Best places to travel in Sweden
tisdag 13 augusti 2019 - Sverige

Sweden is a marvellous country with ancient forests and beautiful coastlines. The Scandinavian country has several amazing cities, spectacular landscapes, and is rich in history and culture. Far up North of the country, you will find lands covered in thick green forests, while in the South there

Resebetraktelser om Asiens motsvarighet till Monte Carlo
måndag 18 mars 2019 - Macao, Macao

Många av oss kan inte ens peka ut vart Monte Carlo ligger på världskartan, och lika få har en susning om vart det nya provinsen Macao ligger. Jag kan vara helt ärlig och berätta att jag själv inte ens visste vad området hade för status. Först trodde jag att det tillhörde Kina, sedan

Fem saker du bör lägga på minnet innan du reser till Macau
onsdag 20 juni 2018 - Kina

Macau, Kinas motsvarighet till Las Vegas, är en fantastisk stad som har något för alla. Även om territoriet formellt förknippas med Kina så erhåller den en särskild administrativ status och har ett eget självstyrande parlament. Macau har en turbulent historia, och territoriet var tidigare

Nya flytande äventyr i Mississippifloden
söndag 10 juni 2018 - Mississippi, USA

USA är ett fantastiskt land med otroligt många och intressanta attraktioner som du kanske inte är van vid att se på hemmaplan. Även om populära metropoler som Miami, Los Angeles och New York lockar de flesta så finns det en stor skara som hellre intresserar sig för det som USA kan erbjuda

Restips till värmen och en bonus
lördag 11 november 2017 - Thailand

Visst längtar man bara bort till värmen så här års? Att få bada i havet är ju en bonus när man väljer resmål till solen, men bara värmen och ljuset är något många längtar efter. De flesta resorter har ju pool så att man kan bada ändå, men en fin strand känns ännu härligare.

Låt boendet bli en upplevelse på utlandsresan
lördag 11 november 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Vill man ha en härlig spelupplevelse på resan är man självklart på helt rätt plats om man besöker ett stort kasinohotell. Oavsett om man är nybörjare eller en mer erfaren spelare, så är det ju få som ogillar enarmade banditer. Det finns så många olika sorters spel och flera olika

Guide till en smidig resa till Las Vegas
söndag 11 juni 2017 - USA

Många drömmer om resan till Las Vegas, en stad långt ifrån den svenska "lagom"-normen. Vi har alla sett staden i film och på TV, med de lyxiga hotellen, blinkande spelautomaterna och vackra människorna, och det är ett väldigt populärt resmål både för de som spelar, de som åker för att

Mysiga äventyr på Sjælland med barnen
måndag 28 maj 2018 - Region Själland, Danmark

Familjen hyrde en stuga i utkanten av Köpenhamn, i närheten av Själland. Platsen gjorde att vi kunde njuta av havet som låg cirka 500 meter från stugan. Inte nog med att platsen var så bra i sig så hade vi också attraktioner i Köpenhamn och Själland väldigt nära.  Något som både vi

Tre USA-tips du bör prova på
måndag 21 maj 2018 - Louisiana, USA

Mitt i sommartider när de flesta ska boka sina resor, inte minst till den amerikanska kontinenter så är man generellt nyfiken på vad man kan hitta på. USA är ett stort land med många möjligheter för turister, men i specifikt det här inlägget väljer vi att lista tre saker som du eller

Rekommenderade destinationer för cyklister – från Sydamerika till Irland
tisdag 1 maj 2018 - Mexiko

Medan terrängcykling är en äventyrssport av sin egen typ, innebär cykeltrafik ibland längre sträckor. Ofta måste man även bära med sig egna redskap för att bygga läger. Men trots det så är finns det några otroligt vackra platser på jorden som faktiskt ses bäst på två hjul. Oavsett

Scandinavia & Sweden

Sjaelland i Danmark

Världen runt

Världen runt

5 mars 2018 - 6 mars 2018

Sammanfattning av några oförglömliga resor världen runt.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Simon uppdaterar sin resa