Oslagbar utsikt
söndag 14 oktober 2018 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Vi är nu på ca 2 200 m ö h. Betydligt kallare här uppe på dessa höjder. När vi kom igår var vi både trötta och frusna och dessutom vara rummet utkylt. Allt tillsammans med den höga luftfuktigheten gör ju att allt blir kallt och fuktigt. Fick sova med filtar och så kom de in med

Fortsatta upplevelser
lördag 13 oktober 2018 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Igår den 12 oktober kl 09 åkte vi till en jättefin botanisk park och ett museum.  Allt tar väldigt lång tid. Tillbaka till resorten. Jättetrevlig personal här. De hade observerat att jag hade svårt att ta älgkliv i de höga trappstegen. De hade under tiden vi var borta överraskat och

Mer äventyr
fredag 12 oktober 2018 - Wayanad, Kerala, Indien

Tyvärr spelar wifi oss en del spratt, verkar mestadels vara heldött. Foton kommer förhoppningsvis senare då det är problem att få in dem.Igår den 10::e oktober klockan 09 lämnade vi hotellet i Kannur för att ta oss till en resort i Wayanad. På vägen skulle vi till en djurpark på

Fortsättning Kannur
onsdag 10 oktober 2018 - Kannur, Kerala, Indien

Imorse klockan 09.00 åkte vi ut för att påbörja dagens sightseeing. Meningen var att vi skulle på jeepsafari i en djurpark men den har vi skjutit upp till imorgon. Vi började med ett besök på St. Angelo Fort. Därefter var vi på ett väveri där vi först fick se hur färgningen gick

Nytt hotell
tisdag 9 oktober 2018 - Kannur, Kerala, Indien

I morse efter en mycket regnig natt med mycket åska lämnade vi hotellet för att senare idag checka in på nytt nytt hotell inne i Kannur. Kände igår redan vid ankomsten till det hotellet att det inte kändes ok. Kunde inte komma ända fram utan fick gå en rätt lång väg på snåriga

Fortsättning Kerala
måndag 8 oktober 2018 - Kannur, Kerala, Indien

Idag på morgonen efter frukost lämnade vi paradiset för fortsatta äventyr. Vi besökte en ormpark  med diverse ormar, krokodiler och en del andra djur. Vi åkte vidare mot en annan resort precis vid stranden. Svårt att hitta hit. Stämde inte alls överens med resebyråns beskrivning och

Nära paradiset
söndag 7 oktober 2018 - Kerala, Indien

I morse tog vi sovmorgon till klockan 07.30. Det var ju mörkt när vi kom igår kväll och de fick lysa med ficklampa fram till vår bungalow. När vi kom ut i morse möttes vi av sol, synen av en pool 7-8 meter utanför och havet som brusade och vågor som slog höga kanske 40-50 längre bort.

Från Kolkata till Kerala
lördag 6 oktober 2018 - Kerala, Indien

6:e oktober började med att klockan ringde 05.30. Gjorde oss snabbt i ordning och packade ned det sista. Var först i frukostmatsalen. Hann inte äta utan vi fick med oss var sin matbox innehållande vatten, frukt, en stor muffins, en donuts och en chokladöverdragen donuts m a o en smaskig och

Fortsättning Kolkata del 2!
fredag 5 oktober 2018 -

Igår den 4 oktober ville inte våra magar vara med oss riktigt, framför allt inte min. Det var ju inplanerat att vi skulle till blomstermarknaden men Shahana och Eskil fick åka själva. Kanske var det tur jag inte följde med för det var tydligen ändrat där med mycket trappor och hala löv

Fortsättning Kolkata
onsdag 3 oktober 2018 -

Här är det lite svajigt med nätet men för tillfället fungerar det. Igår var det någon minnesdag för Mahatma Gandhi. Mycket folk och trafik ute på gatorna, många verkade vara lediga och om möjligt var allt mer oorganiserat än vanligt. 34 grader i skuggan. Ni kanske kan tänka er hur det

Indien

Indien

29 september 2018 - 21 oktober 2018

Nu börjar det närma sig. I morgon bitti bär det av. Vallda-Landvetter-Frankfurt-Bangalore-Kolkata.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Familjen uppdaterar sin resa