Sedan 7-8 år tillbaka " är vi med husbil". Vi gillar friheten den gett oss och vi reser gärna runt i Europa. Även resor till andra kontinenter gillar vi - men då med flyg. Naturligtvis är barn och barnbarn nyfikna på var vi befinner oss därför är detta forum bra.
hemstad Handenterminalen, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Handenterminalen, Stockholms län, Sverige
Slut för denna gång!
torsdag 10 april 2014 - Handenterminalen, Stockholms län, Sverige

Så är vi då hemma igen. Vi kom hem i tisdags till ett icke så trevligt väder. Kändes lite snopet efter att ha haft kanonväder när vi åkte genom Tyskland. Men det är väl så med det svenska aprilvädret – kanske det finns en tjusning i det också. När vi kom till Malmö tog vi in

Snart dags för färjan!
tisdag 1 april 2014 - Heiligenhafen, Schleswig-Holstein, Tyskland

Heiligenhafen 1 april 2014. Vår resa närmar sig slutet. Detta blir troligen det näst sista dagboksinlägget. Vi har nu kommit till Heiligenhafen. Härifrån är det bara några mil till Puttgarden där vi ska ta färjan över till Danmark. Här är det snudd på obligatoriskt att göra viss

Flexibel planering nödvändig.
fredag 21 mars 2014 - Plaça de la Villa, Calp, Valencia, Spanien

Cabo de Gata, Vera, Huércal-Overa, Palomares, Calpe. De senaste veckorna har varit lite speciella för oss, både lugna och lite oroliga. Som vi berättade i förra inlägget så har vi nu vänt hemåt. Vi sa också att vi skulle ta god tid på oss och det har vi hållit så här långt. Vi

Fördröjning i Torrox Costa.
lördag 8 mars 2014 - Cabo de Gata, Andalusien, Spanien

Två mopeder, en hund, en äldre man och ett brunnslock …! Det är ju inte alltid det blir som man tänkt sig. Vi hade planerat att lämna Torrox redan förra veckan, men när Wille och jag skulle ta vår lunchpromenad förra måndagen (24/2) så hände något olustigt. Vi gick i utkanten av

Sista veckan i Torrox Costa.
måndag 24 februari 2014 - Torrox Costa, Andalusien, Spanien

Nu närmar sig avfärd från detta trevliga ställe. Vi står väldigt fint här och har många goda vänner runt omkring oss. Men allt trevligt har sitt slut. Det som hänt sedan förra inlägget är att vi bokade om från 2 veckor till en månad och det var ett klokt beslut. Vi har använt

Hyrbil i Torrox Costa
tisdag 11 februari 2014 - Torrox Costa, Andalusien, Spanien

Nu har vi varit här i två veckor och hunnit med en hel del. Vi har hyrt bil vilket har gjort att vi kunnat vidga våra vyer. Men för att vi skall kunna äta med gott samvete har vi fortsatt med våra promenader. Vi har köpt en våg så vi inte skall svälla ut för mycket. Marknaden förra

Mini Hollywood
fredag 31 januari 2014 - Torrox Costa, Andalusien, Spanien

Årets sista januaridag! Vi lämnade Santa Pola som beräknat 21 januari och vid avfärden var siktet inställt på Almeria men dit kom vi inte, då. Några mil innan vi var framme sa Bitte "här i närheten ligger ju Villaricos där vi var förra året". Va´, ligger det här blev reaktionen

Kort uppehåll i Santa Pola
tisdag 21 januari 2014 - Santa Pola, Valencia, Spanien

I måndags (20/1) lämnade vi Calpe efter 17 dagar. Vi gillar orten – där bor det ca 30 000, varav ca 60% är deltidsboende från andra länder. Mycket av servicen är naturligtvis stängd den här tiden på året men det är trevligt ändå. Värmen var inte så bra i år, som förra året men

Till La Merced i Calpe.
söndag 12 januari 2014 - Plaça de la Villa, Calp, Valencia, Spanien

Efter 39 mil kom vi till Calpe och La Merced camping. Kändes väldigt välkomnande och igenkännande. Våra bekanta från Belgien från förra året fanns här och hälsade oss välkomna. Resan hit avlöpte utan några direkta svårigheter. Vi gjorde bara en kringgående rörelse och kom på rätt

Nyår i Cambrils
onsdag 1 januari 2014 - Cambrils, Katalonien, Spanien

Gott nytt år till er alla! Efter att vi lämnade Paris styrde vi mot Limoges som vi tyckte skulle vara en lämplig dagsetapp. Men vi kom aldrig dit. När vi närmade oss målet såg vi en vägskylt där det stod Oradour-sur-Glane. Namnet kände vi båda genast igen från Olof Palmes jultal 1972,

Vinterresan 2014

Vinterresan 2014

16 december 2013 - 25 april 2014

Vinterresan Spanien/Portugal 2012-2013

Vinterresan Spanien/Portugal 2012-2013

18 december 2012 - 22 april 2013

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lars-Åke uppdaterar sin resa