Bröllopsresan med stort R. Lämnar hösten åter till vintern..
hemstad Gotland S, Gotlands län, Sverige
Senast aktiv - från Sigtuna N, Stockholms län, Sverige
Hemma
onsdag 16 november 2011 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Sista lediga dagen I dag är det en ny resdag, men vi började slött. Frukost 8 solen lyste med sin frånvaro och det började att regna. In på rummet packa lite sedan när vi tittade ut sken solen galet starkt. Nu var det att pressa ut det mesta möjliga av situationen, solade utan solfaktor,

Näst sista brevet hem
måndag 14 november 2011 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

I dag har vi snorklat ute vid en atoll ö. Underbart… det första som hände var att jag fick syn på flygfiskar, sedan såg jag delfinerna – stort larm ombord, snorklare bemanna jollen- löd orden, Vi kördes en bit framför delfinerna och hoppade i.. på sandbotten och 10 m djup var vi mitt

Fars dag
söndag 13 november 2011 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Grattis papprarna på fars dag önskar vi från 24 grader på kvällen, mätta och belåtna. Go natt

Slappardag i solstolen
söndag 13 november 2011 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

GRATTIS ÄLSKADE MAMMA Idag har vi bara slappat i solstolen i både regn och sol. Vi missade snorklingen för vi hade fått fel avfärdstid, imorgon tar vi nya tag igen. Vi har paddlat en plaskanot med genomskinlig botten, så nu har vi sett fiskar och sjöstjärnor och en massa sjöborrar, dom

Zanzibar 12/11
lördag 12 november 2011 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Medans vi väntar kan vi konstatera att allt går saktare än normalt, det är varmt idag nog resans varmaste dag, eftersom det är lite folk på hotellet ser vi att personalen roar sig dom åxå, lite bad stim och nojs mm. Oj så fel vi hade vi trodde vi skulle kanota, eftersom det är fullmåne

sammandrag från safari-Zanzibar
fredag 11 november 2011 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

7/11 kvällstur upp på berget med Jenny som guide. Hon skulle visa oss sitt favvoställe på hela reservatet. Vi såg bla en noshörning på kvällspromenad över sitt revir. När vi kom dit var det hellt fantastiskt vackert, på den högsta punkten man kunda åka bil till. Milsvidd utsikt över

Zanzibar och internet
onsdag 9 november 2011 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

efter dagar av ingen uppkoppling så äntligen ett fungerande nät, hade köpt ett kontentkort i sydafrika men det funkar inte på Zanzibar, här kommer den berättelsen från safarin och sedan komer en reseskildring från Entabeni-Zanzibar 4//11 0600 revelj- förfrukost dvs kaffe kl 0630

på väg till zanzibar
måndag 7 november 2011 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

har haft underbara dagar i Entabeni sett massor av vilda djur 2 pass om dagen vädret har varit bra. Bilder kommer då vi får Internet just nu på mobilen. Kramar från oss.

Jeffray´s Bay Avresa mot Safari
torsdag 3 november 2011 - Jeffreysbaai, Östra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu har vi ätit frukost och skall börja köra dom 8 milen till Port Elisabeth för flyg till Johannesburg. Tack ÄLSKADE ma o pa , vi skall vara rädda om oss. Jag är mest skraj för dom med 8 ben haha. Saknar er massor och mina små kissar med. KRAMAR I MASSOR TILL ER Anicka komihåg att

Jeffray´s Bay
onsdag 2 november 2011 - Jeffreysbaai, Östra Kapprovinsen, Sydafrika

Dagen började med frukost serverad på rummet av 2 damer, lyx. Dom dukade upp allt och rostade brödet till oss. Sedan har vi gått långpromenad på den fantastiska stranden. Det blåste lite, så vi blev lite blästrade. Sedan slappade och badade vi vid poolen nån timme. Vi tog en tur med bilen

Bröllopsresan

Bröllopsresan

18 oktober 2011 - 16 november 2011

Sydafrika Kapstaden- Moumpaluuga- Zanzibar Sol Vin och Njutning

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Pigge uppdaterar sin resa