hemstad Dalby, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Hongkong
Naning!
torsdag 20 april 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

Naning är alltså den stad jag föddes i. Under dessa dagar i Naning kommer jag att få träffa min fostermamman och besöka mitt gamla barnhem. I Naning bor det 7 miljoner människor. Det som är speciellt med Naning är att många kör moped eller vespa istället för bil. På en gammal

The first day in Yuanshuo!
fredag 21 april 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

The first day in Yuanshuo, we went down to the city. The hotel is located outside the city, so you need to take a shuttle bus to the city. We went to a marketstreet and did some shopping. After that we ate lunch. In the afternoon we went back to the hotel and it was really hot outside, 31

Moon Hill!
söndag 23 april 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

Vi gick upp tidigt på morgonen och åkte till Dragon River för att åka bambuflotte ner för floden. Flotten bestod av några starka bamburör som var ihopsatta och på flotten stod två enkla stolar med ett parasoll. En man använde en lång bambupinne för att driva flotten framåt. När vi

Några dagar i Hongkong!
måndag 1 maj 2017 - Hongkong

Halv nio på morgonen åkte vi buss från hotellet till foten av Victoria Peak där vi sedan åkte en speciell spårvagn, som sakta tuffade upp för berget i 45 graders lutning. Väl uppe på toppen shoppade vi några saker i ett litet köpcentrum som man automatiskt kom in i efter att klivit av

Fortsättning - Shanghai!
söndag 16 april 2017 - Shanghai, Kina

Efter dagar på Disneyland chekade vi in på ett gamalt, anrikt hotell i centrala Shanghai. I Shanghai bor det 24 miljoner människor, lika många männisor som det bor i Peking men på en yta 2,5 gånger mindre än Peking. Därför är det väldigt trångt och dyrt att bo där. Det som är lite

Mot Hongkong!
tisdag 25 april 2017 - Hongkong, Hongkong

Klockan halv nio på morgonen åkte vi från Snowlion Riverside Resort Hotel till Guilins norra tågstation för att lite senare åka tåg till Shenzen, som ligger vi gränsen till Hongkong. Det tog ungefär 3 timmar att åka de 55 milen. När vi kom fram till Shenzens tågstation fick vi vänta i

På väg ingen!
fredag 21 april 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

Dagen innan var vi och besökte gamla barnhem samtidigt som vi träffade min fostermamma och min fostermormor. Jag gav presenter till både barnhemmet och fostermamman, men fick också saker av dem.Klockan 1 tog vi tåget från Nanings tågstation för att åka till den lilla turiststaden Yuanshuo,

Strul med nätverket!
söndag 16 april 2017 - Shanghai, Kina

Har haft strul med nätverket på den senaste tiden och därför har jag inte kunnat skriva.Vi tillbringade två dagar på Disneyland i Shanghai. Disneyland i Shanghai är ett av de största Disneyland i världen. Massor med människor och långa köer. Även har var man tvungen att skanna  sitt

Vattenstaden Zhujiajiao!
söndag 16 april 2017 - Shanghai, Kina

Vi besökte den antika vattenstaden Zhujiajiao som är mer än 1700 år gammal. Staden har ett kanalsystem format som en fjäder. Här finns gamla broar över kanaler och vackra pilträd. I gränderna såldes allt från levande sköldpaddor(det är sant!) till stora bambuskott och mat tilllagades

Min födelsestad!
söndag 16 april 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

Vi var tvungna att gå upp klockan fem på morgonen för att hinna packa det sista och äta frukost. När vi gjort det blev vi upphämtade och körda till flygplatsen där vi snabbt chekade in vårat bagage och kom till rätta på planet, allt gick som det skulle. Men precis innan vi skulle lyfta

Kina

Kina

1 maj 2017 - 1 maj 2017

Rundresa i Kina.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Astrid uppdaterar sin resa