Två dagar kvar..
söndag 23 mars 2008 - Siem Reap, Kambodja

(detta skrevs i söndags men det tog till Kairo innan bilderna kunde laddas upp) Hej där! Jag ska inte skriva lika kryptiskt, bara berätta. Det är väl hög tid igen:) Jag har överlevt Kambodja. Jag sitter i Siem Reap (Angkor), säsongens sista utpost. På tisdag går flyget via Bangkok och

Robin rouges
tisdag 6 november 2007 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Robin, höljd i dunkel eller bara lat? Jag vill inte leva som en myt så det är väl bäst att jag hör av mig! Kambodja. Blickar ut över risfälten. Tisdagkväll. Det känns lite ensamt på hotellrummet. Närmaste kollega och vän är i andra änden av landet. Ni andra är långt bortanför

En mellansäsong..
söndag 17 juni 2007 - Ayia Napa, Cypern

Hej! Det har varit några på sistone som undrat hur livet går här nere. Jag har ju haft ganska gott om tid hittills till att sitta vid MSN, jämfört med tidigare säsonger. Här kommer en liten uppdatering och några nya bilder. Förfest på balkongen. Ett par öl i skön sommartemperatur.

Al Guida - tredje säsongen
torsdag 12 april 2007 - Ayia Napa, Cypern

Jaha På jobbet är det helt dött. På mitt (provisoriska) hotellområde har jag dessa första två veckor haft totalt 15 gäster varav jag har träffat hälften. Jag har suttit av tiden i receptionerna när inget annat funnits att göra och suttit mycket framför dumburken, både hemma och på

Dags att flytta vidare..
söndag 11 mars 2007 - Assuan, Egypten

Hallojsa! Jag var med i Aftonbladets söndagsbilaga idag, såg ni det? Reportern var med mig en vecka runt landet på arbete och det var smickrande att mina chefer tyckte jag var rätt ansikte utåt! Både han och reportern var trevliga och de gjorde ju ett bra reportage av det också. Allting

Lattjo Liv & Leverne
tisdag 21 november 2006 - Hurghada, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Tisdag siesta på guidekontoret i Hurghada. Jag har precis haft två fridagar. Två sena nätter nere på Minestry Of Sound, och igår en härlig dag på Spa med en söt danska :) Två veckor i Hurghada börjar lida mot sitt slut och på torsdag åker jag tillbaka ner till Luxor för en vecka på

Bland gravar och pyramider
söndag 15 oktober 2006 - Hurghada, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Hallojsa! Söndag kväll i Egypten, och resten av huset sover. De flesta ska till kontoret vid niotiden, några få ska strax gå upp för att åka mot Kairo och Luxor med nattkonvojerna. Jag har haft min första fridag idag och inte gjort många knop. Tvättat, sett några filmer och ätit

Höst & hosta
lördag 2 september 2006 - Heraklion, Kreta, Grekland

Hallojsa! Med september kom hösten till Kreta. Den 31/8 hade vi flygplatsdag och jag svettades som en gris framme i tranferbussen. På kvällen när jag stod och väntade på att arlandaflygets bagageband skulle börja rulla så mina gäster kom ut så började det duggregna. Det var första

Sök & Besök
söndag 13 augusti 2006 - Heraklion, Kreta, Grekland

Hallojsa! Det har gått över en månad för många. Här nere är det fortsatt högsäsong och inte mycket har förändrats. Inte mycket finns över till att ha ett privatliv. Sömn försöker man stjäla i bussar och på de lättare sol- och badutflykterna, vilka snabbt har blivit hårdvaluta.

Värme & tidsbrist
tisdag 4 juli 2006 - Heraklion, Kreta, Grekland

Hallojsa! Jag känner inga kalla fötter för guidejobbet än, snarare tvärtom. Igår kväll var båda mina stortår vita – fotsvamp! Inte så konstigt kanske. På flygplatsen börjar gummit under skorna att klibba fast i asfalten i hettan, och det finns sällan tid att lufta fötter när man

Al Guida

Al Guida

15 april 2006 - 29 april 2010

Reseledare

Grattis pappa!

Grattis pappa!

24 februari 2006 - 11 mars 2006

Pappa fyller 60 och familjen firar i Malaysia :)

Guideskola

Guideskola

29 oktober 2005 - 22 december 2005

Äntligen dags; Guideskola i Alcudia, Mallorca.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Robin uppdaterar sin resa