Jag och Bjærn gør en resa med husbil från Hamburg vidare mot Spanska kusten.
hemstad Umeå, Västerbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien
Nationaldagen efter Francos fall
tisdag 8 december 2009 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Här är det ett fantastiskt väder, 24 grader och sol för spanjorerna är det vinter de går i höga vinterstövlar täckjackor och päls, skandinavier ligger på playan eller sitter ute på restaurang med linne och kortkjol njuter av värmen doften och bruset av havet. Vi har på avslutningen

Årets match.
söndag 29 november 2009 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Hej på er. Då var det dags att se årets match Barcelona Madrid, vi var på en fotbollspub några hundra meter härifrån ägaren är Barcelonafan så vi valde den. Det är gott om fotbollspubar här, Spanjorerna älskar fotboll, det var folk i alla åldrar och nationaliteter.

Gøran Ringbom
fredag 13 november 2009 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Hej på er. Hær ær klimatet fortfarande jættebra, morgon och kvæll kan vara lite kyligare annars ær det strandvæder varje dag, men nær man bor hær så ær man inte dær så ofta.Temperaturen ligger runt 23 på dagen 19 kvællen så inte ska man klaga. Vi var och lyssnade på Gøran Ringbom

8 dagar i Sverige
lördag 24 oktober 2009 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu har jag varit och umgåtts med barn och barn-barn en vecka, jättemysigt. Tiden gick fort mesta tiden var jag hos Petra, hade inte tid till så mycket annat. Nicklas träffade jag flera gånger vi åt middagar tillsammans hela familjen. Jag och Hugo var och hälsade på Nicklas i Ersmark, han

Studier, Flyttning
tisdag 6 oktober 2009 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Hej på er alla jag har nu haft min första grupplektion, vi skulle mingla runt och ställa frågor till varandra. Det gick ganska bra, gramatiken är det som är svårast läraren sa att jag måste inte snurra till allting utan hålla mig till gramatiken,ja,ja. Vi flyttade i går närmare

Värsta ovädret på 132år
onsdag 30 september 2009 - Torrevieja, Valencia, Spanien

På söndagen började eländet det spöregnade blixtrade och mullrade i princip dygnet runt. Vägarna svämmade över och flera stängdes, när de fått bort vattnet så sprutade det upp ur järnlåcken och kom som projektiler. Det kom 154ml på 1,5 timmar, källare garage och hus

Björns familj på besök.
torsdag 24 september 2009 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Så kom då Christina, Stig och Henrik 2år. Vi hade 2 underbara dagar på stranden, Henrik grävde sprang i vattnet och åkte på gummimadrassen. Lördagen var vi på marknad shoppade lite av varje, avslutade på Rosaleda bar med mat, oturligt nog så fungerade inte poolen pumpen var trasig men

Lite om Birgittas besök
måndag 21 september 2009 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Nu var det dags för Birgitta att åka hem, just skjutsat henne till flygplatsen. Vi hade en underbar dag som avslutning vid La Matastranden, vågorna var höga och vattnet runt 30 grader. Vi har haft det jättebra, promenerat mycket en dag gick vi en mil så det har varit blandat med motion,

Birgittas födelsedag
måndag 14 september 2009 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Hej på er. Nu har Birgitta kommit ska stanna 10 dagar. Fredagen var vi på marknad i Torrevieja till runt 13, då var det dags för bar Carlos och lite jazz och en kall San Miguel. På dagen var vi på playan guppade runt på badmadrass. Födelsedagen blev som i fjol på svensken på hörnet med

Petra med familj
onsdag 9 september 2009 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Den 28 augusti kom Petra med fam ner, underbart att se alla igen. Vi hade fantastiskt väder, badade hela dagarna från 10 tiden till 17, vattnet minst 30 grader. Petra och Magnus åkte 2 dagar till Barcelona såg Zlatan spela 80000 på läktaren, det hade varit kanonbra Underbart att rå om

Spanien, studier

Spanien, studier

24 juli 2009 - 31 juli 2010

Se hur livet studier mm fungerar i Spanien.

Utforska Tyskland Spanien med husbil

Utforska Tyskland Spanien med husbil

8 januari 2008 - 20 december 2008

Jag och Bjørn reser med husbilen genom tyskland, vidareLyon,Andorra med målet till Spanien. Vi kommer att køra kusten ner till Cadiz,uppleva Andalusien med flamenco arkitektur de gamla stæderna Sevilla,Cordoba. Njuta av klimatet mænniskorna, historien och den goda maten.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Birgitha uppdaterar sin resa