Sista veckan
lördag 12 december 2009 - Pusan, Sydkorea

Under de sista veckorna har det varit mycket i skolan och jag tillbringat många timmar med plugg, men ser ljuset i tunneln och skolan kommer vara slut på torsdag. Jag har tre tentor kvar men det känns som att det kommer gå bra. Jag har inte bara pluggat, vi utlänningar hade hej då fest och

Japan!!!!!
fredag 20 november 2009 - Tokyo, Hachioji, Japan

Nu är jag tillbaka efter 4 dagar i Japan. Japan var ganska likt Korea tycker jag, men jag var i en riktig storstad Tokyo. Oscar var en utmärkt guide och han hade lärt sig sjukt bra japanska. Det började med att jag tog busen från flygplatsen in till Tokyo och resan tog ungefär en och en

Korea genom Annas ögon
onsdag 11 november 2009 - Pusan, Sydkorea

Som tillfällig gästbloggare, tillika nyligen hemkommen från Bernhards Sydkorea tar jag nu tillfället i akt att sammanställa min tid i landet där blodgruppen inte är lika viktig som åldern. Efter en vecka i västvärlden har jag hunnit smälta mina upplevelser från Koreavistelsen så att

Koreansk thanksgiving
torsdag 8 oktober 2009 - Pusan, Sydkorea

Förra helgen fick jag uppleva riktig koreansk kultur. Jag åkte med min rums kompis till hans mormor som bodde på landet utanför Gimhae. När vi först kom dit så gjorde vi enligt tradition och satte oss på knä och bugade för mormorn. Vi var 10 personer och vi åt mat och tittade på tv. Jag

Födelsdagsfest i Busan och Jeju island
onsdag 30 september 2009 - Pusan, Sydkorea

Vi var på en födelsedagsfest för två helger sen. Det var en amerikanska som hade festen så det var skönt att höra lite hur andra västerlänningar klarade sig i dessa delar av världen. Fest var vid stranden. Förra helgen reste jag till Jeju island som ligger söder om Korea. Det var jag,

Vecka 3
fredag 18 september 2009 - Pusan, Sydkorea

Veckan började som vanligt med lektioner och jag började äntligen känna att jag hade lagt hysterin med svin influensa bakom mig. Då på tisdag förmiddag blev alla mina lektioner inställda på grund av att svin influensan var tillbaka!!!! Jag fick höra att det var en på kontorets syster som

Koreanska lekar m.m
söndag 13 september 2009 - Pusan, Sydkorea

Lära känna lägret var en annorlunda upplevelse med mycket koreanska lekar både fysiska och dricka lekar. Där vi bodde var traditionellt koreanskt igen och med det menas inga stolar och bord, hatar att sitta på golvet så där länge. Vi sov också 40 pers i samma rum och på golvet, mysigt.

Första veckan i Skolan
fredag 11 september 2009 - Pusan, Sydkorea

Nu har det redan gått en vecka i skolan och det har gått fort. Jag har hållit på och ändrat lite med mitt schema men nu är jag nöjd. Jag också mycket nöjd med mitt boende (English town) och alla kan hundra gånger bättre engelska än vid hotellet. Mat på skolan funkar, det är ris

Skolan drar igång på riktigt
söndag 6 september 2009 - Pusan, Sydkorea

I morgon drar skolan igång på riktigt, det skall bli skönt. Jag kommer att läsa 5 ekonomikurser på engelska och en kurs i koreanska. I helgen har jag lärt känna studenterna som jag bor i samma hus som. En del av studenterna är adopterade koreaner som har kommit tillbaka för att lära sig

skolan
torsdag 3 september 2009 - Pusan, Sydkorea

Nu är jag äntligen på skolan! Jag har fått mitt rum och killen som jag skall bo med verkar kanon. En korean som har bott i Kanada i ett år, så hans engelska är bra. Vi har våningssäng och jag har överslafen. Vi har egen toalett och dusch. Nu skall jag göra sista kontrollen så att jag

INJE

INJE

27 augusti 2009 - 22 december 2009

Studier i Gimhare Sydkorea

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bernhard uppdaterar sin resa