Dags för reflektion
söndag 30 juni 2019 - Lima, Callao, Peru

Imorgon åker vi hem efter 2 månader på resande fot. Så dags att reflektera! (Som jag, Bengt, gillar) Vi har haft det underbart, sett otroligt häftiga platser och djur och lärt oss en massa saker om länderna, platserna, folket och oss själva. Men allt har inte varit som vi trodde innan vi

Födelsedag nr 3 och surfing
måndag 24 juni 2019 - Máncora District, Peru

Idag är det Olles födelsedag och det har vi firat! Sedvanligt uppvaktande på sängen, med födelsedagsljus-appen med ljusen på mobilens skärm som man inte hinner blåsa ut innan minsta ljud/fläkt gör att de blåses ut, kuvert- och souvenirpresenter, tårta på något sätt under dagen och

Machu picchu - Foton!
torsdag 13 juni 2019 - Cusco, Urubamba, Peru

Nu är vi i Cusco och har bra Internet igen. Här kommer lite bilder från gårdagens Machu Picchu-dag. Notera toppen som både jag och Teo pekar ut och bilden på Machu Picchu från toppen.

Machu Picchu - Berget!
onsdag 12 juni 2019 - Aguas Calientes, Peru

Jag börjar skriva det här medan jag hänger med Olle på den lokala fotbollsplanen i Aguas Calientes, Olle hittade några som spelade fotboll på torget och fick hänga med dem hit. Här pågår 4 matcher samtidigt, varav en är volleybollmatch. Det verkar som om fotbollsplanen är dit man går

Bilder!
tisdag 4 juni 2019 - Puerto Ayora, Galápagosöarna, Ecuador

Idag är det bra Internet! Här kommer lite bilder från Galapagos, mest från GoPro:n eftersom vår främsta aktivitet här är snorkling. Många djur på nära håll. De bilder som inte har bildtext är från min och Marias vulkanvandring på Isabela och från kryssningen.Nu plaskar vi lite pool

Om träning
fredag 31 maj 2019 - Puerto Villamil, Galápagosöarna, Ecuador

Efter kryssningen är vi nu på Galapagos till ytan största ö, Isabela, men av de 4 man kan bo på är den nr 3 i antalet invånare. Här är livet lite enklare, de flesta gatorna av sand och tempot lite lugnare jämfört med huvudön. Det mesta handlar om strandhäng, snorkling, surfing och

Kryssning
tisdag 28 maj 2019 - Puerto Ayora, Galápagosöarna, Ecuador

Det här skrev jag den 25/5 när vi var på vår kryssning:Igår lämnade vi vår resekompisfamilj några dagar för att påbörjade vi vår kryssning här på Galapagosöarna. Att hoppa på en båt och åka med den i 3, 5 eller 8 dagar är det sättet som många ser Galapagos på. Det är många

Galapagos!
måndag 20 maj 2019 - Puerto Ayora, Galápagosöarna, Ecuador

Nu är vi på Galapagosöarna! Här hinner man se sjölejon, krabbor och leguaner på vägen mellan flygplatsen och hotellet. Puerto Ayora på ön Santa Cruz bor vi i nu. Det är huvudsamhället på Galapagos och är lite större samhälle än vi trodde. Det gör att det är enklare att komma

Dags att lämna Puerto Lopez
fredag 17 maj 2019 - Puerto Ayora, Galápagosöarna, Ecuador

Det här skrevs av Maria när vi åkte från vårt boende i Puerto Lopez. Internet är lite skakig hör på Galapagos, så vi har inte lyckats lägga upp det förrän nu och tyvärr har jag bara lyckats ladda upp 2 av 4 klassfoton:Dags att lämna hosteria Mandala. Vi skickar med lite foton för att

Födelsedagsfirande på bästa boendet
söndag 12 maj 2019 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Först ett tips till den som ska resa: Om man köper en extra burk medicin så att det ska räcka hela resan, ta med den. När man inte har gjort det uppskattas däremot servicen i att man inte behöver ett recept för att hämta ut receptbelagda läkemedel :)Igår firade vi Marias födelsedag!

Familjesemester i Sydamerika

Familjesemester i Sydamerika

6 maj 2019 - 2 juli 2019

Vi åker till Ecuador, Galapagosöarna och Peru!

Föräldrarledighet på väl valda platser

Föräldrarledighet på väl valda platser

14 januari 2009 - 27 februari 2009

Bengt och Maria åker till Sydkorea och Australien för att vara föräldrarlediga med Teo.

Jorden runt med Maria & Bengan

Jorden runt med Maria & Bengan

19 januari 2007 - 4 maj 2007

Vi tar ledigt och reser ett varv runt klotet. Vi börjar med en weekend i New York och fortsätter sedan med Kuba (3v), Los Angeles (1v) Nya Zealand (4v), Tokyo (1v), Thailand/Kambodja/Vietnam (5v)! Totalt är vi på upptäcksfärd i 3,5 månader. Vi ses till våren!

Exjobb på rivieran

Exjobb på rivieran

1 september 2004 - 25 februari 2005

Exjobbar på Institut Eurecom i Sophia Antipolis, Frankrike. Bor i Cannes, inte så långt därifrån.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bengt uppdaterar sin resa