TV1 Packat & Klart
fredag 2 februari 2007 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Vi var med Jacob Wikmark o hans fotograf Anders i två dagar i Serengeti o Ngorongoro eftersom de använde samma safariarrang. Två sekunder på 16 minuter det är alltid något. Visste inte vad de skulle visa för något mer än att det skulle komma någon gång i programmet. Bilden med

Packat & Klart i SvT1
måndag 29 januari 2007 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Hej Alla! Här kommer det sista inlägget i den resa jag/vi gjorde för ett år sedan. Jag har inte kunnat styrt detta eftersom programtiderna har förändrats i TV1 under hösten. På onsdag kan ni följa bl.a. de djur, människor och miljöer vi mötte i programmet Packat & Klart kl 20:00 under

Näst sista meddelandet i denna dagbok
fredag 10 februari 2006 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

I förra inlägget skrev jag att ett nytt kommer i slutet på februari början på mars, men tyvärr har dessa planer ändrats. Det sista kommer inte innan efter sommaren men kommer att bli desta större överraskning. Lägger in några bilder som jag tog på djur med min analoga kamera dvs den

Konklusion av resan
torsdag 26 januari 2006 - Arusha, Tanzania

Denna resa planlades redan 2001 efter det att Ann varit med mig på arbete i Moçambique några år tidigare. Det viktigaste tyckte damerna vid planläggningen var just vistelsen på Zanzibar och Breezes Beach Hotel. Vi hade nämligen varit på resmässan i Göteborg alla fyra och fått broschyr

Hemresa
onsdag 25 januari 2006 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Upp tidigare än tuppen och avresa från hotellet halv fem. Flygplatsen i Zanzibar är lite spartansk och incheckningen skedde utomhus. Flög förbi Kilimanjaro innan vi landade i Nairobi. Hela resan gick bra utan incidenter varken i Nairobi eller Amsterdam dock var parfymbutiken stängd på

Sista dagen på Zanzibar
tisdag 24 januari 2006 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Den vanliga proceduren innan solning med frukost och gym. Har kommit i lästagen igen och det verkar som jag kan koppla av och koncentrera mig på detta. Min sista bok som jag fick av Ann var för två år sedan av en författare som skriver om livet i Afrika, Wilbur Smith. Började läsa honom

Lobster
måndag 23 januari 2006 - Tunduru, Ruvuma, Tanzania

Idag har Jan provat om mobiltelefonen fungerar efter man har badat i en halvtimma med den. Enligt han själv skulle den klara av att bli våt men det verkade inte så. Vi hade ett fasligt besvär att få isär den för torkning. Kanske han kunde få extraknäcka på SP som telefonprovare i stället

Vila igen
söndag 22 januari 2006 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Denna dag blev en typisk soldag med lite gym innan stranden. Min personalchef är säkert glad över min aktivitet där. Det har varit blåsigt under ett par dagar så det ser ut som om djuphavsfisket och delfinsimningen blåser inne. Synd men får väl ta det en annan gång. Glömde skriva om en

Stone Town
lördag 21 januari 2006 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Idag har vi gjort ett besök i den en stadsdel av staden Zanzibar som hette Stone Town. För länge sedan var den skild från övriga staden av ett sund men detta dämdes upp och är nu en gata. Zanzibar var ju under många år ett näste för slavhandel med ett upptagningsområde på 19 länder.

Varmt i havet
onsdag 18 januari 2006 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Samma rutin varje dag: dusch, frukost, gymmet, dusch, stranden, lunch vid stranden, stranden, rummet, dusch, middag. Låter det inte väldigt hårt och ansträngande för man måste ju klämma in lite bad även om vattnet är varmt. Dessutom så skall man ju veta vad man skall äta till lunch och

Semester Tanzania, Zanzibar

Semester Tanzania, Zanzibar

8 januari 2006 - 25 januari 2006

Safari i Lake Manyara, Serengeti o Ngorongoro. Sol o bad i Zanzibar

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bengt uppdaterar sin resa