Linda, 30 år, är en tjej som kommer från det lilla samhället Åtvidaberg. Nu för tiden bor hon i Linköping efter en vända till både Sundsvall och Stockholm. Hon är utbildad fritidsledare, efter två år på Valla Folkhögskola. Har arbetat som fritidsledare på en fritidsgård strax utanför Sundsvall, arbetat som fritidsledare i förskoleklass och på fritids på en skola på Lidingö och på fritidsgård kvällstid i Vasastan. Efter två jorden rundresor, jobbar hon på fritidshem i Åtvidaberg. På fritiden tycker hon om att resa, fotografera, åka skidor, umgås med sina vänner, fika, träna.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Fårskalle till middag
torsdag 27 maj 2010 - Akranes, Västlandet, Island

Nu är vi äntligen på väg!: ett nervvrak, en skräckslagen och en coollugn! ;) Under den tre timmar långa flygningen är Eva helt fascinerad av molnen utanför fönstret. Jacke och jag är rädda att hennes minneskort på kameran ska bli fullt, men jag har lovat Eva att hon får låna min

Vulkanutbrott
onsdag 26 maj 2010 - Sundsvall

Eyjafjällajökulls utbrott i mars, och med det detta askmoln, har bidragit till oro för om vår resa till Island överhuvudtaget ska bli av. Var och varannan dag (de senaste två veckorna) har jag varit inne på arlanda.se för att kolla om planen mot Reykjavik lyfter. Och till min stora glädje,

Four Island
fredag 20 november 2009 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Dagens program har varit en utflykt som kallas 4 Island. En tur har innehallit en tur till fyra oar: Koh Muuk, Koh Cheuk, Koh Ngai och Koh Maa, med bland annat snorkling och besok vid Emerald Cave.

Thailand, here I come!
måndag 16 november 2009 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Så bar det då äntligen av till Asien och Thailand! Närmare bestämt Koh Lanta, en ö utanför Krabi. Förväntningarna på Thailand är rätt höga med tanke på allt man hört och alla bilder man sett. Tyvärr har väderprognosen för de kommande två veckorna inte sett allt för ljus ut..

Genom Holland
lördag 8 augusti 2009 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Idag blev det en tidig morgon. Somliga har tyvärr inte fått sova pga bröllopet som varit precis under vårt rum i natt. Själv har jag sovit utmärk! Efter att ha läst några rader i min bok Fladdermusmannen, somnade jag som en stock. Dagens etapp är mellan Bremen till någonstans i Holland

Åttio mils bussresa
fredag 7 augusti 2009 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Nu är vi på väg. En 80 mils bussresa söder ut väntar! Vi tar oss genom Sverige ner till Helsingborg. Där väntar färjan som ska ta oss till Helsingör. En svärm av nyckekpigor anfaller bussen, och en och annan får vi med oss till grannlandet. Turen fortsätter genom Danmark ner till

My love of the week
måndag 24 november 2008 - Marsa Alam, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Elin har redan till frukost första dagen utsetts till "my love of the week". Killen med den nypressade juicen har utsett henne till det. Till frukost äter vi pannkakor! Mums! Jag har dock sådan karraktär att jag inte tar choklad på mina. *skratt* Första frukosten avklarad och vi skyndar oss

The three corners Fayrouz Plaza
söndag 23 november 2008 - Marsa Alam, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Vad kan man säga? Vi bor på värsta fina placet! :) Trots att det "bara" är trestjärnigt, känns det som om det skulle vara minst femstjärnigt. Hotellet har en jättefin lobby med terras ut mot poolen. Poolen är lagom stor. ;) Det finns tre barer och det är ett stenkast till stranden och

Mot Marsa Alam
söndag 23 november 2008 - Marsa Alam, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Vaknar av att jag fryser som bara den! Och det är helt omöjligt att somna om. Men det spelar ingen roll, för om en halvtimme ska vi göra oss i ordning, äta frukost och gå bort till gaten. Flygresan går bra. När vi flyger över Kairo ser jag pyramiderna uppifrån. Häftigt! Två pyramider

Med tåg till Arlanda
lördag 22 november 2008 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Innan vi ska ta oss till tåget mot Gävle (och sen vidare mot Arlanda), är vi med och spelar två perioder i vår innebandy match hemma mot Brunflo. Hela laget gör en kanon match, och både jag och Elin får göra var sitt mål (lägg märke till att jag gjorde mål - det tillhör ovanligheterna

1 juli 2018 - 15 juli 2018

Via Norge till Åre.

16 juli 2018 - 23 juli 2018

Charterresa med stora familjen.

24 juli 2018 - 24 juli 2018

Sol och badresa med stora familjen till Alcudia.

10 juli 2018 - 21 juli 2018

Bilsemester genom Norge till Åre. Oslo - Sogndal - Ålesund - Geiranger - Trollstigen - Molde - Atlanterhavsveien - Trondheim - Åre.

Fotbolls-EM, Nederländerna (2017)

Fotbolls-EM, Nederländerna (2017)

19 juli 2017 - 24 juli 2017

Roadtrip och fotbolls-EM (dam) i Nederländerna.

Roquetas de Mar (2017)

Roquetas de Mar (2017)

5 juli 2017 - 12 juli 2017

Charterresa. Sol och bad.

Fotbolls-EM (2016)

Fotbolls-EM (2016)

21 juni 2016 - 26 juni 2016

Paris (2016)

Paris (2016)

13 maj 2016 - 15 maj 2016

Fotbollsresa; PSG - Nantes.

Irland (2015)

Irland (2015)

6 november 2015 - 9 november 2015

Hälsar på Christine och Jim.

Kroatien (2015)

Kroatien (2015)

14 juli 2015 - 26 juli 2015

Båtluff i Kroatien och en snabbvisit i Ungern.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linda uppdaterar sin resa