Man skall inte bedöma människor efter deras egenskaper utan efter hur de använder dem.
hemstad Helsingborg, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Mer av Paris
söndag 5 juni 2011 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Vi fortsätter att njuta av allt Paris har att erbjuda och listan med avprickade historiska platser börjar bli lång. Det sägs att fransmannen verkligen kan sin historia och att även barnen är väldigt bildade.Stadssolbrännan börjar både synas och kännas.Skoskaven är ett faktum.Idag har vi

En kärleksfull fransman!!
fredag 3 juni 2011 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Fredag morgon och det är dax att lämna stadsdelen La Defense den futuristiska Manhattan.Här sägs arbeta mer än 100 000 personer i detta distrikt och 35.000 bor i dess skyskrapor.Man kan även hitta en egen triumfbåge.I dag är det helgdag även här i Paris vilket innebär att det mesta är

Hur får man en äkta parisare att le??
torsdag 2 juni 2011 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Efter ett något komplicerat system hittade vi äntligen bussen som går mot Paris innerstad för ett stopp vid operahuset. Vi vinkar till oss av en av Paris mindre charmiga taxichafför som motvilligt packar in våra väskor för att köra oss till hotellet.Nej han har inte betalt för att le men

Paris och Champagne!!
tisdag 31 maj 2011 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Champagnedrottningen Madame Bollinger sade: ”Jag dricker champagne när jag är lycklig, och när jag är ledsen. Ibland dricker jag när jag är ensam. Har jag sällskap anser jag att champagne är självklart. Jag smuttar gärna på ett glas när jag inte är särskilt hungrig, och jag

Sol och värme på ingång
fredag 13 maj 2011 - Idra, Attika, Grekland

Äntligen!! vi vaknar till en underbar morgon solen skiner från en klarblå himmel och den värmer. De flesta tar med sig frukosten och sätter sig på däck för att njuta av värmen och folklivet i Poros hamn.Idag kommer vi att segla vidare mot ön Hydra som är en väldigt tyst ö eftersom det

Brysseldorf i Bayern!
torsdag 12 maj 2011 - Aten, Attika, Grekland

Änligen kom vi på planet mot Aten trots förseningar och strejker.Att sedan "Englund" råkade packa ner sitt ogiltiga pass i resväskan gjorde incheckning lite mer spännade. Frågan är var ligger Brysseldorf och var mellanlande vi? i Bayern. En del är mer säkra än andra. Snart är vi nere i

Katastof
tisdag 10 maj 2011 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Är just nu drabbad av "värsta förkylningen"..sitter gömd bakom en hög med vita ihopskrynklade näsdukar... Väderleken visar regn i Aten under två av våra dagar.Det regnar väl aldrig i Aten? och då kommer nästa..... Flyget inställt.Strejk i Aten.Strejka gärna men inte just nu när vi

Utforskar den Saroniska övärlden
tisdag 10 maj 2011 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Nu är det snart dax att segla ut i den grekiska övärlden och utforska en del av de Saroniska öarna och det skall jag göra tillsammans med ett gäng härliga människor. En del har jag redan fått förmånen att känna och en del kommer jag förmodligen efter dessa dagar att lära känna. I

Träningsvärk och dimma

Från att lämnat ett vårigt 17 gradigt Munchen har vi nu fått uppleva alla slags väderlekar man kan göra under en skidvecka i Campitello/Val di Fassa. Vårt boende har varit på ett underbart familje hotell som ligger mitt i byn Campitello. På detta hotell styr damen i huset med järnhand

De bestämda damerna från Bremens basturegler

På vårt lilla pittoreska hotell Panorama har man en liten spa avdelning som erbjuder bubbelbad ,finsk bastu och turkisk bastu och ångbastu och två stycken duschar med kylande ånga och en helt vanlig traditionell dusch. När du kommer in där möts du av starka välbefinnande dofter oftast

Paris

Paris

1 juni 2011 - 6 juni 2011

Det sägs att det finns inga platser i världen förutom i Paris där man kan dricka champange i plasmuggar på en lokal toalett och att det ändå smakar gudomligt. Kommer vi att se oss mätta på Eiffeltornet och tröttna på vin och Champange och att inte kunna konversera med fransmännen.Eller kommer vi att säga som de andra Paris älskarna att Paris måste upplevas i små små portioner gång på gång allt smälta alla intryck.Frågan får bli obesvarad!! PARIS NOUS VOILA!!

Segling i Grekland

Segling i Grekland

11 maj 2011 - 15 maj 2011

Att segla i den grekiska ö-världen är väl de flesta hobbyseglares dröm. Nu hör det till saken att detta inte är ett gäng hobbyseglare utan ett gäng "glada amatörer" som har hyrt in en skeppare(pust) som skall ta oss runt i den Saroniska övärldens pärlor.Vi kastar loss mot ön Paros,Dokos och ön Dokos där vi ser framemot att mötas av varma vindar och varma,vänliga greker. SKEPP OCH HOJ!

Skidor i Campitello

Skidor i Campitello

9 mars 2011 - 20 mars 2011

Genom Europa tar vi oss med bil ner mot Italien och skidområdet Col Rodella som är Campitellos del av superski Dolomiterna. Det blir ett stopp i Munchen där vi plockar upp Cissan och Lasse som kommer med flyg och även njuter av det äkta tyska innan vi åter i samlad trupp beger oss mot vårt slutmål som är det lugna Campitello där vi tänkt att njuta av skidåkning och den underbara italienska maten och lära oss att älska den inhemska drycken Bombardino (toddy med ägglikör,Whiskey och mjölk. Blunda och tänk dig världens största skidområde 120 km pist i det enorma Dolomit superski området,Alba,Canazei och Campitello. Vi är åter på plats i Italiens Dolomit område men denna gången besöker vi inte Canazei utan det blir lillasyter Campitello..

Weekend för slalomnördar

Weekend för slalomnördar

25 januari 2011 - 31 januari 2011

En "snabbis " i Sälen. Slalomnördarna packar in sig i bilarna för att uppleva en skön skidhelg givetvis med sol för det var det vi beställt. Detta lilla resegäng består av Micke,jag,Oliver och Alex och Felicia och Kennie som valt att komma dagen efter.. För deras bil går såååååååååå fort..

Zadar gör en solhälsning!!

Zadar gör en solhälsning!!

18 september 2010 - 25 september 2010

Kroatien Zadars okända Riveria.Det sägs att här är vattnet lika kristallklart och skaldjuren lika goda som de mer kända platserna i Kroatien. Staden Zadar är omringad av kulturella byggnader och härifrån utgår båtar och bilfärjor till 8 av skärgårdens 300 öar som är bebodda. Detta kommer att bli vårt första möte av Kroatien..

Rom på fyra dagar

Rom på fyra dagar

1 september 2010 - 5 september 2010

Fyra trogna vänner och arbetskollegor har tänkt att uppleva det underbart vackra Rom under lika fyra intensiva dagar. Vi har bokat in oss på ett prisvärt familjehotell för att uppleva den äkta italienska andan. Endast 30 minuter till fots och vi kommer att befinna oss vid Pantheon,Piazza di spagna för att uppleva den italienska kulturens pulserade spänning. När vi tröttnad på shopping och kultur sätter vi oss ner vid en taverna och avnjuter ne äkta italiensk middag som är lagat av KÄRLEK...

Lite mer av Malta,Comino och Gozo

Lite mer av Malta,Comino och Gozo

24 juni 2010 - 8 juli 2010

Malta,Gozo och Comino ´tre underbara öar färgade av honungsfärgad kalksten och omringad av ett turkost vatten. När man provar något gott gör man det gärna igen och oftast upplever man en ny intensiv känsla som blir både djupare och mer innehållsrik. Vi återvänder för att ännu en gång uppleva Malta och även denna gång besöka Maltas småskyskon Gózo och Comino..

50 kilometer i timmen!

50 kilometer i timmen!

17 januari 2010 - 10 februari 2010

Vi landar på Orlandos flygplats där står förhoppningsvis en hyrbil av märket Chevrolet Trailblazer som vi tänkt skall vara vårt färdmedel under vår lilla tripp i USA. Resan börjar några dagar i Orlando för att sedan ta oss mot Tampas. I Tampas försöker vi att få tag i hockeybiljetter till dessa små enkla summor. Med eller utan hockeyerfarenhet åker vi vidare mot Miami. Vilka stopp det blir under denna färd mot Miami får känslan styra. I Miami har vi tänkt att stanna några dagar och även hinna med en avstickare till Key West innan det är dax att ta flyget från Miami till Puerto Rico. Två dagar i San Juan (Puerto Rico) innan kryssningsbåten tar oss ut i Södra Karibien. Varje dag är det dax att besöka en ny ön och en ny stad för att sedan åka vidare med denna farkost. Efter att besök Barbados,ST Lucia,Antigua,St Maarteen,ST Croix återvänder vi mot Puerto Rico. Nu är det dax att vinka av Felicia som forsätter sin resa till sina vänner i USA,Los Angeles. Vi har ytterligare två dagar kvar i Puerto Rico innan det är dax att återvända till ett vintrigt Sverige,

Madrid

Madrid

1 maj 2009 - 8 maj 2009

Vad kommer vi att uppleva i Madrid?? Äntligen skall vi besöka Antonia i sitt hemland Madrid. Det har snart gått två år sedan detta blev Antonias hemstad. Med spänning ser vi framemot att bli guidade i " Staden som aldrig sover" med en folkmängd¨på 3,5 miljoner invånare, 6 miljoner med förstäderna. Det sägs att Madridbornas huvudsysselsättning är att strossa från bar till bar och njuta av alla tappas som serveras i alla dess former. Ordet tapas kommer från det spanska verbet "tapar" som betyder täcka. Man täcker alltså vinet eller ölet med lite tilltugg. Kommer vi att besöka något av de världsberömda museer som Madris stoltserar med? Pradomuset,Thyssensmuseet eller Reina Sofia? Kanske vi kan få uppleva en hemma match med Real Madrid? Tjurfäktning på plaza del Toros vid Laz ventas. Eller njuta av en äkta flamenco dans som kommer ursprungligen från Zigenarna och sägs vara en av världens svåraste och populäraste danser. Retiroparken- Madrid lunga, en skön oas för partytrötta. Jag är säker på att det kommer att bli en oas även för oss allt för att slippa solsting med tanke på att Madrid har 50 mil till havet från all håll. Vi ser framemot vad Antonia & Reinaldo och Madrid kan erbjuda oss .

Båtluff Santorini/Paros/Antiparos/Naxos

Båtluff Santorini/Paros/Antiparos/Naxos

7 juni 2003 - 21 juni 2003

Nu har vi packat våra ryggsäckar och är på väg ut på vår lilla båtluff i den Grekiska övärlden. Först blir det ett kort stopp på Santorini därefter mot ön Paros och slutligen mot ön Naxos.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Agnetha uppdaterar sin resa