av väggen. Fritsell visade hur

Phi Phi Långstrump del 2:)
fredag 7 november 2008 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Eller som Pippi skulle ha sagt, vi har varit och besökt kurridutterna på kurrikurri dutt ön! Vi tog färjan över till Phi phi för en dagsutflykt och ev stanna över en natt. En natt blev till två nätter och två nätter blev till tre. Jag hade nog för höga förväntningar. Alla säger

tuk-tuk driver - Mr Yo
lördag 25 oktober 2008 - Phuket, Phuket, Thailand

Vi har vår Mr Yo, joe, djoe eller hur man nu stavar hans namn. Det är våran chaffis. Eftersom det är vänstertrafik och folk kör som galningar här nere så har vi inte hyrt någon bil för att ta oss fram utan vi har skaffat en egen tuk-tuk taxidriver som skjussar oss vart vi vill när vi

Fiske/snorkling - napp!
lördag 25 oktober 2008 - Phuket, Phuket, Thailand

Vi hyrde en egen stor fint, 3 vånings fiskebåt, tog med oss våra Thailändska vänner och åkte ut för att dra upp några riktiga jättefiskar. Vädret var skönt, växlande molnighet och vi åkte från piren tidigt på morgonen ut till havs. För att få de riktigt stora asen så är det

Krabi, Ao Nang/James Bond & djungel
fredag 17 oktober 2008 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Hej kära dagbok, förlåt att jag inte skrivit på ett tag men det är fullt upp hela dagarna här i sommaren. Utflykter dagligen och när man väl får en stund framför dator så jobbar man bort det som är akut. Vi har varit på en 4 dagars resa till Krabi - Ao Nang Beach, vi bjöd med oss

Phi Phi Långstrump del 1:)
lördag 11 oktober 2008 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Man kan inte åka till Thailand utan att besöka Phi Phi Island, vi tänkte börja lite lungt så vi bokade en dagsutflykt med snorkling till phi phi för att kolla läget. Det var vackert väder och solskyddsfaktor 50 åkte fram, sen satt man uppe på däck och beundrade utsikten över öarna som

Sommaren i stugor i Sverige

Sommaren i stugor i Sverige

1 juni 2018 - 31 augusti 2018

I år blir det ingen lång semester i utlandet. Jag förlitar mig på det gamla uttrycket att mycket snö kommer ge en fin sommar. Med den inställningen har jag bestämt mig för att upptäcka Sverige och vår vackra natur. Jag har tidigare vandrat rätt så mycket efter våra leder, men drömmer mig lite tillbaka till sommarstugan med idyll och lugn. Samtidigt finns det ju väldigt mycket att se i vårt vackra land. Det har gett mig idén till att ta en stugsemester, kanske bo i 3 olika stugor på olika platser i Sverige.

Thailand 2010 med ante och la familia

Thailand 2010 med ante och la familia

3 november 2010 - 3 december 2010

Thailand here i come again! Över november denna gång, börjar med någon dag i bangkok och sen ska vi vidare till hua-hin och stanna där i några dagar, avslutningsvis blir det 3 veckor i kära phuket. Nytt för i år ar att min kompis andreas följer med, ska bli roligt att visa han allt vad thailand har att erbjuda.

Snowroller

Snowroller

24 februari 2010 - 10 april 2010

ner till österrike för att komma från det mörka och trista sverige som det är den här årstiden. Kommer vara i både i wagrain och wien samt resa runt lite

Thailand 2009

Thailand 2009

29 september 2009 - 28 oktober 2009

Japp det blir Thailand i år igen, mådde så fruktansvärt gott förra året så det blir en månads repris. Den här gången kan man ju ganska mycket och vet hur allt fungerar så det blir nog riktigt bra. Man vet vilka stränder man ska åka till och vilka man kan skippa, vilka resemål som är bra och vilka som bara är slöseri med pengar o.s.v.:) Ex james bond island.. den bara måste man ju se... nää inte i år, det fanns betydligt finare platser att besöka för en bråkdel av kostnaden. Ser fram emot alla fina platser och att träffa våra thailändska vänner och vår Tuk-Tuk chaffis igen.

Vår/sommar i Österrike

Vår/sommar i Österrike

16 april 2009 - 25 maj 2009

Åker och hälsar på systeryster nere i Österrike i några veckor, kommer hem när sommaren har kommit till Sverige.

Tidigare resor

Tidigare resor

30 mars 1985 - 1 september 2008

Tidigare i livet har varit i Finland, Danmark, Italien, Ungern, Teneriffa, Cypern, Tyskland och Österrike. I Österrike har jag varit många gånger, hur många har jag ingen koll på men min syster och hennes man bor där halvårsvis i deras alpvilla. Så man har ju varit dit och hälsat på dom en massa.

Thailand och en sväng till Malaysia

Thailand och en sväng till Malaysia

29 september 2008 - 16 december 2008

Vem vill inte byta ut höstens slaskväder här hemma mot kritvita stränder omgiven palmer, en massa sol och blågrönt vatten med all världens färgglada fiskar i? Jag vill! Därför ska jag tillbringa hösten i Thailand med familjeföretaget, dvs största delen av la familia. Ska dricka paraplydrinkar, shoppa och göra diverse utflykter. Hoppas på att hinna se och uppleva så mycket som möjligt av Thailand under mina 2½ där. Vi har hyrt en villa i Phuket och kommer utgå därifrån.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Patrik uppdaterar sin resa