det enda livet
lördag 24 januari 2009 - Bryssel, Ixelles, Belgien

hej! jag sitter i soffan i min och mys lägenhet och äter frukost, gröt och jasminte. det är soligt ute för första gången på flera dagar. nu har jag inte skrivit på vansinnigt länge! dels för att jag inte har orkat, för att jag inte har vetat vad jag skulle berätta och för att jag

bea <3 bryssel
söndag 19 oktober 2008 - Bryssel, Ixelles, Belgien

hej kära vänner, jag sitter vid mitt nya skrivbord uppe på vinden och äter algrens bilar ur en rosa plastskål och lyssnar på melodisk elektro som jag plockade upp från nattens bravader på dirty dancing. de sista veckorna har det hänt så mycket att jag inte ens har tyckt det är någon

den solvarma kontinenten ;)
torsdag 11 september 2008 - Bryssel, Ixelles, Belgien

hej vännen, fönstret står öppet och jag hör suset från de flamlänska majsfälten och de galna mopedisterna. jag har varit i belgien i tre veckor och tiden rusar iväg samtidigt som det känns som jag varit här otroligt länge. idag var jag över till stallet vars hästhagar jag ser

det brungula landet.
måndag 25 augusti 2008 - Bryssel, Ixelles, Belgien

för att vara mycket kortfattad, jag känner mig som en prinsessa. min röda resväska var aldeles för tung så jag fick betala en övervikt på flyget som jag inte ens vill tänka på.. där fick jag för alla mina skor. johanna, thomas, alma och adam är riktiga pärlor. jag känner mig

borta bra, men hemma... ?
måndag 2 juli 2007 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

[b]Slutet[/b] Jag sitter på tåget norrut till Colmar, där jag ska träffa alla volontärerna. I går och i morse var en panikartad blandning av hejdå, städning, packning, flyttning, gråt, utvärdering, trötthet och allmänt känslosvall. När jag kom till stationen i morse hade jag med mig

kort uppdatering i den franska hettan :)
lördag 9 juni 2007 - Grenoble, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

hej! solsken, trettio grader varmt, flädersaft i skuggan nere på gården. jag har släpat ner datorn och installerat mig vid ett av de stora träborden. idag har varit en toppendag, jag vaknade ganska tidigt och tassade över till alba. efter en sommrig frukost utomhus åkte vi till marknaden

Sommarregn och äventyr
tisdag 29 maj 2007 - Grenoble, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Hej, här kommer lite livstecken igen :) Jag sitter i soffan hos Ariane och dricker kaffe och kelar med hennes stora svarta katt. Snart dags att ta tag i dagen. Det regnar ute och är ruggigt, deppigt att hela maj utom typ en vecka har varit tråkväder. Förra veckan var det trettio grader och

inte en lugn stund..

hej alla där hemma! jag lever fortfarande och nu ska ni äntligen få lite lägesrapport från frankrike. för att börja med det politiska läget – sarkozy vann valet i söndags. jag oroar mig för frankrikes och europsas framtid.. jag har sett att när man läser om honom i svenska tidningar

sommarkänsla och lite semester
måndag 16 april 2007 - Grenoble, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

hej, tänk dig att du vaknar på morgonen av att en tjock rödspräcklig bondkatt hoppar upp i din stora mjuka säng och spinnande slår sig ner bland dina vita lakan med små blåa blommor på. du slår upp ögonen och befinner dig i ett vitkalkat rum med trägolv, där solen sipprar in genom

oui oui
fredag 23 mars 2007 - Grenoble, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

hej, jag sitter i min säng och knaprar alla effektiva franska medeciner man kan få tag på, hostar och dricker te. här har vädret gjort et totalomslag och det är plötsligt vinter igen, kallt och blåsigt och till och med snö i måndags. sen sist jag skrev har jag varit på gala med

Bea i Bryssel

Bea i Bryssel

22 augusti 2008 - 5 juli 2009

Jag är ett år i Bryssel, nu till våren ska jag studera franska och nederländska, bo i ixelles med my, ta vackra fotografier, köpa snygga skor och läckra klänningar, gå på konserter, resa, sitta på café, gå på museum, kyssas med min Ruben i parker, festa, måla akvarell och ha roligt.

Volontäråret i Grenoble

Volontäråret i Grenoble

31 augusti 2006 - 30 juni 2007

jag ska jobba i l'eglise réformé de grenoble som volontär i tio månader. framförallt ska jag syssla med barn och ungdomsgrupper, studenter och diakonalt arbete. jag ska bo på ett studenthem med typ enormt mycket tjejer! jag längtar efter när jag börjar drömma på franska..

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Beatrice uppdaterar sin resa