Hela resan kommer här.
onsdag 27 maj 2015 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Efter två 6-timmarsflyg, med mellanlandning i Dubai, kom vi äntligen fram till den sockersöta lilla ön. Den är Madagaskars östliga granne och kallas Mauritius. De är väldigt stolta över sin maskot, dronten, som avbildas på varor av alla de slag och så även på ankomstkortet som delas ut

Comeback
tisdag 15 juli 2014 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Hemma och utvilade efter vår globala tripp. Las Vegas är ett fantastiskt ställe för nöjesresor - det tar aldrig slut på saker att göra (dock kan pengarna råka göra det). Vi var på en andra show, denna gång Cirque du Soleils "O" - en cirkusshow med vattentema. Den var häftig, men hade

Viva Las Vegas
söndag 6 juli 2014 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Så var vi då äntligen här igen! Tryckande hetta, blinkande lampor, musik och fantastiska byggnader. Vi har verkligen längtat hit sen förra gången, 4 år är på tok för lång tid. Vi checkade in på vårat hotell, The Venetian, som är en kopia av Venedig, i en svit som är nästan lika

Övärldarna
söndag 29 juni 2014 - Poipu, Koloa, Hawaii, USA

Dags att vi redogör lite varför vi inte skrivit något de senaste dagarna... Sista dagen på Nya Zealand besökte vi Hobbiton - inspelningsplatsen för Lord of the Rings-filmernas The Shire-sekvenser. Det var en trevlig liten by, trots duggregn. Men så bjöd de ju också på valfri hobbitbrygd.

The other side
måndag 23 juni 2014 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Australien, världens trevligaste land? Världens trevligaste människor åtminstone. Spenderade bara ett par dagar "down under", men har fått ett väldigt positivt första intryck av denna världsdel. Är det hit man bör flytta? Trots vinter, lite duggregn emellanåt och kallt (som

We weren't ready for Bangkok
torsdag 19 juni 2014 - Bangkok, Thailand

Ah Bangkok, denna hektiska stad. Vi var inte redo att uppleva detta fullt ut, i och med att vi varit i 2 enorma, hektiska städer innan. Plus att vi har ju lite svårt för att vara ute hela nätterna i vanliga fall. Det har varit lite svårt att hitta sysselsättning som inte inkluderar gallerior

Stad i ljus!
lördag 14 juni 2014 - Shanghai, Kina

Snabbtåg igår mellan Peking och Shanghai. 120 mil, 300 km/h. Checkade in på vårt väldigt fina hotell "Grand Hotel Shanghai" och efter en liten siesta vandrade längs de neonupplysta gatorna ned till kanalen för att titta på de skimrande höghusen och båtarna. Rundade av den lysande kvällen

Kanske inte så illa ändå
onsdag 11 juni 2014 - Peking, Kina

Nu har vi varit ute och sett mer av Peking, sett den förbjudna staden, sneglat på himmelska fridens torg samt upplevt ett kinesiskt ösregn. Första dropparna gav upphov till hysteriska skrik och kineser evakuerade panikartat alla öppna ytor. Någorlunda befogat visade det sig någon minut

Svårigheter
tisdag 10 juni 2014 - Peking, Kina

Vi har tagit oss hela vägen till Kinas huvudstad! Uppkopplingen här fungerar mestadels inte, och Facebook verkar vara förbjudet... Vi får uppdatera er bättre när vi kommit nånstans där de har riktigt internet. =P Svårt att hitta här i Peking - kartorna verkar inte alls stämma med

Universal Singapore
måndag 28 januari 2013 - Singapore, Singapore

Skönt att flyga plan utan resväska för en gångs skull! Vi åkte på en dagstur till Singapore, framför allt för att gå på Universal Studios temapark. Vi åkte lite karuseller, tittade på Waterworld-showen och shoppade i Transformersbutiken. =) Sentosa Island, där Universal Studios

Solsökande i dronternas land.

Solsökande i dronternas land.

4 maj 2015 - 13 maj 2015

En långvecka på Mauritius med förhoppningen att hitta ett soldränkt paradis.

Jorden runt 2014

Jorden runt 2014

8 juni 2014 - 12 juli 2014

Fem veckors kompakt resa runt vår glob. Intensiva dagar väntar på så olika platser som tex Peking, Melbourne och New York.

Weekend i London

Weekend i London

17 maj 2013 - 20 maj 2013

Konsert med Pierce the Veil, och förhoppningsvis fotboll och finrestaurang.

Vinterflykten 2013

Vinterflykten 2013

6 januari 2013 - 1 februari 2013

Äntligen ska vi få komma bort från den svenska vintern en månad! Öknen, havet, djungeln och templen väntar...

Barcelona - återbesöket!

Barcelona - återbesöket!

13 juli 2012 - 20 juli 2012

Denna gång har vi mer än tre dagar, så nu blir det mer tid till att utforska denna vackra stad, och en eller två utflykter ska väl hinnas med också.

Los Angeles och Las Vegas

Los Angeles och Las Vegas

4 april 2010 - 21 april 2010

18 nätter hemifrån blir längsta semestern hittills. Det blir huvudsakligen i Los Angeles, men också en långweekend i Vegas.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Angelica uppdaterar sin resa