Bara slut kvar!
fredag 9 januari 2009 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Efter tre veckor i Filippinerna sitter vi nu i Manila för att imorgon flyga hem igen. När vi landade i Manila för tre veckor sedan gick vi direkt och bokade inrikesflyg vidare till Cebu. "Tyvärr" fanns bara 1a klass så vi fick tillbringa natten i loungen och äta snittar och färsk frukt.

Lergubbar och stalkers!
fredag 19 december 2008 - Shanghai, Kina

Nu finns det bilder! Vi befinner oss fn i Moalboal efter en vecka på paradisön Malapascua, bilder mm från Filippinerna kommer senare. God fortsättning!! Nästa anhalt på vår resa var Xi'an där vi stannade ett dygn och han bl.a med att titta på terrakotta armen. Den var imponernade stor,

Beijing
lördag 13 december 2008 - Peking, Kina

Det första som mötte oss när vi klev ut från tågstationen var ett kaos av människor på alla håll och kanter. Ganska snart föll vi in i rytmen och bara efter en kort stund hade vi checkat in på vårat hotell som låg ganska centralt. Beijing har gjort ett positivt intryck på oss och med

Fulla ryssar och galna kineser!!
tisdag 9 december 2008 - Peking, Kina

Under den gågna veckan har vi stiftat bekantskap med många härliga individer. Såsom den krigsskadade ryssen som ideligen ville bjuda på sin hemkokta sprit. Vid ett tillfälle tvingade han in Jonas i sin hytt för att inte släppa ut honom förens han "avnjutit" en kopp sprit.

Cosmos hotel, Very nice!!
tisdag 2 december 2008 - Moskva, Ryssland

...sa Ivan, alias M Shumacher(enligt honom sjalv i alla fall), efter att ha tagit oss genom Moskvas dunkla förorter i hisnande hastigheter i sin Lada GT från det glada 80talet! "Very nice" var väl att ta i men Cosmos var ett ok hotell. Efter att ha checkat in vandrade vi planlöst runt i

Äntligen hemma!?
fredag 10 november 2006 - Nyköping, Södermanlands län, Sverige

Så var man hemma igen, märkligt vad snabbt 8 veckor kan gå! Har redan hunnit jobba 2v. Här kommer de sista bilderna från Ao Nang och hemresan. Sistnämnda gick bra, om man bortser från att taxin började brinna på motorvägen till flygplatsen och att vi inte fick handla ngn taxfree sprit.

Bara slut kvar...

...pa en 8v underbar resa! Det blev tillslut 2v i Krabi med sol & bad, dykning och massor av god mat och dryck. Tog "Advanced OW" med bl.a vrakdykning, helt ok. Det enda trakiga var resan till KL, ca 18h i div olika bussar, roligare kan man ha. :o( Sitter nu i KL, har shoppat det sista och ska

Det blir aldrig som man tankt sig...
onsdag 11 oktober 2006 - Pak Nam, Krabi, Thailand

...har nu hamnat i Thailand! Perhentian var så fint som vi hade förväntat oss, men tyvärr så kom monsunen in tidigare än beräknat. Med den kom oxå dålig sikt i vattnet som försämrade dykningen. Trots detta sa fick vi ett par fina dagar på stranden och ett par skapliga dyk. Vi övergav

Fran ett paradis till ett annat
tisdag 3 oktober 2006 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Lämnar nu Borneo för att spendera sista veckorna på stränderna runt Perhentian och dess närmsta grannar. Har inte så mkt att berätta sedan sist, har mest dykt och njutit av livets alla goda ting. Och ska så fortsätta;-) Enda planen vi har är att gå Advanced dykutbildning samt ev

Fortfarande under ytan...
tisdag 26 september 2006 - Semporna, Sabah, Malaysia

Har nu tillbringat 2 nätter på Mabul Island, en liten ö man går runt på ca 30min. Där finns inte så mycket mer att göra än att slappa och dyka.... Dykningen gjorde vi på grannön Sipadan, som räknas till en av världens 5 vakraste dykställen. Sipadan är en mycket liten ö men den

Expedition X-Asia

Expedition X-Asia

1 december 2008 - 10 januari 2009

En resa som börjar hos den ryska björnen och avslutas hos valhajarna på Filippinerna

Bjornbroderna

Bjornbroderna

1 september 2006 - 28 oktober 2006

En resa med mkt sol, bad, god mat, dykning och andra äventyr som livar upp i tillvaron :-) Reser denna gång med min gode vän Björn.

Oz-NZ-Fiji

Oz-NZ-Fiji

28 maj 2004 - 24 juli 2004

Semester å äventyr

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jonas uppdaterar sin resa