Jag är en gotländsk konststudent på 25 höstar... önskar hitta en bra utbildning i Schweiz, ha lite äventyr, samt lära mig tyska.
hemstad Visby, Gotlands län, Sverige
Senast aktiv - från San José, San Pedro, Costa Rica
pura vida
torsdag 4 augusti 2011 - San José, San Pedro, Costa Rica

Hej! Tänka sig vad allt kan ändra sig. Den första veckan i Costa Rica var jag full av fördomar och rädslor. Jag ville inget annat än tillbaka till tryggheten i Schweiz. Nu är läget ett helt annat- jag stortrivs här och vill inte alls åka hem. Nåja, än så länge har jag ju nästan en

Jag är inte rädd ...
tisdag 12 juli 2011 - San José, San Pedro, Costa Rica

Hej alla ni! Jag är inte rädd ...inte rädd för att flyga själv, inte rädd för kackerlackor och spindlar, inte rädd för att bli magsjuk, inte rädd för att bli rånad - inte rädd för att möta en helt ny värld. Ja ni fattar, jag har aldrig varit så rädd som jag har varit den senaste

Det börjar gå bättre nu
torsdag 6 januari 2011 - Zürich, Schweiz

Gott Nytt År alla vänner och bekannta! Jag firade nyår hemma på Gotland, mitt inne i snöstormen kurade vi i hop oss under kapporna och drack kall champagne. Snöflingorna piskade våra blöta kinder i vinternatten och vinden kröp in ända in i underbyxorna. Så visst var det kallt. Visst var

Salt och sött
söndag 1 augusti 2010 - Zürich, Schweiz

Godmorgon alla ni! Jag har just vaknat: jag drömde att mina föräldrar var här, vi var på en pizzarestaurang vid en strand med jättelika palmer och ananasdrinkar och träbord. Det var så konstigt, som om vi vore i Spanien...och jag var så ledsen. För mina föräldrar skulle snart åka

Besök
torsdag 25 februari 2010 - Montreux, Vaud, Schweiz

Hej alla vänner I dag reser jag till Stockholm och imorgon eftermiddag kommer jag fram till Visby. Jag stannar tills den 7 Mars. Hör av er!! Kramar maria

¿Podría sentirse mejor...?
lördag 10 oktober 2009 - Málaga, Andalusien, Spanien

Queridos amigos: Esto es mi diario de viajes. Llevo unos años escribiendolo en sueco. Lo escribo ahora también en español para aprender y practicar, y naturalmente para quien lo interese. Quien lo guste, ¿corregelo! (Por favor, disculpa por recibir el diario en sueco también.) El mar

Kan livet egentligen...
lördag 10 oktober 2009 - Málaga, Andalusien, Spanien

Liebe deutschsprachige Freunde; weiter unten findet ihr mein Blogg auf Deutsch. Bilder kommen später, nach dem Urlaub! Kära svenska vänner; (Bilder komer senare, efter semestern!) Det oändliga medelhavet dansar med sandkornen och varje vågslag gör mig lugn. Solen äter upp min hud, den

Livet är ett litet äventyr
lördag 18 april 2009 - Montreux, Vaud, Schweiz

Geil, geil, geil! Livet är mitt äventyr och just nu är jag mitt uppe i min livs största utmaning hitills: ( för nästa mål är att åka till Sydamerika och snacka loss Spanskan) Jag studerar till översättare i Zürich och mitt undervisningsspråk är tyska. De första två veckorna

endlich!!!!!!!!!!!!!!
söndag 22 februari 2009 - Zürich, Schweiz

Hej alla ni! Nu har det hänt! Nu är det sant! Jag har kommit in pa en utbildning! Ni som troget läst min lilla dagbok vet att livet i glassiga Schweiz inte alltid varit så glassigt. Det har mer varit som en smält glass som ligger ensam på gatan som det fastnar fågelfjädrar och grus i.

Det där med penningar
torsdag 27 november 2008 - Zürich, Schweiz

Jag kom till Schweiz med förhoppningen att samla erfarenheter, att bli lite vuxnare. Och jag måste säga att jag har lyckats. Jag har lärt mig att umgås med männsikor i från hela världen och från olka skikt i samhället. Jag har lärt mig när man ska säga ifrån, när man bara kan vara

Costa Rica

Costa Rica

2 juli 2011 - 27 augusti 2011

Jag åker till Costa Rica för att göra en praktik som översättare vid en resebyrå i Ciudad Colon. I veckorna kommer jag att arbeta,på helgerna blir det mycket resande. I utbyte mot arbetet bor jag gratis hos Doña Melba. Stefan kommer den 12 augusti och då ska vi resa runt tillsammans.

switzerland 3

switzerland 3

31 augusti 2007 - 24 november 2013

jag åker till Schweiz för att pröva lyckan där. kanske kommer jag in på en konstutbildning här, kanske har jag hittat min drömprins....???

Edinburgh

Edinburgh

28 april 2007 - 2 maj 2007

En snabb visit i Edingburgh för att hälsa på ett universitet samt ha en intevju med Jonathan Ghibbs. Vill ju så gärna komma in på den treåriga utbildningen för att ta en bachelor i illustration!

Schweiz, here I come!

Schweiz, here I come!

20 mars 2007 - 16 april 2007

en sprakresa till nerja i spanien ar fardig och nu har tokan akt till Schweiz i stallet. inte for att aka skidor for det kan jag inte, ramlade ju vid Svaidestugan..i halvmetersbacken....Ingen som minns hoppas jag! hang med sa far ni se!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maria uppdaterar sin resa