Lunch
tisdag 13 november 2018 - Istanbul, Turkiet

Med utsikt mot blå moskén hittar vi matställe med soppa

Frukost
tisdag 13 november 2018 -

Liten utsikt mot Asien. Små båtar på bosporen, och en stor båt

amsterdam
måndag 10 augusti 2015 - Nashville, Tennessee, USA

Det blev inte Miami - hade ingen wi-fi. Utan i st Amsterdam, inte ens planerat. Men en timme räckte inte i London för byte, så vi fick en extra sväng till Holland. Går snart ombord på Schiåhool- Landar i Götet ca halv två.Och fick mitt pass extr stämplat. Sällsynt idag.

sista kvällen
söndag 9 augusti 2015 - Nashville, Tennessee, USA

Vi valde att lägga sista eftermiddan på Opry-området. Köpcentrum nära konsertlokalen. Bokade bord på Aquarium och gick runt i några butiker. Sen in på Aquarium igen.En oval stor restaurant med ett jätteakvarium, ca 10 m långt, 2,5 m högt och 3 m brett. Med småfisk och storfisk,

Två klassiker
torsdag 6 augusti 2015 - Nashville, Tennessee, USA

Med högtidliga steg gick vi in i Country Music Hall of Fame, museum och utställning för countrymusiken sen det började för länge sen. Sen valde vi extratur till RCAs inspelningsstudio där hundratals artister spelat in tusentals låtar. Pianot där Elvis klinkat lite, och Jerry Lee Lewis

i countrymusikens mecka
onsdag 5 augusti 2015 - Nashville, Tennessee, USA

Från värmen i Las Vegas till samma värme i Nashville. Och även här finns det ju massor att se. Började med rel nyöppnade Johnny Cash museum. Sen lätt lunch på andra vån på en restaurant.Live-underhållning på varje våning. Strosade unt på Broadway, musikcentrum och nöjen. Lite vila

landat i Phoenix
söndag 2 augusti 2015 - Phoenix, Arizona, USA

Ja, det var ett aventyr att lamna Las Vegas. Taxi till greyhoundstationen. Ingen som berattar nat. Folk borjar ga in I bussen. DA ska vi fixa till adresslappar till 2 vaskor. Lite stressigt. Men sen kommer vi igang. Spannande landskap med oknar, lite vaxter och sma samhallen pa vag till Phoenix. En

vid Grand Canyon
onsdag 29 juli 2015 - Chicago, Illinois, USA

Jodå, man får ta sig igenom lite obekvämt för att vara med om upplevelser. Upp strax efter 0500 för den långa bussturen till Grand canyon.Efter en timme stop vid Hoover-dammen, sen vidare. Skyttelbussar körde turister mellan en startpunkt och till den bästa utsiktspunkten, Eagle point. Där

till las v
måndag 27 juli 2015 - Chicago, Illinois, USA

Puh. Vilken resa. Det var ju rena farsen... Var ute i god tid med tunnelbanan och stressade lite för att hinna flyget 13:40. Incheckningen strulade (det är det där med att heta Åslund), kö. Säkerhetskontroll, kö, fast vi hamnade i förenklade kön. Kom fram till gate K2 Hmm...det är lite

squaredans i massor
söndag 26 juli 2015 - Chicago, Illinois, USA

Bara en kort rapport från Chicago innan vi i morrn drar vidare till Las Vegas. Kl är över 23, lörd kväll. Vår Guide Gunilla har kört i över 1 timme från DeKalb i mörkret. Mycket dans i olika nivåer. På stort dansgolv. Workshops och introduktion, och mer dans. Ska försöka få mer

Ethel Åslund

Ethel Åslund

13 november 2018 - 13 november 2018

Lite turistande i Istanbul

Istanbul

Istanbul

12 november 2018 - 12 november 2018

Lite turistande i storstan Istanbul.

USA runt, till släktingar, och dans

USA runt, till släktingar, och dans

19 juli 2015 - 10 augusti 2015

Vi börjar med ett par dar i Chicago och Ethels släktingar. Det avslutas med lite squaredans på en stor convention. Sen drar vi vidare till Las Vegas. Spelstaden lockar, Grand Canyon lockar, och lite squaredans kan det bli också.Med Greyhoundbuss tar vi oss sen till Phoenix, där fler av Ethels släktingar bor. En helg är vi hos dom. Sen avslutar vi med min dröm, att upptäcka countrymusikens Mecka, Nashville. 2 kvällar på Grand Ole Opry, besök på Country Music Hall of Fame, m.m. 5 dar i Nashville, ev också lite squaredans. Sen, sönd 9 aug flyger vi hem.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bengt uppdaterar sin resa