Resvant par i övre medelåldern som gillar, sol, bad, kultur och äventyr
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Spanien
Fredagsmarknaden i Torreveija och nya utflykter...
lördag 14 november 2015 - Alicante, Valencia, Spanien

Siktet inställt på obligatoriska fredagsmarknaden I Torreveija. Laddar Gps men visar sig vara fel adress...vad gör vi nu. Kommer på att vi åker till Masamigos.se som är en nordisk förening med bostadsförmedling, golftävling, utflykter och mycket annat. Vi är nära marknadsområdet. ..ett

Marknad och golf...
torsdag 12 november 2015 - Alicante, Valencia, Spanien

Dagarna rusar snabbt iväg. En sväng förbi Grethel och fikade samt fick låna lite kartor mm. Fint och mysigt hus. Sedan kollar vi lite runt i området... Igår var det marknadsdag i byn La Mata...kollar runt i området men känns inte klockrent ställe att hyra... går runt marknaden och

Biltur...
tisdag 10 november 2015 - Alicante, Valencia, Spanien

Njutit solen på övre balkongen med den magiska utsikten och äter lite lunch hemma ..banankaka..gott... skönare sitta där än att försöka komma ner på de obekväma strandstolarna som finns i huset då en dessutom var trasig. Nu är vi på jakt efter en karta men inte det lättaste. Åker i

Förälskad...
måndag 9 november 2015 - Alicante, Valencia, Spanien

Planet är på väg att landa när piloten drar på för fullt igen nästan rakt upp...vad händer...vi tittat frågande på varandra...och får just veta att vi höll på att kollidera med 3 st helikoptrar i luften strax innan landning. Ruggigt men det gick ju bra. Hämtar ut vår hyrbil och

Thaimout från Thailand forever...
onsdag 4 november 2015 - Alicante, Valencia, Spanien

Efter många och långa månader är vi äntligen på väg utomlands igen...Något Thailand blir det inte mer för vår del utan vi har tagit Thaimout förgått...och den långa påfrestande resan har delvis varit tuff för mig med lunginflammationer som drabbat mig två år i rad...ingen barnlek

Rangen och ny bekantskap
torsdag 8 januari 2015 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag är vårlängtan efter golfklubborna stor så rangen får sig ett besök. Efter lite plock i lägenheten tar vi vita bussen dit. Folk var det gott om så vi fick dela på en matta. Stelt och tungt om man gör fel...och det gjorde man...oftast...men de bra slagen var kul att få känna...några

Träning...eller inte?
tisdag 6 januari 2015 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Vaknat toktrötta idag...igen. ..hade tänkt åka till rangen men idag slog träningvärken till. Ont i armarna efter alla slagen vi gjorde i förrgår...nej ingen av oss orkar. Måste vila en dag till. Hade en del ärenden att göra. Idag är det hett så tog bussen till VM. Fixat med cover till

Slappar dag och middag hos Marias

Dags för en sol och Slappar dag. ..bestämt att vi åker nedanför apberget om där finns några stolar. Jo då och lite folk och lugnt och skönt. Solstolar 200 Thb även här. Tom med jag och Thomas tar varsitt dopp. Havet är lugnt och man ser botten. Såg en sjöborre på stranden häromdagen

Motionens dag...
måndag 5 januari 2015 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag beger vi oss till rangen i Hua Hin och Pae mai...lite spännande att träna svingen igen...hur skall det gå idag... tar vita bussen och när vi kommer fram finns alltid en bärare som tar hand om bagen med klubborna. Vår tränare syntes inte till...ha är huvud- PRO där men kommer

Höst/vinterresa 2017 i Torreveija, La Mata

23 oktober 2017 - 1 december 2017

Golf och boulespel i trevliga Torreveija

Spanien hösten 2015

7 november 2015 - 22 november 2015

Avkopplade rekreationsresa på Costa Blanca-kusten.

Hua Hin i Thailand vintern 2015

31 december 2014 - 18 mars 2015

Vinterförvaringen fortsätter även år 2015 i vårt härliga Hua Hin i Thailand. Träffa gamla vänner och kanske nya bekanta...spela golf, njuta av sol och värme och den härliga atmosfären, den goda maten och kanske diverse överraskningar man inget vet om.

Grekland...50 årsjubileum

29 september 2014 - 7 oktober 2014

50 år sedan jag som tonåring besteg grekisk mark för första gången...på Rhodos. I år hade vi tänkt jubilera på samma plats men min skyddsängel ville annorlunda...

Vinterförvaring i Thailand 2014

30 december 2013 - 20 mars 2014

På vinterförvaring 2014 i leendets land Thailand med sol och värme, golf, träffa nya och gamla vänner...samt ett och annat dopp i hav eller pool.

Kina - Mittens Rike oktober 2013

7 oktober 2013 - 22 oktober 2013

Vårt stora äventyr mot Kina - Mittens rike oktober 2013.

Khao Takiab i Hua Hin vintern 2013

13 januari 2013 - 1 mars 2013

Vår vinterresa till solen 2013 går till Khao Takiab där vi hyrt ett hus alla veckor vi är borta. Längtar efter sol och värme och den thailändska genuina atmosfären,den goda maten och de underbara människorna.

Kroatien sista minuten 2012

25 augusti 2012 - 8 september 2012

Sista-minuten till sol och värme i Kroatien. Vi besöker och bor på två orter, Baska Voda och Trogir.

Thailand år 2012

7 januari 2012 - 1 mars 2012

Långresa i Thailand år 2012 där vi kommer att förflytta oss i alla fall några gånger under resans gång. Eftersom vi sett det mesta i Thailand bor vi gärna på några av våra favoritplatser...Det är ganska skönt att ligga still ett par veckor på varje plats och slippa förflytta sig så mycket längre. Det var spännande första gångerna men nu börjar man bli bekväm och njuter av att slippa packa upp och ner hela tiden. Var sak har sin tid...som det heter!

Sista minuten Turkiet 2011

2 september 2011 - 9 september 2011

Låter som vi hastar i "sista minuten" varje år...men väl så planerat. Vi vet ju aldrig vart vi åker eftersom tillgång och efterfrågan styr våra mål...det är säkert! Vi vill i första hand åka dit där vi aldrig varit förut i ett helt nytt land eller någonstans där vi varit för mkt länge sedan. I år stod det mellan Rhodos där jag var första gången 1964 och senaste gången 1979 så det är ett antal år sedan. Nu föll det sig så att Rhodos-biljetter från Örebro hann säljas ut medan vi besiktigade bil och släpkärra i Ludvika. Återstod Turkiet...som vi verkligen vet ingenting om...så vi=jag hittade två biljetter med boende och flyg för hyfsat pris. Bodrum var namnet och kallas Turkiets S:t Tropez så det låter ju lovande eller hur? Vi bor strax utanför vid stranden Bitez...och Paloma Apartment i 2-rumslägenhet med markterass. Låter ju hyfsat...men vi har inga förväntningar alls. Enligt TripAdvisor har hotellet fått både ris och ros men beror nog på vad man betalt för husrum och flyg. Må väl

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annette uppdaterar sin resa